Įspėja gyventojus: sukčiai meta naują kabliuką

2019-04-25

Sukčiai vėl nusitaikė į gyventojų banko sąskaitas. Antradienį internautai, Lietuvos policija ir apsimetėlių taikiniais tapusios institucijos įspėjo visuomenę dėl į elektroninius paštus siunčiamų apgaulingų laiškų.

„Sodros“, Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) ir „Swedbank“ atstovais prisistatę sukčiai el. laiškais ragino gyventojus atidaryti nuorodas, neva tik taip bus galima atsiimti jiems priklausančias perlaidas ar pinigų sumas.

Naujos sukčių pinklės

„Būkite atidūs, tai - sukčiai! Jei gavote tokias ar panašaus pobūdžio žinutes, ar pranešimus, nespauskite nuorodų ir neatidarinėkite jų. Būtinai pasidalinkite ir su draugais“, - antradienį socialiniame tinkle „Facebook“ oficialų pranešimą išplatino Lietuvos policija.

Sukčiai, prisistatę „Swedbank“ atstovais, gyventojus informuoja neva apie gautą 350 eurų perlaidą, kurią „būtina išsigryninti per ateinančią savaitę„.

Po „džiugios“ žinios el. pašto savininkas raginamas spausti ant žodžio „skaityti“, ką padaręs jis nukreipiamas į kenkėjiškus interneto puslapius - tokiu būdu sukčiai gali pareikalauti įvesti bankininkystės kodus. Laiku nesuvokus, kad vyksta apgaulė, prisijungimo prie banko sąskaitos duomenys atsiduria sukčių rankose.

Gyventojams panašaus turinio žinutės buvo siunčiamos ir VMI bei „Sodros“ vardu. Pastaruoju buvo raginama spausti ant nuorodų ir atsiimti 6,439 Eur.

Institucijos tokių laiškų nesiunčia

Apsimetėlių taikiniais tapusios institucijos į situaciją reagavo operatyviai. Tiek „Sodra“, tiek VMI skubėjo gyventojus informuoti apie apgaulingus el. laiškus.

„Žmonės, sulaukę įtartinų laiškų, kuriuose prisistatoma VMI vardu, jau šeštadienį ryte kreipėsi į VMI. Gyventojams buvo paaiškinta, kad tokių laiškų VMI gyventojams niekada nesiunčia bei ką reikėtų daryti jų sulaukus. Ši informacija buvo operatyviai paviešinta VMI feisbuko paskyroje.

VMI nuolat perspėja gyventojus į jokius įtartinus laiškus, net jei jie iš pirmo žvilgsnio atrodo pakankamai tikroviškai, nereaguoti ir juos panaikinti - neatsakyti, nesuteikti prašomos asmeninės informacijos.

Svarbu žinoti, jog savo asmeninius duomenis būtina saugoti ir jokiomis aplinkybėmis jų neatskleisti“, - „Vakarų ekspresui“ situaciją komentavo Klaipėdos apskrities VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Laimutė Mačernienė.

Ji priminė, kad VMI pervestas GPM permokas gyventojai gauna tiesiai į savo banko sąskaitas ir jokio reikalavimo jų „išsigryninti per savaitę“ nebuvo ir nėra. Informaciją apie permokų grąžinimą savarankiškai žmonės gali pasitikrinti prisijungę prie sistemos „Mano VMI“.

L. Mačernienė pridėjo, kad tokie sukčių bandymai veikti prisidengus institucijų vardu - ne pirmas kartas.

„Sukčiai, prisidengdami VMI ar kitų institucijų vardu, siųsdami laiškus ar kitais būdais patikrinti gyventojų budrumą yra bandę ne kartą ir nebūtinai deklaravimo laikotarpiu. Anksčiau esame gavę gyventojų pranešimų, kad neaiškūs asmenys lankosi ir žmonių namuose.

Taip pat žinoma, kad po namus VMI darbuotojai nevaikšto ir jokios asmeninės informacijos neprašo, tad ir tokiais atvejais reikėtų būti itin apdairiems. Kilus abejonėms reikėtų nedelsiant kreiptis į VMI, taip pat informuoti teisėsaugos institucijas. Teisėsaugą savo ruožtu informuoja ir VMI“, - teigė L. Mačernienė.

Kad tokių laiškų nesiunčia, gyventojus informavo ir „Swedbank“. Kilus neaiškumų, bankas ragina skambinti numeriu 1884.

„Prašome tokius pranešimus ignoruoti. Taip pat gyventojus įspėjame išlikti budriems ir neatskleisti savo prisijungimo prie elektroninės bankininkystės ar mokėjimo kortelių duomenų„, - rašė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

Ragina įtartinus laiškus ištrinti

Pasak „Sodros“ valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjo Evaldo Mikučio, gyventojai siuntėjo el. pašto tikrumą gali patikrinti keliais būdais.

„Bet kuris į elektroninį paštą atsiųstas pranešimas taip pat atsiduria ir asmeninėje „Sodros“ paskyroje gyventojui arba draudėjui. Taip pat kilus įtarimų galima su mūsų specialistais susisiekti telefonu 1883 ir pasitikslinti. Kviečiame gyventojus būti budrius ir neskubėti atidaryti nuorodų„, - teigė E. Mikutis.

Lietuvos policijos Komunikacijos skyriaus vedėjo Ramūno Matonio teigimu, tokie sukčių bandymai apgauti yra gana dažni, skiriasi tik forma ir turinys.

„Į policiją bendrovės nesikreipė, tačiau VMI išplatino įspėjimą gyventojams, kad neužkibtų ant šio sukčių kabliuko. Taip pat neturime duomenų, kad dėl šio sukčiavimo būtų nukentėjusiųjų asmenų. Patarimas gyventojams - neatidarinėti tokių laiškų, nespausti nuorodų, nes jos dažniausiai nukreipia į kenkėjiškus puslapius. Geriau tokius laiškus tiesiog ištrinti“, - patarė R. Matonis.

PRIEDANGA. Gyventojams el. laiškus siuntę sukčiai prisistatė „Sodros“, VMI ir „Swedbank“ vardu.

 

Būtina saugoti asmeninę informaciją

Darius POVILAITIS, kibernetinio saugumo ekspertas
Niekur atvirai nepalikite savo asmeninės informacijos. Net ir telefone. Visur, kur yra prašoma kažkokia asmeninė informacija, reikėtų labai gerai pagalvoti, ar ją iš tiesų reikia duoti. Juolab kai kažkas siūloma nemokamai. Dabar tikriausiai nieko nėra nemokamo.

ve.lt


Straipsnio komentarai

.. to klausimas ekspertui2019-04-25
"mergina" yra tik vienas iš žodžių, kuris naudojamas kad skaldyti žmones į grupes valdymo tikslams. Matai tau nesvarbu su kuo susipažinti. Tu šneki tarsi kažkoks rakštisteininis biurokratas, kuriam reikalinga kažkas. Visiškai neaišku ką tau reiškia tas žodis. Tavo klausimas tai ir yra įžeidimas. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
klausimas ekspertui 2019-04-25
Tai kaip su kokia mergina susipažinti ? Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-04-25
čia tas pats kas lapė įleista į vištidę aiškintų vištoms kad reikalinga saugotis lapių ir už tokias "švietimo" konsultacijas imtų mokestį pvz vieną vištą per dieną. Komentaras patinka Komentaras nepatinka