Išmoksta svarbiausio dalyko – mąstyti
Baigiantis mokslo metams Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje programavimo būrelio „Coder Dojo“ sezonas eina į pabaigą. Liko vos mėnuo ir prasidės atostogos.
„Išmokus kažką sukurti, praeina noras žaisti, atsiranda poreikis kitaip leisti laiką prie kompiuterio. Programavimas lavina loginį mąstymą, moko tvarkos, suvokimo, kad kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį“, – teigia vaikus mokantis viešosios bibliotekos bibliotekinių procesų automatizavimo inžinierius Ovidijus Kulda.
Programavimo būrelis „Coder Dojo“ vyksta jau penktus metus. Čia ateina vaikai nuo 10 iki 15 metų. Jie susipažįsta su kompiuterių veikimo principais, programavimo pradžiamoksliu, išmoksta apdoroti paveikslėlius, kurti svetaines, modeliuoti trimates figūras, o svarbiausia – mąstyti logiškai. Išmokę programavimo pagrindų geba suprasti, kaip apsaugoti savo duomenis internete.
„Gal ne visi vaikai taps programuotojais, bet galbūt keli jų susižavės programų kūrimu ir šios specialybės mokysis toliau“, – sako O. Kulda.
Gegužės pabaigoje, įgyvendinant F. Bajoraičio viešosios bibliotekos projektą „Programavimo studija“, programavimo pamokos metu vaikai ėmėsi temos „Darom patys. Kuriame žaidimą „Arcade Bunny“. Naudojant JavaScript programavimo kalbą pradėjome kurti naują žaidimą. Žaidimo herojus zuikis turės šokinėti laipteliais į viršų ir rinkti deimantus. Žaidimas veiks ir mobiliuosiuose įrenginiuose.
Ateityje vaikai mokysis ir daugiau įdomių dalykų. Naudodamiesi „Arduino“ kontroleriu programuos „Edbot“ robotus, pavyzdžiui, jie galės suprogramuoti savo komandų seką naujiems „Edbot“ robotams, kurie vaikščios, šoks, sportuos, net žais futbolą. „Coder Dojo“ būrelio nariai nepamirš ir „WordPress“ svetainių kūrimo sistemos, pažins PHP programavimo kalbą, nagrinės „Visual Studio“ programą.
O. Kulda stengiasi, kad užsiėmimų metu vaikams būtų įdomu. Jis supranta, jog jauniesiems programuotojams sunku ilgai išlaikyti dėmesį, tad pamokose yra mažiau teorijos, bet daugiau praktinių užduočių.