Savaitgalį aistras kaitins Europos autokrosas Vilkyčiuose

2019-06-04, Sergėjus GVILDYS
S. Gvildžio nuotraukos
S. Gvildžio nuotraukos
Kitas Europos autokroso čempionato etapas artėjantį savaitgalį bus surengtas Vilkyčių autosporto komplekse. Varžybų organizatoriai, atsižvelgdami į preliminarų dalyvių sąrašą, žiūrovams žada kupiną veiksmo dviejų dienų reginį.2019 metų Europos autokroso čempionato dalyviai Vilkyčiuose prie starto linijos stos pasidaliję į skirtingas klases pagal vairuojamą techniką. Čia išvysime „Junior Buggy“, „Buggy 1600“, „Super Buggy“ bei „Touring Autocross“ klasių dalyvius. Taip pat startuos ir 20 nacionalinės klasės dalyvių, kurių gretose lenktyniauja lietuviai ir svečiai iš kaimyninės Latvijos.

„Junior Buggy“

„Junior Buggy“ klasė šiemet, ko gero, mažiausiai prognozuojama, kadangi po praėjusių metų kai kurie šios įskaitos lyderiai sėdo į galingesnius bagius ir kovos aukštesnėse klasėse. Šiame sezone „Junior Buggy“ klasėje gausu naujų pavardžių, tad pagal dalyvių sąrašą favoritus įvardyti sunku. Išankstiniame dalyvių sąraše galima rasti dalyvių, į Lietuvą atkeliausiančių iš tokių šalių kaip Latvija, Nyderlandai, Liuksemburgas, Čekija, Austrija, Ispanija bei Vokietija.

Stipraus pasirodymo galima būtų tikėtis iš ispano Javiero Bracho ar čeko Jakubo Novotnio, tačiau autokrosas būtent tuo ir pasižymi, kad niekada negali žinoti, kaip pasibaigs finalinis važiavimas. Į Vilkyčius ankstesniais metais stebėti šių varžybų vykę žiūrovai linkę patvirtinti – favoritai gali pasikeisti labai greitai. Norą lenktyniauti Vilkyčiuose jau pareiškė lenktynininkai - čekai Milanas Vanekas bei Petras Nikodemas, vokiečiai Stevenas Laubachas ir Thomas Straussas, Liuksemburgo atstovas Kevinas Petersas.

Tačiau šiems garsiems ir patyrusiems lenktynininkams nebus lengva, nes jiems pirštinę mes ir lietuviai Tautvydas Urba, Gintaras Morkevičius, Tomas Zavarskis ir Saulius Žunda. Šiuo atveju koziriai yra lietuvių rankose – gerai pažįstama trasa ir namų publikos palaikymas, be abejo, leis atsikratyti šiek tiek įtampos.

„Super Buggy“

„Super Buggy“ klasė yra ta, kurioje važiuojama galingiausiais, kartais net 500 arklio galių viršijančiais bagiais, kurių gamybai ir tobulinimui komandos skiria dešimtis, o dalyvavimui čempionate net ir šimtus tūkstančių eurų. Šioje klasėje favoritais galima vadinti ilgamečius „Super Buggy“ įskaitos dalyvius, kurie jau ne kartą žengė ant prizininkų pakylos. Vieni greičiausių turėtų būti latviai Ervins ir Justs Grenciai, vokietis Berndas Stubbe, čekas Jakubas Kubičekas ir olandas Mike‘as Bartelenas. Beje, šioje klasėje bagiai gali būti varomi tiek motociklų, tiek automobilių varikliais, tad cilindrų ir išmetimo sistemų simfonija neabejotinai džiugins net išrankiausio žiūrovo ausis. Pabandykite įsiklausyti ir atspėti, kuris dalyvis važiuoja su „Porsche“ agregatu, o kurio bagyje sumontuotas „Ford“ V6 agregatas.

„Touring Autocross“

Tai vienintelė klasė Europos autokroso čempionate, kur dalyviai lenktyniauja ne bagiais, o kėbuliniais automobiliais. Šiemet čia taip pat bus galima pamatyti rusą Matvėjų Furazhkiną ar čeką Otakarą Vybornį, pernai padovanojusį žiūrovams įspūdingą virtimą. Taip pat startuos ir kitas patyręs čekas Vaclavas Fejfaras. „Ford Fiesta“ automobiliu čia startuos Arvydas Galinis.

Nacionalinė klasė

Nacionalinės klasės dalyviams vietų skaičius čia yra apribotas iki 20-ies. Paraiškas varžytis Vilkyčiuose jau pateikė broliai latviai Mareks ir Rihards Dainiai, jų tautiečiai Ritvars Karklins bei Kaspars Silenieks, biržietis Raimundas Kukenys ir gausi delegacija klubo „Ekrosas“ narių – Rytis Rutkauskas, Modestas Banelis, Ramūnas Zabiela, Alfredas Budrys, Andrius Kubilius, Martynas Jasas, Karolis Jasas, Šarūnas Gruzinskas bei Mykolas Baliūnas. Taip pat startuos ir kitų klubų atstovai – ASK „Žaibas“ narys Kęstutis Skiezgilas bei ASK „Smart Motorsport“ atstovas Donatas Krasauskas.


Straipsnio komentarai

,,,2019-06-07
kelinta val prasides? Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-06-04
matot pats žodis autokrosas tai angliškas žodis autocross. nu atseit važiuojama taip garbėtroškiniais paradų grioviais, kad jūsų geri ketinimai turėtų be klausinėjimų ir atsikalbinėjimų susiprasti kad čia kalbama apie tai kad per sankryžas važinės automobiliai, o ne kažkokie automatiniai kryžiai ar automobiliai atvežantis jums kryžius ar kryžiai ginkluoti automatais. Kažkokia tai įdomi kryžiuočių lingvistinė keistenybė su tais smaluočių drąsiųjų keliais ypač anglų kalboje: railroad crossing, level crossing, crossroads, pedestrian crossing, tt. Matot kryžius jeigu jis pakreiptas kaip X formos jau vadinasi andriaus kryžius (Saltire). Tad čia visiškai neaišku ką ten saugumiečiai yra pasistatę pilaitėje. Gal tai x, gal tai kryžius, gal tai pliusas, gal tai andriaus kryžius, union jack, tt. Nu tame ir esmė su kvantinėmis beraščių einšteinų kriptologinėmis - vienu metu prasmė gali būti keliose vietose. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2019-06-04
tokių smaluotų trandalietininkysčių anksčiau lietuvoje nebuvo. Niokoja lietuvos žemę laistydami su savo tepalais ir draskydami su degutiniais protektoriais. čia jau grynai kaip atskira trojos arklininkystės cirko palapinė. Visas komplektas, ne tik visokie technariai ir specialistai kur atlieka palaikomosios komandos funkcijas, bet kas įdomiausia tai ir auditorija ir žiūrovai, nes kas liečia paprastus žmones čia nieko įdomaus nevyksta. Važiuoja kažkokie ąsilai ratais kad atvažiuoti į tą pačią vietą. Tad tie visi trandalietai irgi iš niekur neatsiranda. Čia reik žiūrėti į tas natistų karines bazes kur jie naudoja kaip priedanga kad prisivežti ne tik visokios nestandartinės technikos, bet kas svarbiau tai ir maitvanagaičių ir maitvanagių. Reik turėti omenyje kad skandinavijoje trandalietininkystės jau buvo išvystytos iki kažkokio tai keisto lygio. Raliai ir trandalietininkystės vos ne nacionalinis sportas. Paminėk ralį "suomiui" tai pradės drebėti iš susijaudinimo. Amerikoj tai indy 500, Nascar, drag (queen) racing, tt bet ten kažkaip tą "sportą" geltonosios spaudos priespauda visada tyčia sumenkindavo priskirdama tamsuolių kaimiečių teritorijai. Bet tai irgi karinė apgaulė, nes raudonkaklius irgi negalima nepažiūrėti kaip į dvigubystinį reiškinį, kur kaklus nusigarinusiais valstiečiais prisidengia žudikai pas kuriuos kaklai raudoni nuo pralieto kraujo. Kas liečia formulė 1, dakar, tt tai jau geltonosios spaudos priespauda nebemenkina aiškina kad tie šumacheriai kažkoks pasaulinis lobis didesnis negu kosmonautai. Nu trasporto priemonės yra svarbu kaip kriptovaliuta buožėms kur tarnauja kad drag queens ir drag kings ir būtigeidiniai parsiselline dragūnai galėtų būti sutikti pagal drabužius ir aksesuarus. Komentaras patinka Komentaras nepatinka