Naumiestiškiai: „Jautiesi kaltas, kad susirgai“
„Šilokarčemos“ redakcija sulaukė pasipiktinusių Žemaičių Naumiesčio gyventojų skundo. Naumiestiškiai teigia, kad jų miestelyje esančio medicinos centro „Puriena“ registratūros darbuotojos nepagarbiai elgiasi su pacientais – besikreipiantiems dėl talonų pareiškia, jog jie baigėsi, o atėjusius karščiuojančius ligonius pastato į tokią nemalonią padėtį, jog tenka keliauti namo, ir laukti gydytojo darbo dienos pabaigos. O tuomet jau galima išsikviesti greitąją medicinos pagalbą ir važiuoti į Šilutės ligoninės Priėmimo-skubios pagalbos skyrių.
Kaltų nėra – kaip visada. Bet kaip elgtis ligos užkluptam žmogui?
Nuvykus į Žemaičių Naumiestyje esantį medicinos centrą „Puriena“ kalbinome registratūroje dirbančias moteris. Paaiškinus dėl ko atvykome, moterys pirmiausia piktokai dėbtelėjo ir pažiūrėjo klausiamu žvilgsniu. Po to pradėjo pasakoti, kad nė vieno paciento neišvaro laukan, priima visus be išimties. „O kas dėl talonų, tai aš registruoju visada. Taip, jie greitai baigiasi, bet aš vis tiek registruoju tolyn. Dabar artimiausia apsilankymo data būtų kovo 1 diena. Visokių žmonių yra ir jei jiems netinka laukti mes nieko negalime padaryti. Kad ir dabar, pažiūrėkite, kiek yra laukiančių eilėje – nė vieno nevejame lauk, visi bus priimti, tik reikės palaukti eilėje, kuri tikrai nėra trumpa žinant, kad ir talonus gavusių eilė ne trumpa“, – teigė registratūros darbuotoja. Taip, įstaigos darbuotojo pareiga – ginti gerą įstaigos vardą. Kuris darbuotojas pritars neigiamoms kalboms apie jo įstaigos darbą?
Mums besikalbant kelios moterys, laukusios eilėje, su šypsenomis sakė, kad šis medicinos centras labai geras, jos niekada nebuvo atstumtos, jas visada priima ir neišvaro. Ten dirbantys gydytojai turi po 2 000 pacientų. Per dieną medikai turėtų priimti apie 15 pacientų, bet esą jie, viršydami savo darbo valandas, priima net po 60 ligonių. Tačiau ar registratūros darbuotojos turi teisę rodyti savo emocijas, nepasitenkinimą, nuovargį?
Naumiestiškė Aldona „Šilokarčemai“ pasakojo, kaip kartą jai su dukra atvykus į Žemaičių Naumiestyje esantį medicinos centrą buvo išvytos laukan. „Dukra susirgo ir abi atvykome pas gydytoją. Ji labai karščiavo, o registratūroje susidūrėme su gyvenimu nepatenkinta darbuotoja. Ši aiškiai parodė, kad yra labai nepatenkinta mūsų atėjimu, pareiškė, kad eilė labai ilga ir liepė laukti. Gerai, jog turime automobilį. Nieko nelaukusios išvykome į Šilutėje esantį centro padalinį“, - piktinosi Aldona. Kiti savo vardų nenorėję viešinti naumiestiškiai pasakojo panašius atvejus. Kalbintieji tikino, kad įstaigoje dirbančios registratūros darbuotojos nepagarbiai elgiasi su žmonėmis, šaukia ant jų, rodo savo nepasitenkinimą.
Į redakciją kreipęsi žmonės jau yra persirašę į Šilutėje esantį centro padalinį. Naumiestiškiai, nepaisydami to, kad pas gydytoją reikia važiuoti keliasdešimt kilometrų, yra laimingi. „Visiškai kitoks aptarnavimas. Visada pasiūlys prisėsti, mandagiai bendrauja. Pas gydytoją įmanoma papulti visada“, – teigė gyventojai.
Susisiekus su UAB Šilutės medicinos centro „Puriena“ direktoriumi G. Benkunsku ir papasakojus apie situaciją Žemaičių Naumiesčio filiale – nuostabos balse nebuvo. „Keletą kartų jau buvo kalbėta su registratūroje dirbančiomis darbuotojomis. Konkrečių pavardžių neminėsiu, bet numanau apie ką kalbama. Sukviesiu administracijos susirinkimą ir neminėdamas pacientų pavardžių pasikalbėsiu su darbuotojomis. Suprantama, kad ir jos jaučia įtampą, bet savo emocijų žmonėms rodyti nereikėtų“, – teigė direktorius. Prakalbus apie žmonių perėjimą į Šilutės skyrių, G. Benkunskas sakė, jog kiekvienas turime pasirinkimo laisvę, kur norime gydytis. „Jei Žemaičių Naumiestyje pacientai jaučiasi netinkamai aptarnaujami ar neturi kantrybės palaukti eilėje – visada yra galimybė atvykti į Šilutę. Čia yra budintis gydytojas, kuris visus priima. Šiuo atveju iš Žemaičių Naumiestyje dirbančių gydytojų viena netikėtai susilaužė koją – tad „iškrito“ 3 mėnesiams iš darbo, o kita gydytoja buvo dekretinėse atostogose, bet per kelias savaites abi gydytojos sugrįš į darbą. Filiale prisiregistravę 6 000 pacientų, o turime keturis dirbančius gydytojus. Dvi gydytojos viena kitą pavaduoja – kai viena dirba Šilutėje, kita ją pavaduoja Žemaičių Naumiestyje, – teigė direktorius. – Tad dar kartą kartoju, kas negali laukti Žemaičių Naumiestyje, lai atvyksta į Šilutę. Čia turime du procedūrinius kabinetus, tad galime sparčiau aptarnauti pacientus. Tikrai nė vieno neišvarome ir neišvarysime lauk, tik linkėčiau visiems šiek tiek daugiau kantrybės. Sergančiųjų, šiuo metu siaučiant gripui, yra tikrai nemažai. Slūgstant gripo bangai ir sugrįžus gydytojoms spūstys Žemaičių Naumiesčio filiale tikrai sumažės, ši nemaloni situacija susitvarkys“.
Nenuostabu, kad tiek registratūros darbuotojos, tiek direktorius gina centro vardą. Ar papulsite pas gydytoją pirmiausia priklauso nuo registratūros darbuotojų. Juk jos reguliuoja pacientų srautus. Nejau yra taip: nori – registruoja, nori – pasako, jog talonų nėra? Savaime suprantama, kad pacientai ieško geresnio aptarnavimo ir greitesnių paslaugų. Centras, turintis 6 000 pacientų, tų keliasdešimties išėjusiųjų „nepajus“, bet gerų atsiliepimų, ko gero, irgi nesulauks.
Straipsnio komentarai
Bendravimo psichologija, daugiausia orientuojasi į savo socialinį suvokimą, jo ypatumus, kalba apie dažnai mūsų daromas klaidas bendraujant, pavyzdžiui, spręsti apie žmogų pagal stereotipus ir pan. Taip pat pateikia būdų, kaip atpažinus daromas klaidas jų išvengti ir pagerinti savo bendravimą su kitais asmenimis.
www.smaizys.lt
taip,tikra tiesa,ateini i poliklinika pagalbos nes sergi ir beabejo susimoki uz visus tyrimus kai reikia moketi,o jau nesakykit nieko pinigeliu tai visi labai nori,bet kaip ir visi raso patycios tai dideles nusisukusios prunkscia nei is ko gal ir pacios nebezino.Bet visi piktinasi ne be reikalo,tik idomu butu zinoti ar Purienos vadovas imsis priemoniu pasiputuses sesutes isleisti negryztamu atostogu.butu idomu suzinoti
Ponas G. Benkunskai, kai jau taip sukilo yra proga peržiūrėti ir priimti atitinkamus sprendimus. Juk jūsų gerbuvis mūsų "klientų" dėka.....
Mielos daktarės, ar Jūs čia tokios nekaltos avytės? Ponas Benkunskai , ar ir Jums dar niekas neaišku? ...........
Pakomentuosiu,trumpai,As niekur is cia neisejau,tik todel,kad mane gydo,Geriausia specialiste Gerb,Gyd.Leksiene.
o,i registratura ateini dantis sukandus.Tokia atmosfera cia.
kalbekim faktais.Sirgo mano vaikai,teko daznai,lankytis,pas pačia geriausią GYD.GERB.LEKŠIENĘ.Tikrai nuostabi gydytoja.
Veliau mane darbdavys atsiuntė kad profilaktiškai pasitikrinčiau sveikatą.Nespėjau pravert įstaigos durų ir pasisveikint,kaip išgirdau Laimos komentarą'',taigi ji visą laiką pravaikščiojo čia su vaikais''
Toks noras buvo,atsakyt,kad neturiu ką veikt ir atėjau i ją pasižiūret!
o,dėl šitų komentarų,Jūsų visas personalas,tegul ''PADĖKOJA''tom dviem slaugytojom,kurios susilaukė pacientų išvadų,ir suteršė med.centro vardą!!
Pradedu iš naujo... po kelių mėnesių... skambinu užsiregistruoti, atsiliepia ir atsako šiandien negalinti užregistruoti, nes atostogauja gydytojos sesute, liepia vėl skambinti penktadienį, kuomet bus sesutė ir užregistruos. Paskambinu penktadienį, atsiliepia ir atsako, kad nuo šiandien gydytojos sesutė išėjo į atostogas, talonų nėra.
Kiek galima žmones šitaip mulkinti? Labai negražu...
Iš tiesų labai nemaloni registratūros darbuotoja, jei žmogus ateina su temperatūra, pakeltu tonu ir labai nemandagiai yra apibambamas, kad reikia vaistų išgerti prieš ateinant, arba pradeda kvatoti, kad čia ne temperatūra 37,5. Taip išeina, kad reikia susilaukti kol temperatūra pakils iki 40, tada išgerti vaistų ir tik tuomet ateiti į centrą ir stovėti (pabrėžiu, nes pastatyti keturi suoliukai ant kurių atsisėsti vos telpa 2 žmonės) eilėje 5 val. O bestovint visko prisižiūrėti gali - sėdi trys ar net keturios, garsiai kvatojasi, saldainius traškina ir ne duok Dieve joms sutrukdyti.
Susidaro toks įspūdis, kad jos centrui vadovauja ir yra nepakeičiamos.
Ne taip jau blogai tose "Purienose" ....tik problema atėjus su leliukais .Laukiamajame nėra vystymo lentos ...o atėjus paskiepyti tenka laukti tame ankštame laukiamajame kur ligoniai čiaudo,kosti. Čia akmuo į direktoriaus daržą,O dėl sesučių tik išpūstas burbulas.Būkime tolerantiškesni vienas kitam ir viskas bus gerai.
Taigi, tikrai absurdiška, kad žmonės sukėlė tokį triukšmą. Žurnalistai irgi nesublizgėjo objektyvumu. Suprantama,kad kuo aštriau parašyta, tuo didesnis straipsnio populiarumas. Turbūt siauras žmonių požiūris, o ne prastas medicinos darbuotojų darbas, yra problema.