Žinių konvertavimas į pinigus, kaip tai įmanoma?
Žinios – nepamatuojama vertė, kuri naudinga visais atžvilgiais.
Nuo mažens žmonės ugdomi, jog reikia mokytis. Kad norint turėti gerą darbą reikalingos atitinkamos žinios. Dar gi sakoma – „ką išmoksi, ant kupros nenešiosi“. Bet maža žinoti, reikia sugebėti tinkamai išnaudoti žinias.
Tačiau ne tik žmogui, bet ir įmonei žinios yra labai svarbios. Todėl, kad tai ne vieno, o visų darbuotojų nuolatos kaupiamos žinios ir patirtis, kurias tinkamai išnaudojus gaunami ekonominiai rezultatai.
Įmonė – nėra vien patalpos, technika ir vykdoma veikla. Įmonė – tai darbuotojai, kurie turi žinias, įgūdžius ir patirtį. Tai ir yra didžiausia įmonės vertė, kurią reikia vertinti, tobulinti ir tinkamai panaudoti.
Šiais laikais žinių konvertavimas į pinigus geriausiai vykdomas panaudojant informacines technologijas. Tad IT sprendimai ir darbuotojų žinios – du pagrindiniai dalykai, į kuriuos turi investuoti įmonės norėdamos nuolatinio tobulėjimo, kad pelnas dar labiau didėtų. Išsivysčiusiose šalyse tokios investicijos didesnės už kitas. Juk žinios susietos su IT – tai bene svarbiausias įmonės aktyvas. Besidomintys IT sprendimais apsilankykite svetainėje.
Tai kas gi yra žinios ir kaip jas valdyti?
Esti tokia hierarchinė piramidė DIKW (ang. Data, Information, Knowledge, Wisdom) – liet. duomenys, informacija, žinios, išmintis. Kai duomenys yra perprantami, informacija suvokiama, o žinios paverčiamos veiksmais ir įgaunama patirtis.
Pavyzdžiui, įmonėje dirba puikus kolektyvas, darbuotojai geba gerai dirbti ir spręsti sudėtingas užduotis. Tačiau nėra nepakeičiamų žmonių, be to, juk jie – ne robotai. Tad ateina nauji, irgi turintys žinių, įvaldę technologijas, bet nesugebantys išspręsti paskirtos užduoties. Todėl atsitinka taip, kad jie tiesiog turi per mažai patirties ir atsiranda žinių pritaikymo praktikoje trūkumas.
Tokiu atveju ir yra reikalinga žinių valdymo sistema turinti savyje: duomenų bazes, filtrus greitesnei informacijos paieškai, programos vidiniam naudojimui, įrankiai pagreitinantys verslo procesus, instrumentai palengvinantys darbus, medžiagos sąranka ir analitika (duomenys, informacija, geroji patirtis, klaidos, atlikto darbo rezultatai,...). Visa tai kaupiama įmonės viduje ir skirta tik įmonės vykdomai veiklai. Tai būtina įmonės plėtrai, vystymuisi, nuolatiniam tobulėjimui. Be to, tai neleidžia nė akimirkai sustoti nei vienai verslo proceso grandinės daliai.
Tad judėkite į priekį „įdarbinę“ kaupiamas žinias.