Viešojoje bibliotekoje prasidėjo naujasis jaunųjų technologijų akademijos sezonas
Karantino sąlygoms sušvelnėjus į Šilutės F. Bajoraičio biblioteką vėl sugrįžo robotikos užsiėmimai su konstruktoriais „LEGO MINDSTORM EV3“ bei prasidėjo naujas bepiločių skraidyklių (dronų) sezonas. Jaunųjų technologų akademiją šiemet papildė nauja paslauga – užsiėmimai su interaktyviais kubais iMO Learn, kuriuos jau spėjo išbandyti pirmoji grupelė vaikų.
Nauja grupė į robotikos užsiėmimus rinkosi birželio 2 dieną. Pirmąją pamoką vaikai buvo supažindinti su robotais konstruktoriais ir jų dalimis: varikliais, sensoriais, valdymo „smegenimis“, paaiškinti veikimo principai. Per kitus užsiėmimus vaikai mokysis programavimo elementų, ciklų veikimo principų ir kitų įdomių dalykų. Kai užsiėmimo dalyviai įvaldys robotus, užsiėmimų sesijos pabaigoje bus surengtas čempionatas, kuriame jie su savo sukurtais robotais varžysis įvairiose rungtyse (kops į kalną, lenktyniaus, žais futbolą ir kt.).
Pirmos pamokos metu dalyviai konstravo nesudėtingą robotukų modelį. Pirmiausia dalyviai sukonstravo robotus ir išbandė jų valdymą planšetėmis, tuomet užsiėmimų mokytojas Ovidijus Normantas pakvietė sudalyvauti robotų lenktynėse bei sumo imtynėse, kurių tikslas išstumti priešininkus už nubrėžtos linijos. Robotas, išstūmęs visus ir likęs kvadrate vienas, skelbiamas nugalėtoju.
Birželio 3-ąją bibliotekos Vasaros kiemelyje vėl dūzgė bepilotės skraidyklės. Pirmosios pamokos metu dalyviai buvo pakviesti pažiūrėti trumpą filmuką apie dronų sandarą, jų valdymą, taisykles ir atsakomybes. Po filmuko peržiūros vaikai su vyresniuoju bibliotekininku O. Normantu keliavo į bibliotekos kiemelį, kur išklausė instruktažą, kaip dronus įjungti, mokėsi jų veikimo ir valdymo principų bei saugaus valdymo instrukcijų. Po to sekė praktinė dalis. Vaikai ne tik mokėsi valdyti dronus, bet fotografavo bei filmavo vaizdus iš paukščio skrydžio.
Pirmasis pažintinis užsiėmimas su interaktyviais kubais taip pat buvo suorganizuotas lauke. Vaikai susipažino su skirtingomis kubų panaudojimo metodikomis. Tai veikla, leidžianti aktyviai mokytis, lavinti kūrybiškumą, komandinį darbą. Kubus naudojame trumpiems fiziniams pratimams, pažinimo iššūkiams arba naudodami abiejų kombinaciją. Šių užsiėmimų tikslas – kad smegenys gautų kuo daugiau deguonies ir kad pamokose būtų didesnė įvairovė. Vaikai greitai įsitraukė į naują veiklą – atliko balansinius pratimus, gavę paveikslėlį ir užduoties schemą, statė iš kubų nesudėtingus statinius, rideno raides ir galvojo žodžius, sprendė galvosūkius, lenktyniavo perkeldami kubus priešais save, patys neliesdami žemės. Dalyviai entuziastingai įsitraukė į mokytojų sugalvotas užduotis ir liko išties patenkinti.
Interaktyvūs „iMO“ kubai turi jutiklius, jungiamus specialia programine įranga su interaktyviu ekranu. Tokiu būdu jie „reaguoja“ į ekrane pateikiamas užduotis. Ši priemonė bus pritaikyta žaisti bibliotekoje organizuojamuose protų mūšiuose ir viktorinose. Dalyvis, pasirinkęs atsakymą ir pastatęs savo kubą atitinkama plokštuma į viršų, iškart gali pamatyti, ar atsakė teisingai, ar suklydo. Kubo jutiklis atitinkamai šviečia žalia arba raudona šviesa.
Grupelė jaunuolių atvyko į bibliotekininkų paruoštą „Kubiadą“, skirtą veiksmo savaitei „Be patyčių“, kuri įprastai organizuojama kovo mėnesį, tačiau dėl susiklosčiusios pandeminės padėties buvo nukelta geresniems laikams.
Viktoriną, pritaikytą interaktyviems kubams, sudarė įvairūs klausimai, susiję su patyčiomis bei jų prevencija. Žaisdami vaikai aiškinosi, kur kreiptis pagalbos, kaip elgtis pastebėjus patyčias, kaip didinti sąmoningumą ir savivertę.
Pasak kubų kūrėjų, naudojant mokymo per judesį metodikas, vaikai tampa ramesni ir labiau susikoncentruoja į mokymosi procesą. Visa tai leidžia siekti geresnių mokymosi rezultatų, geresnės sveikatos ir savijautos.
Biblioteka jau pasiruošusi priimti visus pasiilgusius įdomių veiklų. Kviečiame užeiti ar pasiteirauti informacijos telefonu 8 441 77 137.