Grėsmė istoriniam Gudų tiltui vis dar išlieka

2021-03-22, Svetlana Jašinskienė

Kovo 10 dienos „Šilokarčemoje“ publikuotame straipsnyje „Ar leisime nugriauti mažlietuvių paminklą – Gudų tiltą per Vilką“ liko neatsakyti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai adresuoti klausimai. Pažadėjome skaitytojus informuoti apie direkcijos atsakymus.

Tad Lietuvos automobilių kelių direkcijos paklausėme:

„Tauragės apskrityje, Pagėgių savivaldybėje, kelyje Pagėgiai-Gudai-Sartai LAKD užsakymu kovo mėnesį bus pradėta automobilių tilto per Vilkos upę rekonstrukcija. Šio krašto visuomenininkai kreipėsi į Kultūros paveldo departamentą prašydami įtraukti šį objektą į kultūros paveldo objektų sąrašą.

1. Jūs esate šio projekto užsakovai. Atlikote tyrimus (2015 m.) ir derinote leidimus (2017 m.) beveik 200 metų senumo inžineriniam statiniui. Ar nekilo mintis šį tiltą pasiūlyti įtraukti į nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašą?

2. Ar yra galimybė išsaugoti senąjį tiltą, paliekant jį kaip kraštovaizdžio elementą išorinėje kelio atkarpoje, kur numatomi nacionalinio ir regioninio lygmens dviračių takai, o greta pastatant naująjį?

Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai atsakymą pateikė vos per vieną darbo dieną, tačiau jis nedžiugina krašto visuomenininkų, ginančių šio krašto kultūrą, istoriją.

Atsakymą pateikė Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas. Rašte teigiama: „VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija apgailestauja, kad dėl tilto per Vilkos upę diskusija (ir pasiūlymai) įvyko taip vėlai – šiuo metu jau atlikti naujo tilto projektavimo darbai, pasirašyta rangos sutartis, netrukus prasidės projekto „Tilto per Vilką kelio Nr. 4201 Pagėgiai–Gudai–Sartininkai 3,795 km rekonstravimas“ darbai. Senasis tiltas neatitiko saugos, o jo plotis - esamo kelio kategorijos reikalavimų, todėl buvo nuspręsta pastatyti naują tiltą. Jo statybos darbus planuojama užbaigti kitų metų pavasarį.“

Šio tilto inžinieriniams sprendimams, istorinėms vertybėms neliko abejingi ir paveldosaugininkai, laukiantys atvykstančių ekspertų apžiūros. Belieka tikėtis, kad dvi stiprios ir didelės jėgos, bet iš visiškai skirtingų sričių, kelininkai ir paveldosaugininkai, surems pečius arba susės prie derybų stalo ir ras tinkamą sprendimą.

Svetlana Jašinskienė 


Straipsnio komentarai

to ..2021-03-22
prašom glausčiau, konkrečiau... Komentaras patinka Komentaras nepatinka
..2021-03-22
Nu čia gali būti daug įvairių variantų kodėl va aiškinama kažkas tam kad kažkas nebūtų daroma. Tai yra gasdinama kad va jūs aborigenai nesuprantate su kuo prasidedate ir su kuo turite reikalą. Ir tai invertuotas drąsos kelias, kur jūs kaltinami "drąsa", kad išdrįsote patys neatsiklausę šamanų ir žiniuonių tiesti kelius ir statyti tiltus. Nu kad va jūs laukiniai aborigenai ir nebijote "žmogaus". Pas jus matyt pasiutligė. Bedieviai. Nors kažkaip viskas atvirkščiai. Vis tiek reikalinga galvoti kad tai lygiai tie patys tiltininkai ir kelininkai kaip ir 1894 metais. Negalima sakyti kad tai "vokiečiai", geriau galvoti kad "sąjungininkai". Ir nėra svarbu ar ES ar TSRS. Vistiek visur tarybos. Nu ir tos Jungtinės Tautos blogai verčiamos į lietuvių kalbą, turėtų verstis kaip Jungtinės Nacijos. Nu niekam tie tiltai neįdomūs ir nereikalingi tol kol kažkas kažko nepaaiškina apie tai. Ir tie kolumbeikiai kažko labai vėlai atsibudo. Kur jie buvo anksčiau? Po kokius patvorius juos kažkas nešiojo ir mėtė? Gal buvo labai užsiėmę šokdami basi ir trypdami smagiai su raganystėmis ir velniavomis? Jugi va karantinas buvo. Nebuvo taip kad jie neturėjo laiko užsiimti tokiais "svarbiais" reikalais, kurie atseit degė po pat nosimi. Nors gal yra svarbiau visus metus krapštant nosytę svajoti apie kiaušinių korimą ant medžių? Ir jeigu jūs susiprantate kažką vadinasi tai pasityčiojimas, nes buvo sakoma visiškai kažkas kitkas. Nu pavyzdžiui kita PR akcija kuri per karantiną kažkiek prislopo, bet vėl cypia tas baisus drakonas. Aiškinama visur net maksimoje apie neišnešiotukus ir ankstukus, kas tarsi vienas ir tas pats, bet turbūt nevisai. Nu ankstukai tai kitoks būdvardis. Tai gali tarnauti ir kaip antonimas pelėdžiukams. Tai tos ankstyvos juodaisiais biudžetais lakstančios varnos kurios dantis rakinėja, o kiti nesvarbu kada atsikelsi jeigu neturi dantų tai neturėsi ir ką rakinėti. Ir va prieiname prie žymiai sudėtingesnės patyčių formos pavyzdžio tai jeigu "ankstukai" tai "vertimas" iš vienos kalbos į kitą, tam kad versti valdžią ar kraštą ar valstybę. Nu ankstukas tai nuo anglų kalbos žodžio "early". Tai būdvardis, kuris padarytas nuo žodžio "earl", nors tai ne žodis, bet didikų ir didenybių titulas. Kažkas panašaus į kunigaikštį. Tad kai jie kalba apie "ankstukus" gali būti kad kalba ir eina apie lietuvos didžiosios kunigaikštystės rauomis ir kraujo jūromis laistomo rasto kažkokios sistemos sprogstančius pumpurėlius. Na o šituo konkrečiu atveju kodėl nenorima kad to tilto judintų tai visiškai neaišku. Gal tai dėmesio nukreipimas nuo kažko kitko. Gal tai kažkokia labai banali situacija. Pvz tilto rangovai nespėja kažko to tilto rekonstrukcijai, ir tam kad išvengti baudų, netesybų, tt sugalvojo "barjerą" kuris leistų jiems išlošti laiko. Nu gal patys tiltininkai prasizondavo kažką, gal kolumbeikiai "atrado" kažkokiose sistemose kažką, tt Nu kad jie nėra pasiruošę kišti prie kažko nagus. Nu gal anksčiau statydavo tiltus ten įmūrydavo nekaltą mergelę ar kūdikėlius kaip auką tiltų dievybei. Nu gal kolumbeikiai nenori kad kažkas paaiškėtų apie tiltų statybos technologijas.
Komentaras patinka Komentaras nepatinka
vistiek tokiem ateis gyvenimo atpildas už tokius darbelius 2021-03-22
KARO LAIKAIS NACIAMS NEKLIUDĖ ŠIS TILTAS , TIK LIETUVIAI KUR PASIRODO VISKĄ TIK NAIKINT , GRIAUT , ARDYT , IŠNIEKINT , KAŽKAM PINIGŲ PAGIRIOM PRYREIKĖ o po to kiek mes gero dėl liaudies padarėm , kiek mes tipo sutaupėm , tipo taupom taupom tik kišenės kiauros o vilos klerkų klesti vis didesnės ir automobiliai vis kitokie Komentaras patinka Komentaras nepatinka