Kaip perkelti savo verslą į internetą?
Verslo būvimas internete šiandien yra tikrų tikriausia būtinybė. Taip yra todėl, jog žmonės vis dažniau informacijos apie prekes bei paslaugas ieško internete. Įtaką būtent tokioms tendencijoms gali daryti ne tik sparti internetinių technologijų plėtra, besikeičiantys vartotojų poelgis, tačiau ir aplinkos veiksniai, tokie kaip COVID-19 pasaulinė pandemija. Duomenys rodo, jog įsivyravusi COVID-19 pandemija lėmė tai, jog bendras verslo kelimasis į internetą per 2020 metus paaugo net 3%. Tai reiškia, jog daliai verslų žingsnis į internetą buvo bene vienintelė galimybė išsilaikyti.
Fizinių verslų gali būti pačių įvairiausių, tačiau internete didžiąją dalį sudaro internetinės parduotuvės. Nors toks verslo modelis jau yra žinomas nuo seno, tačiau didžiausią populiarumą jis įgijos tik pastaraisiais dešimtmečiais. Natūralu, jog verslo perkelimas į interneto erdvę turėtų prasidėti nuo internetinės parduotuvės sukūrimo. Verslininkams neretai gali kilti įvairių klausimų apie šį svarbų žingsnį bei patį jo įgyvendinimo procesą, tačiau galų gale tai padaryti įmanoma kiekvienam.
Internetinių svetainių kūrimas gali būti atliekamas net keliais skirtingais metodais. Vis dėlto pačiu populiariausiu metodu šiandien vis dar išlieka internetinių svetainių kūrimo platformos. Tokios platformos leidžia svetainę ar parduotuvę sukurti greitai, kokybiškai bei itin paprastai. Puikus pavyzdys - Zyro. Naujai sukurta Zyro elektroninė parduotuvė taip pat gali pasižymėti funkcionalumu, reikalingu pilnavertiškai internetinio verslo veiklai ar plėtrai. Tačiau kartais neužtenka tik sukurti internetinę svetainę sėkmingam verslo startui internete. Kokie gi papildomi veiksmai turėtų būti atliekami?
Verslo kūrimas internetinėje erdvėje
Kruopštus verslo pateikimo internete apgalvojimas
Verslo atstovų mintys perkelti savo vykdomą veiklą į internetinę erdvę dažniausiai gimsta tuomet, kai yra suvokiama apie tokio verslo modelio potencialiai teikiamą naudą. Žinoma, kaip ir bet koks su verslu susijęs sprendimas, persikelimas į internetą taip pat reikalauja tam tikrų apmąstymų, kurie padėtų internete startuoti daug efektyviau. Šiomis dienomis jau neužtenka apgalvoti tik pačio būsimos internetinės svetainės ar parduotuvės pateikimo. Taip pat svarbu apmąstyti ir įvairias marketingines strategijas, kurios galėtų padėti užtikrinti nuolatinį interneto svetainės lankytojų srautą. Bendra visų idėjų bei minčių visuma turėtų priklausyti ir nuo rezultatų, kurių yra tikimasi pradėjus verslą.
Elementarios elektroninės prekybos verslo modelis yra be galo populiarus. Tai reiškia, jog internete elektroninių parduotuvių yra tūkstančiai, o tai gali reikšti, jog jau egzistuoja panašų verslą padedanti vystyti elektroninė svetainė ar parduotuvė. Tokių svetainių ar parduotuvių identifikavimas bei jų analizę gali padėti aiškiai pamatyti konkurentų veiksmus, o kai kuriuos iš jų pritaikyti ir asmeninėje interneto svetainėje.
Internetinės svetainės ar parduotuvės kūrimo procesas
Kaip jau buvo minėta anksčiau, internetinių svetainių ar parduotuvių kūrimo būdų egzistuoja ne vienas. Nepaisant to, pasirinkti tinkamiausią būdą ne visuomet yra taip sudėtinga, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Didelės įmonės bei verslai, kurių verslo modelis yra paremtas specifiniais reikalavimais, dažniausiai renkasi lanksčiausią, tačiau brangiausią būdą - programavimą. Didžioji dalis visų internete esančių verslų tokių speficinių poreikių neturi, todėl jiems dažniausiai užtenka ir paprastomis internetinių svetainių kūrimo platformomis sukurtų svetainių ar parduotuvių.
Priežasčių, kodėl verslai renkasi paprasčiausias internetinių svetainių kūrimo platformas yra net kelios. Pagrindinė - mažos finansinės investicijos. Sukurti internetinę parduotuvę naudojant tokio tipo platformas yra be galo pigu. Sekanti priežastis - greitis. Platformos padeda mintis apie verslo perkelimą į interneto erdvę paversti realybe itin greitai, o tai neretai yra be galo svarbu.
Elektroninėje erdvėje vystomo verslo taisyklių žinojimas
Kiekvienas verslo modelis turi tam tikras taisykles, kurias dažniausiai numato įvairūs reglamentai bei priimti įstatymai. Šiuo atveju elektroninėje erdvėje veikiantis verslas nėra jokia išimtis. Tai reiškia, jog kiekvienas internetinio verslo atstovas šias taisykles turėtų žinoti bei jų laikytis. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti standartines ES numatytas elektroninės prekybos taisykles. Šios taisyklės dažnu atveju padeda išvengti galimų konfliktų tarp prekių ar paslaugų pardavėjo bei jų pirkėjo, o tai tik įrodo jų svarbą. Žinoma, panašių reglamentų yra ir daugiau. Jie dažnai taip pat būna susiję tiek su prekių pirkimų bei jų grąžinimu.
Taisyklių laikymasis gali ne tik padėti išvengti potencialių konfliktų tarp pirkėjo bei pardavėjo, tačiau taip pat ir padėti suformuoti teigiamą internetinio prekybos taško įvaizdį klientų akyse. Verslo įvaizdis šiandien yra be galo svarbus. Tą suprasdami, verslininkai neretai yra linkę paaukoti daug tik tam, kad klientai liktų visapusiškai patenkinti užsakytomis prekėmis ar paslaugomis.
Marketingas - puikus įrankis, padedantis didinti elektroninės parduotuvės žinomumą
Milžiniška elektroninių parduotuvių gausa internete taip pat išprovokuoja ir nemenką jų tarpusavio konkurenciją. Būtent dėl šios priežasties internetinio verslo atstovai neretai būna priversti greibtis įvairiausių priemonių, kurie galėtų padėti tapti lengviau pastebimais visame internete. Marketingas yra būtent tai, kas ir padeda ne tik tapti pastebėtais, tačiau taip pat ir pritaukti naujų klientų.
Nors marketingas yra gana plati sfera, didžiąją jo dalį sudaro reklama. Turbūt kiekvienas bent kartą yra susimąstęs apie tai, jog šiandien reklama yra praktiškai visur. Taip, tai yra gana populiarus verslo ar prekinio ženklo žinomumo didinimo būdas, todėl juo naudojasi didžioji dalis visų verslų ne tik internete, tačiau ir visus mus supančioje fizinėje aplinkoje.
Visame pasaulyje puikiai žinomas verslininkas bei visuomenės veikėjas Bilas Geitsas kartą yra paskęs, jog verslo nebūvimas internete reiškia, jog tas verslas išvis neegzistuoja. Panašu, jog tokie jo žodžiai šiandien pildosi, o sėkmingu verslu šiandien gali džiaugtis tik tie verslo atstovai, kurių vykdoma veikla yra perkelta ir į internetinę erdvę.