Užsiregistruoti pas gydytoja – kaip laimėti loterijoje

2015-02-11, Karolina KIRTIKLYTĖ
VšĮ „Šilutės ligoninė
VšĮ „Šilutės ligoninė" vadovas D. Steponkus.
Redakcija sulaukė skaitytojo skundo. Vyriškis teigė, kad turėdamas gydytojo siuntimą žarnyno tyrimams negali prisiregistruoti į laukiančiųjų eilę. Keletą kartų iš Usėnų į Šilutę važiavęs vyras vis išgirsdavo tą patį atsakymą – talonų nebėra. Tad nieko nelaukę suskubome aiškintis, kodėl vyriškis negali papulti į laukiančiųjų eilę.

Kantrybės, kantrybės ir dar kartą kantrybės

Į redakciją atėjęs Juozas prašė pasidomėti, kodėl negali jau kelintą kartą prisiregistruoti taip reikalingam žarnyno tyrimui Šilutės ligoninėje. „Iš savo šeimos gydytojo šių metų sausio 22 dieną  gavau siuntimą žarnyno tyrimui. Nieko nelaukęs jau kitą dieną nuvažiavau į Šilutės ligoninę užsiregistruoti. Tik niekas manęs ten neregistravo ir pasiuntė į 303 kabinetą – tiesiai pas gydytoją  V. Žvirblį. Ten nuėjus manęs taip pat niekas neregistravo. Pasakė: „Neregistruojam“. Galų gale pasiūlė ateiti sausio 29 dieną. Atvažiuoju sausio 29-ąją, 8.30 val., ir sulaukiu atsakymo: „Viskas, išregistravau visus talonus – daugiau nebeturiu. Atvažiuok vasario pradžioje. Atvykau vasario 5 dieną – vėl neigiamas atsakymas. Ir taip jau trečią kartą, – pasakojo vyriškis. – Žiūriu, niekas su manim ten nesišneka, prašau užregistruoti kitai datai, o man sako: „Neturiu, neturiu, neturiu“. Klausiu, tai kada galima? Sako: „Nežinau, mėginkit vasario pabaigoje“.

Pasidomėjome Juozo, ar jam reikia skubiai apsilankyti pas gydytoją? „Toks ir skubumas, – atsakė jis. – Jei jau gavau siuntimą, suprantama, kad tyrimas yra būtinas“. Įsikalbėjus sužinojome, kad registruojantis pas kardiologą reikia laukti eilėje, tik ilgesnėje nei žarnyno tyrimui. Bet papulti, pasirodo, įmanoma. Juozo nuomone, gydytojai yra „apsėdę“ kelias kėdes, tad tas paprastas žmogelis su savo sveikatos problemomis jiems menkai terūpi. „Pats esu iš Usėnų, mano šeimos gydytojas – Juknaičiuose, tyrimui registruojuosi Šilutėje. Tykau talonų tyrimui kaip ta katė pelės, – juokavo vyriškis. – Susidariau tokią nuomonę, gal ten registratūroje reikia nunešti kokių lauktuvių. Esu turėjęs keletą operacijų Klaipėdoje ir Vilniuje. Visai kitas aptarnavimas, visai kitas požiūris į ligonį. O kas Šilutėje darosi nesuprantu“.

Šią situaciją paprašėme pakomentuoti VšĮ „Šilutės ligoninė“ vadovą vyriausiąjį gydytoją Darių Steponkų. Išgirdome, kad tokio atvejo, jog pacientas būtų neregistruojamas – nėra ir neturi būti. „Žmogus visų pirma turėtų užeiti pas mane, antras dalykas – keista, kodėl jis važiuoja? Visiškai pakanka užsiregistruoti telefonu. Jei kalbant konkrečiai apie šio vyriškio atvejį – žarnyno tyrimą, tai reikėtų žinoti, jog tą pačią dieną jo niekas nepadarys. Reikalingas tam tikras paruošimas, o ir eilėje tenka palaukti. Specialiai vakar pasidomėjau, tad galiu patikinti, jog tyrimo laukti reikėtų maksimaliai – savaitę laiko. Tad tokio nesusipratimo atveju siūlyčiau jam ateiti pas mane ir viskas bus išspręsta. Pagal ministro įsakymą mes registruojame visus be išimties, – sakė ligoninės vadovas. – Žinoma, turime problemą dėl kardiologų ar neurologų – ten žmonės eilėje gali laukti ir mėnesį ar ilgiau. Lyginant su kitomis įstaigomis, kuriose žarnyno tyrimo žmonės laukia net 3 mėnesius, manau, jog pas mus tikrai labai greitai galima papulti išsitirti“. Dėl šio konkretaus atvejo D. Steponkus mano, jog įvyko tiesiog elementarus nesusipratimas. Yra tam tikros normos, kiek gydytojas gali priimti pacientų. Neaišku, ar pacientui paskirtas radiologinis ar endoskopinis žarnyno tyrimas, bet vienokiu ar kitokiu atveju tyrimas atliekamas kruopščiai. Jis gali užtrukti nuo 1 iki 2 valandų. Paklausus, ar yra galimybė sumokėjus pinigus papulti tyrimui – vadovas šyptelėjo ir paklausė: „Kodėl reikia mokant mokesčius ir gaunant sveikatos paslaugas mokėti dar kartą? Tokio dalyko kaip nusipirkti eilę į priekį mūsų įstaigoje nėra“.

Apsilankėme ir gydytojo V. Žvirblio kabinete, pakalbinome jį tuo pačiu klausimu. „Situacija yra tokia – mes turime vieną endoskopą. Per dieną tyrimą galima atlikti tik vienam žmogui, nes po tyrimo aparatas ilgą laiką valosi. Kreipiasi nemažai žmonių, norinčių atlikti šį populiarų tyrimą, bet mūsų galimybės ribotos. Būtų visiškai kitaip, jei turėtume bent dar du endoskopus ir porą endoskopuotojų. Įvyko nesusipratimas, tad tikrai pritariu vadovui, kad žmogus kreiptųsi vėl, tiesiai į kabinetą, ir jis tikrai bus įtrauktas į laukiančiųjų eilę. Jei per mėnesį paleidžiame ilgesnę eilę – atsiranda žmonių, kurie neateina. Ir į jo vietą mes negalime įterpti kito žmogaus, tad ta diena nueina veltui. Visada mėnesio eigoje paliekame dieną ligoninėje gulintiems pacientams, kuriems reikia ekstra tyrimo. Visada pranešame, kada vykdysime registraciją tyrimams. Paleidžiame 8 valandą ryto, registracijos neribojame, bet per 20–30 minučių talonų nebelieka – priregistruojame visam mėnesiui.  Vieni atvyksta patys, kiti registruojasi telefonu. Visus informuojame, kaip paruošti žarnyną tyrimui, kokius vaistus išgerti. Galbūt reikėtų šiek tiek kantrybės ar atkaklumo bandant užsiregistruoti, – sakė gydytojas. – Gavę siuntimus iš savo šeimos gydytojų pacientai turi pasirinkimą, kur registruotis tyrimui. Niekas konkrečiai nenukreipia į Šilutės ligoninę. Galima registruotis, pavyzdžiui, Klaipėdoje“.

Tiesa, medikai pasakojo, kad pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet žmonės paskambina ir registruojasi endoskopijai, o pasiteiravus, ar tikrai endoskopijai, atšauna, jog nežino, mat jam taip gydytojas parašė. Taip žmogus užregistruojamas skrandžio tyrimui, o iš tiesų jis turi būti registruojamas visiškai kitam tyrimui. Žmogus atvyksta ir pyksta, jog ne ten buvo užregistruotas. Kas dėl to lieka kalti? Žinoma, jog gydytojai, nors tai paties žmogaus neapsižiūrėjimo kaltė.  Atsiranda ir tokių, kurie užsiregistravę tyrimui neatvyksta ir net nepraneša apie savo neatvykimą.

 „Mūsų ligoninė pirmoji ir vienintelė rajone, kuri atlieka programinius tyrimus. Programinis tyrimas, tai kai pacientas pas gydytoją atlieka slaptą kraujavimo tyrimą ir jei atsakymas teigiamas – jis siunčiamas šitam žarnyno tyrimui. Tai lyg operacija, tad tam turi būti atitinkamas ir atsakingas pasiruošimas. Tokių specialistų nėra daug. Žmogui viską reikia išaiškinti, jog tyrimo metu jis tikrai nenumirs, kad viskas yra pagydoma“, - kalbėjo D. Steponkus.

Šiuo konkrečiu atveju straipsnio herojui ligoninės vadovas D. Steponkus ir gydytojas V. Žvirblis siūlo dar kartą kreiptis į gydymo įstaigą dėl registracijos tyrimui, ir jis be jokių problemų bus įtrauktas į laukiančiųjų eilę.

Iš tiesų, registracija pas gydytoją ar tyrimams yra didėlė problema. Visų pirma, dėl didelio žmonių, norinčių išsitirti, kiekio. Antra, dėl medikų kaltės, mat yra atostogaujančių gydytojų, o pavaduojančių – nėra. Paklausite, kodėl? Atsakysime. Todėl, kad į rajonines nedideles ligonines jauni specialistai nerodo didelio noro važiuoti dirbti. Kita problema: įrangos trūkumas. Šiuo konkrečiu atveju – trūksta endoskopų, kad per dieną būtų galima priimti ne vieną, o kelis pacientus. Taip greičiau judėtų eilė ir nereikėtų Šilutės ar rajono gyventojams registruotis kitose įstaigose ir važinėti, pavyzdžiui, į Klaipėdą. Trečioji problema – pačių pacientų kaltė. Dauguma neišsiklausinėja savo šeimos gydytojo, kokį konkrečiai tyrimą jam paskiria, kokia registracijos tvarka, kaip pasiruošti tyrimui, kokia jo eiga ir panašiai.


Foto galerija

VšĮ „Šilutės ligoninė

Straipsnio komentarai

Dovydas2019-01-08
Hallo, ich möchte mich bei Mr. Theodore für die Rettung meiner Tochter bedanken. Ich konnte mir die Rechnung nicht leisten, aber mit dem Darlehen, das ich von Herrn Theodor erhielt, konnte ich die Rechnungen bezahlen. Vielen Dank noch einmal, Sir, seine E-Mail lautet theodorejamesonfinance@gmail.com Komentaras patinka Komentaras nepatinka
ona2015-02-12
Tokia pat problema dėl žarnyno tyrimo yra ir Klaipėdos Jūrininkų ligoninėje.Registratorė pasakė ,kad ir pusė metų tenka laukti Komentaras patinka Komentaras nepatinka
.....2015-02-12
kaip visada,,,,vėl kaltas žmogelis liko,mat kaimietis neišprusęs,.....
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
emigrante2015-02-12
duotu kysi nebutu eiliu.... Komentaras patinka Komentaras nepatinka