Iššūkius prižiūrint daugiabučius įveikia pasitelkdami inovacijas
Nors pandemija apribojo kasdienį gyvenimą, daugiabučių namų problemos niekur nedingo. Jas į pagalbą skuba spręsti daugiabučių administratoriai, kurie ne tik glaudžiai bendrauja su bendruomenėmis, bet ir atrado būdų, kaip teikti saugias, pažangiomis technologijomis grįstas paslaugas.
„Mano būsto“ direktorius Mindaugas Genys akcentuoja, kad būtent siekis žengti dar nepramintu taku ir modernizuoti savo paslaugas, skirtingai nei daugelis kitų būsto administratorių, davė apčiuopiamų teigiamų rezultatų ir leido išspręsti itin didelę dalį iki šiol kilusių nesklandumų.
Paslaugos – čia ir dabar
Kaip vieną didžiausių šiandien daugiabučių administratoriams kylančių iššūkių „Mano būsto“ vadovas M. Genys įvardija sparčiai besiplečiančias klientų gretas bei jų poreikį paslaugas gauti čia ir dabar. Anot įmonės vadovo, augant klientų ratui, kartu didėja ir jų lūkesčiai bei užklausų kiekiai, kuriuos namų administratoriams įveikti gali būti išties sudėtinga.
„Paslaugas gauti čia ir dabar mūsų rinkoje yra kasdienis klientų lūkestis. Darbams vėluojant, klientų nepasitenkinimas auga dažnai netgi ne dienomis ar savaitėmis, o valandomis, ypač, jei kalba eina apie avarines situacijas, kurioms reikia greitos specialistų reakcijos“, – pasakoja M. Genys.
Savo ruožtu, anot pašnekovo, siekiant greitesnio, o pandemijos laikotarpiu – ir saugesnio klientų aptarnavimo, „Mano būstas“ svarbiausius klausimus su klientais jau kiek daugiau nei pusmetį sprendžia nuotoliniu būdu.
„Būdami lankstūs ir atsižvelgdami į pokyčius rinkoje, klientams pasiūlėme platų nuotolinių aptarnavimo įrankių arsenalą. Todėl daugelį būsto priežiūros paslaugų klientai gali išspręsti per „eBŪSTO“ platformą ir mobiliąją programėlę. Pavyzdžiui, gedimų registravimas, apklausos ir balsavimai, sąskaitų apmokėjimai vykdomi per minėtą platformą. Tuo metu norintiems su mumis susisiekti telefonu taip pat pritaikėme vieno langelio principą, su kurio pagalba iš pirmo karto atsiliepiame į 90 proc. skambučių, o jei nespėjame – perskambiname visiems dar tą pačią dieną. Žinoma, remonto darbus specialistai ir toliau saugiai atlieka fiziniu būdu objektuose“, – atskleidžia M. Genys.
Aptarnauja kompetentingi specialistai
Iki šiol praktiškai visi daugiabučių namų administratoriai rinkoje savo veiklą grindžia konkretiems namams priskirtais vadybininkais, kurie yra tarpininkai tarp gyventojų ir paties administratoriaus. Visgi praktika ilgainiui parodė, kad toks daugiabučių administratorių taikomas modelis, kai visus atsakymus į rūpimus klausimus klientas gali gauti iš vieno vadybininko, nėra efektyvus bei neužtikrina kokybiškų paslaugų.
„Dabartiniai daugiabučių vadybininkai gali išklausyti klientus, jų pageidavimus ar nuogąstavimus, kurie susiję su namo problemomis. Tačiau jie įprastai neturi kompetencijos pateikti profesionalių konsultacijų ir negali operatyviai išspręsti iškilusių bėdų. Štai kodėl namų priežiūrą mes nusprendėme patikėti savo sričių profesionalams, inžinieriams, kurie ne tik puikiai išmano savo darbą, bet tuo pačiu gali sėkmingai atlikti ir visiems įprasto vadybininko funkcijas. Akivaizdu, kad šią naujovę rinkoje jau spėjo įvertinti ir klientai, kurie negaili pagyrų profesionalioms mūsų inžinierių konsultacijoms“, – tikina M. Genys.
Jis priduria, kad toks veiklos modelis, paremtas savo srities profesionalais ir atsakomybių paskirstymu, leido sumažinti ir žmogiškųjų klaidų tikimybę. Juolab, kad lygiagrečiai šiam pokyčiui buvo modernizuotos sistemos, leidusios į skaitmeninę erdvę perkelti ne tik visus klientų pranešimus ar kaupiamųjų lėšų administravimą, bet ir namo „ligos“ istoriją, kuri iki šiol buvo saugoma ir kaupiama vadybininko galvoje ar popieriniuose archyvuose.
„Daugiabučio vadybininkas dėl darbo krūvio ar kitų priežasčių kai kurias problemas pamiršdavo, o vertinant darbo rezultatą – skirdavosi darbuotojo ir kliento požiūris. Vienas darbuotojas turėjo išmanyti ir pastato infrastruktūrą, ir buhalteriją, ir gausybę kitų klausimų – tai ne tik kenkdavo darbo kokybei, bet ir efektyvumui. Dabar pas mus viso to nebeliko, kadangi įgyvendinti pokyčiai leidžia dar operatyviau valdyti klientų klausimus bei patogiai matyti, kas buvo ar bus daroma konkrečiame name“, – pasakoja „Mano būsto“ vadovas.
Atvėrė skaidrumo skrynią
M. Genys neslepia, jog daugiabučių administratorių veikla yra atsidūrusi po didinamuoju. „Į viešumą ne kartą keltas klausimas dėl daugiabučių administratorių teikiamų paslaugų įkainių, kadangi viskas iš esmės dažniausiai siūloma iš vienų rankų – paslaugos perkamos dukterinių įmonių arba siūlomas viduje turimų specialistų aptarnavimas. Akivaizdu, kad pokyčiai buvo būtini“, – akcentuoja „Mano būsto“ vadovas.
Jis detalizuoja, kad tam tikslui prieš metus buvo sukurta darbų dalijimosi platforma „PortalPRO“. Šioje platformoje gali dirbti tik sertifikuoti ir individualios veiklos pažymėjimus turintys meistrai, todėl nebeliko vietos šešėliui. Negana to, visi „Mano būsto“ darbai nuo šiol perkami iš rinkos, o ne iš vienų rankų, kaip įprasta kitiems daugiabučių administratoriams, todėl nėra interesų konflikto.
„Įprastai daugiabučių administratorius yra atsakingas ir už tam tikrų darbų registravimą, ir organizavimą, ir atlikimą. Tačiau toks principas stokoja kontrolės ir skaidrumo, kadangi darbų kainą nustatydavo pats administratorius. Šiuo atveju mūsų taikomas naujasis veiklos modelis leidžia vykdyti rangovų apklausą ir daugiabučių problemų sprendimui pasitelkti geriausius specialistus rinkoje, darbus įsigyjant konkurencinga kaina“, – tikina M. Genys.
Gelbėja specialistų gausa
Pasak pašnekovo, tai nereiškia, kad kiekvienai neatidėliotinai problemai skelbiamas konkursas – kaip ir iki šiol, „Mano būsto“ gretose dirba per 60 avarinės tarnybos darbuotojų, 106 pastatų priežiūros meistrai, 44 inžinieriai, 20 darbų valdytojų, kurie, esant reikalui, gedimus likviduoja čia ir dabar.
Be to, atnaujintos sistemos leidžia galvoti ir apie ilgalaikes investicijas į daugiabutį: matydamas jo būklę ir atliktus darbus, daugiabučio administratorius gali tiksliau numatyti ateities poreikius ir pasirinkti geriausią sprendimą, ką iki šiol padaryti buvo rimtas iššūkis. Atitinkamai ir daugiabučio gyventojai yra operatyviai informuojami apie planuojamus darbus bei gali nuolat matyti sukauptų lėšų likutį.
„Apie visas aktualias naujienas, planuojamus ar atliktus darbus vyresnius žmones informuojame SMS žinutėmis. Tiems, kurie turi galimybę ir moka naudotis internetu, informaciją siunčiame „eBŪSTO“ platformoje. Šiuo metu netgi esame vieninteliais rinkoje, kurie klientų patogumui minėtoje platformoje visada rodome namo sukauptų lėšų likutį, kurį galima pasitikrinti bet kuriuo paros metu“, – vardija M. Genys.