Kūrybiškumo kelias mokiniams nusidriekė iki Graikijos
Vaikai iš prigimties yra kūrybingi, todėl jiems lengviau nei suaugusiems, išreikšti savo kūrybines galias. Didelę mažųjų laiko dalį užima kūrybinė veikla – jie piešia, lipdo, konstruoja, stato bokštus, apdainuoja tai, ką mato ir jaučia. Taip gimsta žavingos vaikų vienadienės dainelės. Mokykloje mokinių kūrybinius gebėjimus galima vertinti ir iš kasdienės veiklos, ir iš įvairių projektų, padedančių atsiskleisti jų kūrybiškumui.
Vienas iš tokių mokinių kūrybiškumą ugdančių projektų, kuriame dalyvauja Šilutės Žibų pradinė mokykla, yra tarptautinis Erasmus+ projektas „SUKURKIME SAVO KNYGĄ KARTU“. Projekto tikslas – išbandyti įvairius kūrybos būdus patiems kuriant ir iliustruojant įvairiausių žanrų knygas: biografines, filosofines, poemas, noveles, o tuo pačiu ir skatinti mokinius skaityti, tobulinti skaitymo įgūdžius, domėtis knyga. Šiame projekte dalyvauja 5 šalys partnerės: Lenkija, Graikija, Lietuva, Italija ir Turkija. Kovo pabaigoje mokyklos atstovai - 2 mokytojos ir 6 mokiniai - vyko į šalių, projekto partnerių, susitikimą, kuris vyko nuostabaus grožio Graikijos saloje Chios.
Visomis vizito dienomis vyko ne tik numatytos veiklos mokykloje, bet projekto dalyviams teko patirti ir išgirtąjį graikų svetingumą. Atvykusiems svečiams šeimininkai stengėsi parodyti gražiausias gamtos vietoves, supažindinti su Graikijos architektūra, kultūra bei kulinariniu paveldu.
Mokiniai ir jų mokytojos lankėsi muziejuose, vienuolyne, laivų uoste, dalyvavo religinėje pavasario šventėje, domėjosi saloje išplitusiais piešiniais ant sienų, dalyvavo susitikime su Chios salos meru, klausėsi graikiškų dainų ir mokėsi linksmų įtraukiančių tautinių šokių. Tačiau turiningas laisvalaikio leidimas, ekskursijos, neužgožė ir pagrindinių projekto tikslų. Prieš išvykstant į kelionę mokiniai, atlikdami namų darbus, nuėjo ilgą kūrybinį kelią - pamokų ir užklasinių veiklų metu kūrė, iliustravo, patys vaidino ir filmavo inscenizuotas noveles ar poemas. Kasdienių susitikimų ir užsiėmimų metu Graikijoje šalys partnerės pristatė savo atsivežtus namų darbus: vaidino pačių sukurtus pasakojimus, peržiūrėjo filmuotą medžiagą, dalinosi patirtimi, įžvalgomis.
Nenutrūkstamas mokinių kūrybinis procesas tęsėsi ir visos viešnagės metu, o susitikimo pabaigą vainikavo sukurta bendra visų šalių partnerių erdvinė knyga.