Kelių policija primena: pradeda galioti Kelių eismo taisyklių sezoniniai reikalavimai

2020-11-02, policija.lrv.lt

Lietuvos kelių policijos tarnyba atkreipia vairuotojų dėmesį, kad nuo lapkričio pradžios pradeda galioti Kelių eismo taisyklių sezoniniai reikalavimai.

■ Leistinas važiavimo greitis: lapkričio–kovo mėnesiais ne gyvenvietėse lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu.

■ Nuo lapkričio 10 d. (iki kovo 31 d.) draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis.

Mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.

■ Su dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. (iki balandžio 10 d.). Naudojant tokias padangas, ant automobilio galo turi būti priklijuotas nustatytas skiriamasis ženklas – baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje.

■ Naudojamų padangų protektoriaus rašto gylis (M1 klasės transporto priemonės) (nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d.) – ne mažesnis kaip 3,0 mm.

Labai svarbu, kad tinkamai veiktų transporto priemonės stabdžiai, stiklo valytuvai, būtų sureguliuotos žibintų šviesos. Savo transporto priemonėje būtina turėti avarinio sustojimo ženklą, gesintuvą (-us), pirmosios pagalbos rinkinį (-ius), ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais (jos prireiks sustojus kelyje tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui).

Primename, kad privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas panaikinamas, kai:

☻ Naudojamos padangos, neskirtos važiuoti žiemą, arba kurių padangų protektoriaus rašto gylis neatitinka nustatytų reikalavimų.

☻ Lyjant, sningant arba esant rūkui, motorinės transporto priemonės vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas. Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks motorinės transporto priemonės priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam užpakaliniam gabarito žibintui, neveikia avarinė šviesos signalizacija arba gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo.

☻ Neveikia motorinės transporto priemonės vairo mechanizmas (vairuotojas negali juo valdyti motorinės transporto priemonės).

☻ Netvarkingas motorinės transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas (kai tempiama priekaba).

☻ Neveikia pagrindinis stabdys (vairuotojas juo negali sustabdyti motorinės transporto priemonės arba jos priekabos).

☻ Automobilio stiklų, patenkančių į priekinį 180° vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu 70 proc.

☻ Transporto priemonės žibinte panaudotas gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis.

☻ Iš motorinės transporto priemonės, jos priekabos, įrangos ant žemės laša arba teka alyva, degalai arba kiti eksploataciniai skysčiai (išskyrus langų plovimo skysčio nuotėkį, kai purškiamas langų plovimo skystis).

☻ Stovinčios motorinės transporto priemonės su veikiančiu varikliu skleidžiamo triukšmo lygis viršija nustatytus ribinius dydžius.

Šiuo metų laiku, rudenį, važiavimo ir eismo sąlygas sunkina ilgas tamsusis paros metas, meteorologiniai reiškiniai (lietus, dulksna, rūkas, šlapdriba), šlapia (slidi) danga), neapšviestuose keliuose sunkiai pastebimi pėstieji, neturintys šviesą atspindinčių elementų, dėl to pasirinktas saugus (ne leistinas) važiavimo greitis – vienas pagrindinių aspektų saugiai pasiekti kelionės tikslą.

Sąmoningumas ir supratimas, kad kiekvienas yra atsakingas už saugų dalyvavimą eisme, turi lydėti kasdien dalyvaujant viešajame eisme.


Straipsnio komentarai

..2020-11-03
Lietuvos kelių policijos tarnyba tai tik dalelė įstaigos kuri yra išlikusi nuo visokių reformacijos skaldymų valdymo tikslais. Dabar oficialiai yra 76 darbuotojai, kurie matyt viskuo jau yra pasirūpinę tad perėjo į "hearts and minds" nežemišką teritoriją ir rūpinasi žmonių atmintimi, sąmoningumu, supratimu, tt. Jeigu paskaityti jų interneto svetainę tai visiškai neaišku kuo jie užsiima. Jie atseit įstaiga, vykdanti eismo priežiūrą keliuose. Nu tokia logika. Va parašo straipsnį į laikraštį ir tai kažkaip turi atrodyti kaip "rūpinimas" eismu. Kur 76 ostapininkai tupintys lobių prikimštose kėdese gauna kas mėnesį beveik 2000 eurų algos neskaičiuojant, uniformų, avalynės, visokių priedų ir tt. Jie atseit piramidės viršus kuriems visas eismas matosi kaip ant delno. Va čia reik turėti omenyje kad nors įkūrus regitra 2000 metais, šita įstaiga nustojo registruoti automobilius ir egzaminuoti vairuotojus, bet vairuotojų teises vistiek išdavinėjo iki 2007 metų kai tuo metu tai įstaigai vadovavo toks tipelis "pavarde" skvernelis. Nu čia užuomina apie tai kad į visas vairuotojų teises išduotos tuo metu turi būti žiūrima panašiai kaip į visus pasus kuriuos jis išdavinėjo trečių šalių pilių "piliečiams" kaip konvejeriu kai buvo vrm ministras kartu su žydrąją statine, kuri ridendamasi ir dundėdama prezidentūroje ne tik juokino svietą bet ir nenustojamai krūpčiojo visą pasaulį. Nu tas nazisėda tai nėra jokio skirtumo nei tarp žydrosios statinės, nei brežnevo ar andropovo. Tas pats raudų jūrų talibano aparteidinis gestapas tik kitas klounas įstatytas į kitas gražulio kelnes. Komentaras patinka Komentaras nepatinka