Policija tikrins, ar vairuotojai ir keleiviai segi saugos diržus

2021-03-14

Šią savaitę, kovo 8–14 dienomis, daugelio Europos šalių kelių policijos pajėgos vykdo tikslinę prevencinę priemonę, skirtą kontroliuoti, ar vairuotojai ir keleiviai, važiuodami transporto priemonėse, segi saugos diržus (angl. Operation Seatbelt). Tai Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) šiais metais inicijuota antroji prevencinė priemonė. Kiekvienoje šalyje policijos pareigūnai dirbs atsižvelgdami į koronaviruso (COVID-19) pandemijos grėsmės lygį ir taikomus apribojimus, rašoma pranešime spaudai.

Policijos pareigūnai tikrins tiek automobilio priekyje, tiek ir gale sėdinčius asmenis, ar jie yra užsisegę saugos diržus, taip pat didelis dėmesys bus kreipiamas į vaikų – mažųjų keleivių (iki 135 cm ūgio) vežimą transporto priemonėje.

Nors Kelių eismo taisyklėse aiškiai nustatyta, kad asmuo – vairuotojas ir keleivis (-iai), važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, privalo juos užsisegti, tačiau vis dar yra nemaža dalis manančiųjų, kad toks reikalavimas varžo jų „laisvę“. 2020-aisiais policijos pareigūnai išaiškino daugiau nei 19 000 atvejų, kai nesinaudota saugos priemone – saugos diržais. Per šių metų du mėnesius nustatyta 2 940 tokių atvejų (89 proc. pažeidimų padarė vairuotojai), tarp jų – 16, kai vaikai vežti pažeidžiant Kelių eismo taisykles.

Atsakomybė už šį Kelių eismo taisyklių pažeidimą vairuotojui ir (ar) keleiviui numatyta Administracinių nusižengimų kodekso 432 straipsnyje – bauda nuo 30 iki 90 Eur. Už pakartotinį pažeidimą gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 2 mėnesių.

Primename keletą svarbių Kelių eismo taisyklių reikalavimų:

Važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojas ir keleiviai privalo juos užsisegti. Jeigu autobuse įrengti saugos diržai, priešais kiekvieną sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos matomoje vietoje gali būti pavaizduotas informacinis ženklas „Užsisek saugos diržą“. Jeigu šio informacinio ženklo nėra, prieš pradedant važiuoti keleiviai apie reikalavimą naudotis saugos diržais turi būti informuojami žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.

Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba pagal atitinkamas grupes.

Vyresni kaip 3 metų autobusų keleiviai privalo naudotis įrengtomis prisegimo sistemomis.

Vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami vaikai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisegimo sistemas.

Saugos diržas privalo būti užsegtas juosiant jį per petį ir per juosmenį arba kaip numatė transporto priemonės gamintojas.

Gyvenvietėse vairuotojui leidžiama neužsisegti saugos diržo važiuojant atbulomis arba stovėjimo aikštelėse.

Šį mėnesį šalies keliuose policijos pareigūnai dar surengs tokias prevencines priemones (reidus):

– kovo 8–9 d. (pirm.–antr.), kovo 14 d. (sekm.), kovo 19–21 d. (penkt.–sekm.) – vairuotojų blaivumo patikrinimai;

– kovo 22–25 d. – pavojingo ir chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo, kur tai draudžiama daryti, važiavimo per sankryžas, šviesoforo signalų paisymo kontrolė;

– kovo 26–31 d. – vairuotojų veiklos, nesusijusios su vairavimu, kontrolė.

15min.lt


Straipsnio komentarai

.. @ Otas2021-03-14
gal ir taip, bet kalba eina apie visiškai kitokias bausmes. Jugi policija ir taip tikrina visus metus ar vairuotojai segi saugos diržus. Tik dabar tikrins taip kad būtų labiau užtikrintas sviesto sviestinumas. Nors gal akcijos metu jeigu pagaus be diržo tai bauda bus ne lietuviška, bet europietiška? Ar lietuvos teritorijoje esantys keliai vienu metu yra ir europos sąjungos keliai? O kas jeigu europos kelių policininkautojai susigalvos rinkti duokles kokią savaitę. Padarys kelius, tiltus ir viadukus mokamus. Nu kad čia yra viešųjų ryšių kompanija kur aiškinama kad europos sąjungos pavadinime nebereikalinga naudoti žodį sąjunga, nes "kažkas" perima palaipsniui atitinkamas valdymo funkcijas šiuo atveju susietas su eismo saugumu. Nu policijos aukštuomenės kastoje jau yra sugalvota "rotacijos", bet greičiausiai tai vyksta visuose lygiuose. Nu kaip su rotory international. Kad jau žydi vienybė. Ir žydi taip kad nubyra ne žiedai bet patys medžiai kaip grybai nuo savo sporų virsta iš koto. Ir tai irgi įdomus atvejis su kolumbeikystėmis ir istorijos orwelinimais. Ir visiškai neaišku kas čia per organizacija tas roadpol. Ir atseit visų šalių policijos susivienyja tam kad šokti pagal tą dūdelę kurią atseit patys pučia tik iš aukštai. Prieš brexit tas roadpol vadinosi tispol ir buvo anglijoje. Dabar persikėlė į vokietiją. Bet vistiek naudoja anglų kalbą. Kodėl? Tad jeigu čia ne ostapininkų operacija kur "žaidžiama" su viešaisiais ryšiais tam kad "paaiškinti" kažką apie kažkokius nepaaiškinamus pinigų srautus, tai čia yra aiškinama kažkas apie "federalizaciją". Tai yra pereinamas laikotarpis kuris jau yra senai praėjęs. Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Otas2021-03-14
bausti bausti bausti Komentaras patinka Komentaras nepatinka