Ataskaita, planas ir… abejonės
Klaipėdoje posėdžiavo Mažosios Lietuvos etninės kultūros globos taryba (MLEKGT). Į Klaipėdos etninės kultūros centrą susirinkę atstovai iš etnografinio Mažosios Lietuvos regiono (nuo Smalininkų iki Nidos) aptarė aktualijas, numatė šių metų darbus bei pasidalino pastabomis dėl šių metų mokyklinės etninės kultūros olimpiados.
Aktualija
Jau netrukus sukaks penkeri metai, kai bandoma sukurti šio – penktojo – etnografinio Mažosios Lietuvos regiono herbą. Priminsime, kad po ilgų diskusijų su šio krašto kultūrininkais, buvo nuspręsta, kad geriausiai šį regioną gali pristatyti briedis. Tačiau Lietuvos heraldikos komisija nesutinka su tokiu siūlymu – tam pasitelkia įvairių, jų manymu, „svarių“ argumentų.
Šio herbo rengimo grupė kreipėsi į Klaipėdos universitetą, kad jos mokslininkai pagrįstų galimą briedžio atvaizdo naudojimą. Pastarieji, remdamiesi šaltiniais, įrodo, kad briedžio atvaizdas nuo senų laikų buvo naudojamas šio krašto pažinimui nusakyti. Ši Klaipėdos universiteto rektoriaus pasirašyta studija sausio mėnesį buvo pateikta Lietuvos heraldikos komisijai. Tuo pačiu buvo pridėtas į šį regioną patenkančių savivaldybių merų pasirašytas kreipimasis, kad jie pritaria regiono herbo briedžio atvaizdui. Šio herbo kūrimo grupės pirmininkė, MLEKGT pirmininkė Vilma Griškevičienė sakė, kad šie dokumentai dar sausio mėnesį buvo išsiųsti į Vilnių, tačiau nuo to laiko jokios oficialios žinios nesulaukta.
O viešoje erdvėje netikėtai pasirodė Arvydo Každailio, vieno iš Heraldikos komisijos narių, atvaizdai-siūlymai, kuriuose šio regiono herbe vaizduojamas briedis. Užbėgant už akių minėtai komisijai bei šio herbo rengimo grupei viešai pasirodę piešiniai sukėlė įvairių klausimų, kuriuos ir aptarė pirmadienį susirinkusi MLEKG taryba. Pagal numatytą darbų eigą, sulaukus pritarimo iš Vilniaus, toliau yra numatyta skelbti viešą konkursą, kuriame visi Lietuvos heraldikos specialistai dailininkai bus kviečiami teikti šio herbo siūlymus, interpretuojant briedžio simbolį.
Ataskaita ir planas
Šiame posėdyje buvo aptarta ir MLEKG darbo ataskaita. Šiaip reikėjo pritarti visos Lietuvos etninės globos tarybos ataskaitai, kuri sudaryta iš regionų ataskaitų. Šiek tiek suglumino terminai, per kuriuos tai reikėjo atlikti. Iš Vilniaus buvo pateiktas ir šios institucijos veiklos 2020 metų veiklos planas. Juo remiantis buvo galima sudaryti regionų planus. Taip ir buvo padaryta – Klaipėdoje pasinaudota. Tačiau kilo klausimų, į kuriuos atsakymus buvo nutarta gauti pasikvietus Dalią Urbanavičienę, šios institucijos pirmininkę. Vienas iš jų – šiais metais numatyta atlikti nemažai tyrimų, kurių dalis tiesiogiai būtų iš regionų aplinkos. Apie tai kol kas bent jau MLEKGT nariai nieko nėra girdėję, nors greičiausiai bus kviečiama teikti pagalbai.
Kiek padiskutavę (ir pasiginčiję), MLEKGT nariai sudarė savo šių metų veiklos planą.
Olimpiada
Šiais metais jau antrą kartą buvo surengta etninės kultūros olimpiada mokyklose. Tai geras žingsnis jaunajai kartai primenant savo šaknis. Tačiau šių varžytuvių regioniniame ture dalyvavusiems MLEKGT nariams kilo nemažai pastebėjimų. Vienas iš jų – labai nelankstus atsakymų vertinimas, kuris užkerta kelią ne vienam dalyviui pateikti atsakymą iš savo aplinkos, kas iš esmės yra teisinga. Etninė kultūra – liaudies kūryba ir išmintis, kuri nėra tokia vienareikšmė, kaip, pavyzdžiui, matematika.
Tai, apibendrinant ankstesnių metų olimpiadą, buvo aptarta, tačiau neatidumo klausimuose bei kituose dalykuose pasitaikė ir vėl.
Tuo pačiu ir vėl pasigesta valstybės požiūrio į šią svarbią sritį – mokyklose tam oficialiai neskiriama laiko. O tuo užsiima tik pavieniai mokytojai (ir nebūtinai) entuziastai. Ne kartą jau kalbėta, kad etninė kultūra – valstybės savastis. O tai vienas iš nacionalinio saugumo ramsčių.
Straipsnio komentarai
https://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%A0iaur%C4%97s_Reinas-Vestfalija
Kaip nekeista šilutė ir giminiuojasi su emerichu kuris ir randasi tame regione. Nu aš pirmą sykį šiais metais susidūriau su ta vėliava, kai smaluotvarniai pradėjo su tuo škurliu sklaidytis dakare. Bet čia negalima į tai reaguoti kažkaip kitaip negu kad prieš jus ispanijos inkvizicijos toreodoras mosuoja su spalvotu skuduru. Nepulkit tų cžvistėlių. Pilnas stadionas tokių pačių psichopatų. Nu įsivaizduokit pilna arena pilna dnepropetrovsko maniakų - kiborgų išlindusių iš po kažkokių smaluotų žemių.
kas įdomu su tuo regionu ne tik tos raidonai, baltai žydros okupantų karinės bazės, bet ir tie "vokiečiai" kurie emigravo ten sovietmečiu. Aš pamenu kai buvau mažas mano "tėvai" kažkaip nei iš šio nei iš to buvo susidraugavę su tokiais "vokiečiais" kurie gyveno kintų apylinkėse ir tie vokiečiai po to išvažiavo į paderborną vėlyvaisiais 1970s ar labai ankstyvaisiais 1980. Čia buvo tokie vargšai, o ten nuvažiavusi viena dukra iš karto už milijonieriaus apsiženijo, kur žirgų karališkos fermos. tt. Too good to be true. Nu čia iš tu vabalinių apylinkių kur ir kiti liuciferonai dabar smalas pumpuoja, žuvys veisiamos tvenkiniuose, kaimiečiai turistuojasi, terbakrauskiai karaliauja, raguočiai su tinklais paukščius gaudo, kur aitvarai butigeidiniams gaidjurgiams neša turtus, tt.
Matot peršokę ant mažosios lietuvos suknelės cžvistėliai jau "palieka" už nugaros kitą avies kailį ty baltus. Nu čia taip sugalvotas "anekdotas" kad galima nusiplauti visas smaluotų biudžetų ir suodinų darbelių nuodėmes ir patapti baltu tereikia imigruoti į baltų kraštus. asikraustęs į lietuvą ir čia gyvenantis afrikietis ar indas vis tiek yra baltas, nes priklauso baltų genčiai. Visa tai lieka praeityje. Nes dabar visi iki vieno globalizuoto pasaulio gyventojai yra susivienyjusio iškrypėliato vaivorykštiniai vergai. Tai kad jie dabar atseit "kuria" visokius atributus, vėliavas, cherbus, tt kad papuošti tą vergovę tai nieko nekeičia. Yra tik dar viena kancarinė karalystė. Jie tik kuria krematoriumus.