Patvirtinta nauja taksi stotelių įrengimo tvarka

2020-07-04, Sergėjus GVILDYS

Praėjusiame Šilutės rajono savivaldybės IX šaukimo tarybos posėdyje patvirtintos taksi stotelių įrengimo taisyklės. Kas naujo ir ar keisis paslaugų teikimo tvarka? Kalbinome ir taksi verslo atstovus, ir Savivaldybės administracijos direktorių Virgilijų Pozingį.

Numatyta taksi stotelių įrengimo tvarka

Dokumento priėmimas padiktuotas pokyčiais įstatymuose, reglamentuojančiuose keleivių pervežimo tvarką. Nuo 2020 m. liepos 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso pakeitimai. Jų fone Savivaldybės vykdomoji institucija nebetenka įgaliojimų, susijusių su taksi leidimų išdavimais, keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą ir lengvaisiais automobiliais taksi veiklos reguliavimais. Šiuos įgaliojimus perima Lietuvos transporto saugos administracija.

Taksi stotelių įrengimo tvarkos aprašas buvo rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2020 m. sausio 2 d. įsakymo Nr. 3-3 patvirtintų „Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklių“ 13 punktu. Šis punktas ir įpareigoja savivaldybes tokiam veiksmui: „Taksi stotelės įrengiamos savivaldybių nustatyta tvarka“.

Tvarkos apraše yra numatyta, kad taksi stotelių įrengimą organizuoja Šilutės rajono savivaldybės administracija, atsižvelgdama į jų poreikį. Vežėjai, pageidaujantys taksi stotelės įrengimo, kreipiasi į Savivaldybės administraciją su prašymu, tuomet prašymas pateikiamas Saugaus eismo komisijai. Saugaus eismo komisijai pritarus taksi stotelės įrengimui nurodomąjį kelio ženklą Nr. 549 „Taksi stotelė“ įrengia ir prižiūri atitinkama seniūnija.

Raminama: niekas nesikeis

Šilutės mieste Savivaldybės įrengtomis taksi stotelėmis naudojasi „Pigus taksi“ savininkas Saulius Čižauskas. Pasak verslininko, jo automobiliai stovi H. Šojaus gatvėje ir Tilžės gatvėje, prie bibliotekos pastato, kitomis nesinaudoja. Nuo liepos 1 d. įsigaliojantys pakeitimai jo įmonės veiklai įtakos neturės. Taip pat yra dar kelios stotelės, kurios įrengtos verslininkų savo jėgomis, privačioje žemėje. Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius V. Pozingis ramina: „Privačios stotelės nebus naikinamos. Tik asmenys privalo prižiūrėti ir tvarkyti savo teritoriją“.

Pasak direktoriaus, nerimą kelia netvarkinga teritorija, esanti prie buitinės prekybos centro, prekiaujančio elektronikos prekėmis. „Savininkas turėtų susitvarkyti šią teritoriją“, – sakė V. Pozingis. Šios žemės savininkas teigia, kad minima teritorija nėra apleista, ji yra prižiūrima tik minimaliai, nes pardavinėjama. Gal Administracijos direktoriui ši teritorija bado akis tik dėl to, kad ji priklauso valdžią aštriai kritikuojančio laikraščio savininkui? Bet juk yra labiau miesto peizažą dergiančių teritorijų ir pastatų, ypač matomų pro valdžios kabinetų langus...

Galimi konfliktai nenumatyti

Priimtame tvarkos apraše yra numatyta, kad taksi stotelių įrengimą organizuoja Šilutės rajono savivaldybės administracija, atsižvelgdama į jų poreikį. „Įrengtomis taksi stotelėmis turi teisę naudotis visi vežėjai, turintys Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka išduotą leidimą vežti keleivius lengvuoju automobiliu taksi“, - teigiama tvarkos aprašo  4-ajame punkte.

Iš surašytos tvarkos aiškiai matyti, kad taksi stotelių ženklus įrenginės ir prižiūrės seniūnijos. Privačiam asmeniui tokia teisė nėra suteikta ir tvarka atskirai nenumatyta. Todėl galimai ateityje privačios taksi stotelės anksčiau ar vėliau turės išnykti.

O jeigu į jau esamą privačioje žemėje taksi stotelę užsuks ne vietinis vežėjas? Tvarkos aprašas, kaip ir ministro įsakymu priimtos taisyklės aiškiai sako, kad „įrengtomis stotelėmis turi teisę naudotis visi vežėjai“.  Deja, bet dokumento rengėjui - Savivaldybei - suteikta tvarkos nustatymo teisėkūra, vykdoma labai jau akivaizdžiai kopijavimo būdu, nenumatė panašios situacijos išaiškinimo. Nors tai yra jos prievolė ir kompetencija. Vadinasi, galimos konfliktinės situacijos sprendimas - tai pačių vežėjų reikalas?

Taksi keleivių vežimo reikalavimai

Susisiekimo ministro patvirtintoje naujoje taksi paslaugų teikimo tvarkoje yra įtvirtinti ir reikalavimai vežėjui bei keleivio teisės. Vežėjai gali nustatyti šiuos taksi tarifus: vienkartinį mokestį už įsėdimą; už nuvažiuoto kelio 1 km; už prastovą laukiant keleivio arba jį aptarnaujant; už taksi iškvietimą. Taksi vežėjams nustatyti tarifus tam tikram maršrutui draudžiama. Be to, taksi tarifai gali būti diferencijuojami nakties valandoms, poilsio ir švenčių dienoms ir užmiesčio kelionėms, taip pat gali būti nustatomi vežimo taksi tarifai su nuolaida. Priėmęs užsakymą ir nuvykęs į vietą taksi vairuotojas privalo laukti keleivio 10 min. nuo sutarto laiko. Keleivis, atsisakęs naudotis sutartu laiku atvykusiu taksi, privalo taksi vairuotojui sumokėti už taksi iškvietimą, jeigu vežėjas yra nustatęs tokį tarifą. Taksi vairuotojui draudžiama atsisakyti vežti keleivius trumpais atstumais ar reikalauti didesnio užmokesčio, nei rodo taksometras. Taip pat - pasirinkti keleivius savo nuožiūra vairuotojams yra draudžiama. Taksi vairuotojas privalo vežti keleivį į jo pageidaujamą vietą trumpiausiu keliu arba paties keleivio nurodytu maršrutu. Savo iniciatyva imti bendrakeleivius vairuotojui draudžiama. Bendrakeleiviai į transporto priemonę gali būti paimti tik pirmajam keleiviui paprašius. Transporto priemonės salone leidžiama vežtis šunis su antsnukiais, kitus gyvūnus augintinius atitinkamoje taroje, daiktus, kurie neriboja vairuotojo matomumo. Gyvūnų augintinių savininkai privalo turėti užtiesalą sėdynėms uždengti. Šunų savininkai privalo turėti dokumentus, kuriuose nurodoma šuns sveikatos būklė ir skiepų žymos. Taksi transporto priemonėje draudžiama: rūkyti, gerti alkoholinius gėrimus, trikdyti rimtį, gadinti įrenginius; vežti keleivius nešvariais drabužiais, degias, sprogstamąsias, nuodingas ir dvokiančias medžiagas ir kitus daiktus, galinčius sugadinti ar suteršti įrenginius, sėdynes ar apmušalus.


Straipsnio komentarai

..2020-07-04
visada kai gvildentojai aiškina apie naują tvarką tai žmonėms kelia nerimą, nes nutylint duodama suprasti kad kažkas buvo netvarkoje su sena tvarka. Tai yra žiūrint pagal naują tvarką jūs esate visi nusikaltėliai, net jeigu laikotės visų įstatymų. Nes jeigu tai nebūtų sugedę ar supuvę to nebūtų reikėję taisyti, nebent kalba eina apie kažkokį sviesto sviestavimą, šieno ravėjimą, auksinių avinėlių karštligišką purtymasi tam kad toliau lietuvis lobiai iš gausybės ragų. Tai yra kažkas kažką "susiprato" apie "tvarkos" neteisingumą ir užbėgo už akių. Uždėjo lopą ant maišo pro kurį lindo smailios buratinų nosys panašios į ragus. Bet tame ir esmė su ragų įstatymais tam kad jie skaitytusi kaip įstatyti, nes jūs patys to prašote, jūs leidote. Ir kas įdomiausia su naujomis senienomis, kad tai paprastai nepristatinėjama kaip kažkas "naujo". Tai ne nauja tvarka, bet tvarka kuri tvarkingesnė negu sena tvarka. Čia nieko naujo. Viskas kaip ir seniau tik "pagerinta". Su pliusiukais. Kaip orwello 1984. Nu pripliusuos dar milijonus saugumietinių buožių etatų. Todėl jie taip ir vadina įstatymų tvarkymo veiklą. Tai "leidimas", kur įgaliojimus išduodate jūs, visuomenė. Jie ir dirba "jūsų" labui, nes jūs patys to negalite padaryti, jūs tuo negalite pasirūpinti, jūs neveiksnūs, tt. Čia yra svarbus aspektas kaip veikia brexitinės baudžiamosios kolonijos, kur visi keliai ir susisiekimas klota gerais ketinimais, rūpyba, gandžiais, viltingomis motinomis teresėmis, tt.. Paimkit tą įstaigą kuri perėmė taksi leidimų išdavimų įgaliojimus iš savivaldybių. Jos pavadinimas buvo pakeistas prieš kelis metus iš Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos į Lietuvos transporto saugos administracija. Nors ir naudojamas specifinis geografinis terminas "lietuvos" tai naudojama kaip bendrinis žodis panašiai kaip "valstybinis" ar "krašto". Toje įstaigoje dirba virš 200 žmonių ir jų vidutinė alga yra be kelių eurų 2000 eurų/mėn. Tai beveik 7000lt į mėnesį. Komentaras patinka Komentaras nepatinka