Vilkyčių trasoje plazdėjo Šiaurės Europos šalių vėliavos

2020-08-28, Sergėjus GVILDYS. Parengta pagal organizatorių informaciją

Rugpjūčio vidurio savaitgalį, sutapusį su valstybine švente – Žolinėmis, Vilkyčių automobilių sporto komplekse suorganizuota ralio kroso fiesta. Čia varžėsi Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionatų dalyviai, o kartu su NEZ – Šiaurės Europos zonos šalių etapu surengtas ir trečiasis šiemet lietuviškas etapas.

Ralio kroso fiesta

Šeštadienio startuose į trasą dalyviai išvažiavo net 77 kartus. Tačiau trasoje lenktyniavę dalyviai akivaizdžiai tausojo techniką ir vengė bet kokių didesnių kontaktų su varžovais, taip turbūt ruošdamiesi finaliniams važiavimams, kurie buvo suplanuoti sekmadienį.

Tačiau sportininkai sekmadienį visus tausojimus pastūmė į šoną. Nuo pirmųjų kvalifikacijos startų lenktynininkai grūmėsi negailestingai. Čia netrūko ir išlėkimų iš trasos, ir smūgių į atitvarus. Dalyviai aiškiai parodė, kad laukti nebėra ko, ir kiekviena iškovota pozicija galiausiai reikš taškus metinėje sezono įskaitos rikiuotėje.

Laimėjo latvis

NEZ Super 1600 įskaitos rikiuotė buvo išties solidi. Tačiau techninės problemos nubraukė galimybę susižerti daug taškų net dviejuose iš eilės etapuose Rokui Jakubauskui. Lietuvis tapo būtent tuo, kuris pačiu blogiausiu scenarijumi sužinojo, kokią reikšmę turi technika tuomet, kai du etapai vyksta dvi dienas paeiliui.

Pasilopę šeštadienio spragas ir gedimus šios klasės lenktynininkai skubėjo į bekompromisę kovą. Po Lietuvos trispalve stojo Laurynas Diržininkas, Domas Vercinskas, Eimantas Pavilonis ir Kęstutis Skiezgilas. Vis dėlto į finalą pateko tik L. Diržininkas ir čia jis laimėjo trečiąją vietą bei pakartojo vakarykštį pasiekimą. Antroje vietoje finišavo Andre Kurg, o nugalėtojo titulą iškovojo Juris Spikis.

Seka senelio pėdomis

JUNIOR 1000 klasėje startavo penki jau šeštadienį tarpusavyje atkakliai kovoję dalyviai – Valdas Mikužis, Rytis Gurklys, Normantas Lepšys, Skaistė Prašukaitė ir Matas Zavarskis.

Atkakliausia kova čia virė tarp R. Gurklio ir šių varžybų organizatoriaus Kazimiero Gudžiūno anūko V. Mikužio. Jaunimo lenktynes akylai stebėjęs senelis nebeslėpė džiaugsmo, kai nugalėtojo taurę JUNIOR 1000 įskaitoje iškovojo „Toyota Yaris“ automobiliu lenktyniavęs V. Mikužis. Jam iš paskos finišavo R. Gurklys, o į trečiąją vietą prasibrovė N, Lepšys.

Lietuvio pergalė

NEZ SUPER 2000 klasėje sekmadienį prie starto linijos vieni po kitų rikiavosi dešimt dalyvių. Lietuviai Mindaugas Sidabras, Rytis Rutkauskas, Marius Kisielis bei Deividas Vareika čia bandė įrodyti savo pranašumą prieš greitus ir patyrusius varžovus iš Latvijos. Be jokių kompromisų kova užvirė nuo pirmųjų starto sekundžių. Lenktynininkai net pagalvoti nenorėjo apie bet kokį technikos tausojimą.

Pirmasis incidentas užfiksuotas jau pirmoje kvalifikacijoje, kai po susistumdymo su varžovais į atitvarus rėžėsi kylanti Latvijos ralio kroso žvaigždė, keturiolikmetė Maija Stakena. Incidentas baigėsi sėkmingai, kadangi mechaninių pažeidimų jos „Ford Puma“ nepatyrė ir atsipirko tik kosmetiniais kovos randais.

Galiausiai finaliniame važiavime vėl geriausiai pasirodė Deividas Vareika. Jis pakartojo šeštadienio pasiekimą ir savaitgalį pabaigė papildydamas savo taurių kolekciją dar dviem pirmosios vietos trofėjais. Antroje pozicijoje pasirodymą baigė Janis Ikers, o trečiąją vietą išplėšė bei ant podiumo žengė išties sunkią dieną turėjusi M. Stakena.

Teisėjų sprendimas nuvedė ant pjedestalo

NEZ Touring Car kategorijoje savo jėgas išmėgino visų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos - lenktynininkai. Mūsų šaliai čia atstovavo Tadas Viliūšis, vairavęs itin netradicinį automobilį – galine ašimi varomą „Opel Astra“, bei Lukas Sidabras, sėdęs prie BMW Compact vairo. Deja, bet pastarasis pasirodymą baigė tuomet, kai nebesugebėjo pajudėti po smūgio į atitvarus. Ant trečiosios vietos laiptelio dieną baigė Tadas Viliūšis. Nors finale jis atvažiavo penktas, tačiau komisarai diskvalifikavo pirmos ir antros vietos laimėtojus klasėje. Priežastis – technikos neatitikimas reglamentui.

Po tokių rokiruočių prizininkų trejetas ir pasikeitė, o jų gretose atsirado ir Tadas Viliūšis. Nugalėtoju čia tapo Stein Karu, o antrą vietą iškovojo Andreas Aruaas.

P. Pleskovo triumfas

NEZ 4WD klasės kvalifikacijos pažymėtos tiek aštria ir artima kova, tiek incidentais, po kurių suplazdėjo ir varžybų stabdymą reiškiančios raudonos vėliavos. Būtent po vieno iš tokių incidentų medikų pagalbos prireikė susidūrimą su varžovu Edžiu Ošsu patyrusiam ir ranką susižeidusiam estui Mart Tikkerbar, važiavusiam „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu.

Po kvapą gniaužiančių finalų ir itin atkaklios kovos triumfavo Paulius Pleskovas. Jam iš paskos, minimaliu atstumu atsilikęs, finišavo kitas mūsų šalies atstovas Šarūnas Glikas. Edijs Ošs su „Mitsubishi Lancer EVO” finišavo trečias.

Latvį lydėjo sėkmė

Klasėje „Xtreme“ pasirodė devyni motociklų varikliais aprūpintų bagių vairuotojai. Čia buvo galima rasti ir lietuviškų pavardžių. Iššūkį lenktyniauti su itin greitais estais priėmė mūsų tautietis, „Ekroso“ komandos lenktynininkas Redas Norkus, tačiau į finalą jis nepateko.

Nugalėtoju „Xtreme“ klasėje tituluotas Ronalds Baldins, kuris, beje, laimėjo ir šeštadienio lenktynes. Antrosios vietos taurę į Estiją išsivežė Andre Kiil, o trečioje vietoje pasirodymą baigė Allan Kakri.

Organizatoriaus įvertinimas

Varžybų organizatorius Kazimieras Gudžiūnas po varžybų teigė, kad renginys praėjo sklandžiai. Tokių ir netgi dar aukštesnio lygio varžybų organizavimo patirties automobilių sporto klubas „Vilkyčiai“ turi su kaupu, tad dviejų dienų ralio kroso fiesta buvo sustyguota iki smulkmenų.

„Mano akimis, varžybos buvo sunkokos, bet įvyko sklandžiai. Aišku, jos nebuvo sunkesnės nei Europos autokroso čempionato etapas. Tai buvo pirmosios ir paskutinės varžybos Vilkyčių autosporto komplekse šiemet, kadangi dėl karantino buvo atšauktas visas Europos automobilių kroso čempionatas, kurio vienas iš etapų tradiciškai kasmet buvo rengiamas Vilkyčiuose“, - tegė K. Gudžiūnas.

Daugiau nuotraukų

 


Straipsnio komentarai

..2020-09-04
Nu ir kur čia "sportas"? Važiuoja ratais kad atvažiuoti į tą pačią vietą. Kiek jie sudeginama degalų. Kaip užteršia orą ir aplinką. Kiek suniokojama gamtos. Tai kur žiūri aplinkos apsaugos ministerija? Jugi jie ir išduoda leidimus, jau nekalbant apie vizas kariniems "svečiams"? Tai nėra technika, kuri prieinama ar įkandama civiliams. Va kas liečia ralį tai skandinavijoje dedasi labai keisti dalykai. Tokias "varžybas" suorganizuoti tai kaip atominę bomba numesti ant pamario krašto.
Komentaras patinka Komentaras nepatinka