Metų mokytoja: „Tikiu savo darbu, jį myliu, tuo gyvenu“

2021-10-10, „Šilokarčemos“ informacija
V. Lukočienė sako, kad šiuolaikinio mokytojo vaidmuo nebėra tik informacijos perteikėjo.
V. Lukočienė sako, kad šiuolaikinio mokytojo vaidmuo nebėra tik informacijos perteikėjo.
Šiemet Mokytojo dienos šventė pamario krašte išties ypatinga. Tarptautinės mokytojų dienos proga buvo įteikta Šilutės rajono savivaldybės įsteigta Metų mokytojo nominacija ir premija. Ji atiteko talentingai, nuostabiai pedagogei, charizmatiškai asmenybei, pasitikinčiai savimi, palaikančiai betarpiškus ir gražius santykius su savo mokiniais Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos mokytojai Violetai Lukočienei. Ji „Šilokarčemai“ teigė, kad mokytojo darbas nesibaigia  uždarius mokyklos duris.

Pasiūlytos 6 kandidatės

Apdovanojimui buvo pasiūlytos 6 mokytojų kandidatūros, kurios visos vertos minėto apdovanojimo. Į ją pretendavo Renata Ivaščenkienė, Šilutės Žibų pradinės mokyklos anglų kalbos mokytoja ekspertė, už kūrybingą pedagoginį darbą, bendruomeniškumo skatinimą ir puikius mokinių pasiekimus. Antroji - Liudmila Kašėtienė, Šilutės meno mokyklos fortepijono mokytoja ekspertė, už šiuolaikinių efektyvių mokymo metodų naudojimą, už kūrybiškos asmenybės ugdymą per muzikinę-kultūrinę patirtį. Trečioji - Nijolė Sodonienė, Šilutės r. Kintų pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, už kūrybingą pedagoginį darbą, bendruomeniškumo skatinimą ir puikius mokinių pasiekimus. Ketvirtoji - Kristina Sodonienė, Šilutės pirmosios gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė, už kūrybingą pedagoginį darbą, bendruomeniškumo skatinimą ir puikius mokinių pasiekimus. Penktoji - Lilija Zdanevičienė, Šilutės Vydūno gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė, už kūrybingą pedagoginį darbą, bendruomeniškumo skatinimą ir puikius mokinių pasiekimus.

Pirmoji 2021-ųjų Metų mokytojos vardą pelnė V. Lukočienė, Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoją ekspertė - už šiuolaikinių efektyvių mokymo metodų naudojimą, už kūrybiškos asmenybės ugdymą per gamtamokslinę  patirtį ir puikius mokinių pasiekimus. Ji mielai atsakė į keletą klausimų.

- Kodėl pasirinkote mokytojo kelią? Kiek metų juo jau einate?

- Būti mokytoju man yra gyvenimo būdas. Dar pradinėse klasėse žinojau, kad būsiu pradinių klasių mokytoja. Pirmiausia įsimylėjau savo pirmąją mokytoją Kunigundą Toleikienę. Ji man buvo viskas: tikėjau ja, mylėjau ir norėjau būti kaip ji. Vasaros metu su kiemo vaikais dažnai žaisdavome „mokyklomis“ ir aš dažniausiai būdavau jų mokytoja. Gimus jaunėlei sesei, jaučiau poreikį ir norą padėti jaunesniems, taip tapau jos mokytoja. Tokie vaikystės ir jaunystės viražai vedė mokytojos profesijos link, ir  jau 35 metus išgyvenu savo svajonę.

- Kas sunkiausia mokytojo gyvenime? Kas labiausiai džiugina?

- Mokytojo darbas nesibaigia  uždarius mokyklos duris. Mokytojas nuolatos turi tobulėti, perteikti mokslo ir technologines naujoves, suprasti ateinančias kartas, todėl daug laiko reikia pasiruošti  pamokoms, dalyvauti įvairiuose mokymuose, seminaruose, projektuose, konferencijose. Sparčiai kintantis pasaulis per naktį gali apversti mūsų gyvenimus, todėl atsitinka taip, kad  per labai trumpą laiką reikia įvaldyti įvairias IKT platformas, kad toliau nenutrūktų ugdymo(si) procesas. Labiausiai šiame profesiniame kelyje mane džiugina įveiktų iššūkių vaisiai, darbas su mokiniais.

- Ar tikėjotės tapti Metų mokytoja? Ką jums pačiai tai reiškia?

- Atėjusią dirbti į mokyklą vedė didelis noras tobulėti, padėti vaikams atrasti savo kelią, sujungti juos į bendrystę, todėl savo profesiniame kelyje nieko nedariau dėl apdovanojimo. 

Metų mokytojos titulas man buvo didžiulis netikėtumas. Rajone yra daug talentingų pedagogų, kurie puikiai atlieka ir išmano savo darbą. Man tai didelė garbė ir atsakomybė, nes įvertintas ne tik mano darbas, bet ir visos mano mokyklos bendruomenės.

- Kuo skiriasi mokiniai, kuriuos ugdėte pradėjusi mokytojauti nuo dabartinių? O tėvai skiriasi?

- Skirtingų kartų vaikai dovanoja įvairiapusę profesinę patirtį, tačiau svarbiausia išlieka juos mylėti, norėti padėti jiems įgyti žinių, kurias pritaikytų gyvenime, išmokyti mokytis, susirasti tinkamą informaciją. Šiandieniniai mokiniai yra laisvesni, drąsiau išreiškiantys savo mintis, įvaldę technologijas, tačiau labiau mėgstantys individualias, mažiau judrias veiklas.

- Ko moko mokytojo darbas? Koks šiandien turi būti mokytojas?

- Šiuolaikinio mokytojo vaidmuo nebėra informacijos perteikėjo, šiandien  jis -  mediatorius, padėjėjas, lavybininkas. Keičiasi paties mokytojo atsakomybė - pedagogas yra laisvas pasirinkti, įgyvendinti įvairias metodikas, kūrybinius sumanymus, kartu su mokiniais konstruoti ugdymo(si) turinį.  Tačiau laisvė reikalauja daugiau atsakomybės. Žinių ir informacijos visuomenėje  mokytojas turi gebėti atsakingai atrinkti informaciją, ją perteikti ir aktualizuoti vaikams. Šiandienos mokytojas turi būti dinamiškas, žengiantis koja kojon su inovacijomis, empatiškas, kuriantis bendrystės tiltus.

- Jei turėtumėte burtų lazdelę ir eitų atsukti laiką, kas pasikeistų jūsų gyvenime?

- Jei turėčiau burtų lazdelę, paprašyčiau, kad niekas nesikeistų mano profesiniame kelyje, nes vis tiek būčiau pradinių klasių mokytoja. Tikiu savo darbu, jį myliu, tuo gyvenu.

- Ko palinkėtumėte kolegoms, tėvams, vaikams?

- Palinkėčiau mylėti vaikus, būti su jais sąžiningais, gerbiančiais kitokią nuomonę, mokytis, nebijoti ir norėti tobulėti, sveikatos, niekada nenuleisti rankų, kad ir kaip blogai atrodytų.


Straipsnio komentarai

JONAS2021-10-11
šAUNI MOKYTOJA Komentaras patinka Komentaras nepatinka