„Regitra“ pataria, kaip motociklininkams kelyje tapti labiau matomiems
Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas, įvyksta dėl to, kad vairuotojas nepastebėjo dviratės transporto priemonės. Kitaip tariant, automobilių vairuotojai galvoja, jog kelyje važiuoja tik automobiliai ir kitų transporto priemonių pamatyti tiesiog nesitiki. Taigi, atsižvelgiant į tai, jie atitinkamai planuoja ir savo veiksmus.
Būtina atkreipti visų vairuotojų dėmesį bei priminti, jog nors kelyje motociklų yra gerokai mažiau, jie yra šalia ir susidūrimo atveju motociklo vairuotojui pasekmės būna itin skaudžios. Taip pat svarbu pastebėti ir tai, jog motociklas yra gerokai mažesnis ir savo padėtį eismo sraute gali pakeisti žymiai greičiau. Dėl šios priežasties ir automobilių, ir motociklų vairuotojai privalo nuolat stebėti aplinką ir būti pasiruošę netikėtumams.
Keturios taisyklės, padėsiančios būti geriau matomu
Pirmiausia, motociklininkas turėtų dėvėti ryškiaspalvę aprangą arba liemenę, kuri padėtų išsiskirti iš kitų eismo dalyvių srauto. „Regitros“ specialistas ir motociklų mylėtojas Arvydas Jankauskas rekomenduoja rinktis geltonos spalvos apdarus, kitaip dar vadinamus hi-vis (angl. high visibility). Jie tiesiog geriau pastebimi iš tolo.
„Ne ką mažiau svarbi ir šalmo spalva. Dažniausiai motociklininkai renkasi juodus šalmus, nors pirmenybę derėtų teikti hi-vis arba bent jau baltos ar kitos ryškios spalvos šalmui. Beje, svarbu žinoti, jog patyrus avariją, kurios metu smūgį sugėrė šalmas, jo naudoti nebegalite – net jei nėra matomų sugadinimo žymių. Jos gali būti vidinės“, – sako „Regitros“ vyresnysis specialistas A. Jankauskas.
Kalbant apie transporto priemonės paruošimą, labai svarbu, jog į gatves išriedėtų ne tik techniškai tvarkingas, tačiau ir švarus motociklas. Didesnį dėmesį reikėtų atkreipti į motociklo žibintus, kurie privalo būti švarūs, kad tinkamai apšviestų gatvę ir informuotų priekyje esančius vairuotojus.
Galiausiai, būtina pasirinkti ne tik saugų greitį, bet ir pagreitį, nes, kaip ir buvo minėta, motociklas pasižymi tokia savybe, jog yra pakankamai galingas ir lengvas, todėl nuvažiuoti tam tikrą atkarpą kelyje jis gali kelis kartus greičiau nei automobilis. Kitaip tariant, jei motociklininkas važiuoja gerokai greičiau nei visas srautas, arba greitai keičia savo padėtį kelyje, tai nereikia tikėtis, jog kiti vairuotojai spės jį pastebėti – jie tiesiog nesitiki, kad kažkas kelis kartus greitesnis gali netikėtai atsirasti zonoje, kurią buvo neseniai akimis patikrinę.
Važiavimas lėta gyvatėle gali tapti tikru iššūkiu
Saugumą keliuose užtikrina ne tik transporto priemonės matomumas, tačiau ir geri motociklo valdymo gebėjimai. Kokie įgūdžiai yra svarbiausi motociklininkams, Lietuvoje nustato ralio partnerė „Regitra“, kurios darbuotojai šiemet suteiks galimybę ralio dalyviams prisiminti bei atlikti vieną iš praktinio egzamino elementų – lėtą gyvatėlę.
„Bendradarbiaujame su „Regitra“ dėl to, kad žaismingai, nemoralizuodami ir nedarydami spaudimo atkreiptume ralio dalyvių dėmesį bei parodytume, kad priminti vairavimo įgūdžius, kuriuos galbūt pamiršo, yra svarbu“, – teigė vienas iš Mototurizmo ralio organizatorių Markas Dolgov.
Organizatorius taip pat pastebi, jog važiuoti tiesiai moka daugelis, tačiau dažnai kelionės sėkmė priklauso nuo to, kaip vairuotojas moka manevruoti. Pavyzdžiui, staigiai apvažiuoti kliūtį arba apsisukti siauroje gatvėje.
„Noriu akcentuoti, kad „Regitros“ egzaminai nėra laužti iš piršto. Manevravimo pratimai labai susiję su realaus gyvenimo iššūkiais, situacijomis ir įgūdžiais, kurie reikalingi vos išvažiavus į kelią“, – sakė M. Dolgov.
Renginio metu, norint atlikti lėtą gyvatėlę, dalyvių komandoms reikės atvykti į bet kurį iš 8 „Regitros“ egzaminų centrų: Tauragėje, Utenoje, Šiauliuose, Alytuje, Panevėžyje, Marijampolėje ir Telšiuose, kur vienas komandos narys savo motociklu turės atlikti šį pratimą.