Politikų aistros dėl melo su V. Pozingio giminystės prieskoniu
Gegužės mėnesį Savivaldybės tarybos posėdyje buvo svarstomas sprendimas dėl Šilutės turizmo informacijos centro nuostatų pakeitimo. Šis svarstymas sukėlė daug diskusijų. Vieni politikai ieškojo, kur čia šuo pakastas, bet jo nerado. Kiti tiesiog rūpinosi savo politiniu įvaizdžiu prieš artėjančius savivaldos rinkimus. Tačiau išaiškėjo „išrinktųjų“ trumparegystė bendruomenių skaičiaus atžvilgiu, o ir galimai - pakastas šuo yra ne ten, kur buvo ieškoma.
Siekiama atskirti procesus
Šilutės rajono savivaldybės tarybos posėdyje buvo pristatytas sprendimas dėl Turizmo informacijos centro (TIC) pertvarkymo į biudžetinę įstaigą. Iš pažiūros paprastas klausimas, tačiau jis sukėlė daug diskusijų. Politikų svarstymuose galima įžvelgti ne tik populizmo apraiškų, bet ir noro kažką padaryti geriau. Taigi, esminis priekaištas iš opozicijos stovyklos skriejo dėl galimo Švėkšnos kultūrinio gyvenimo žlugdymo, atskiriant turizmą nuo kultūros įstaigos renginių organizavime. Tame esanti esminė nuostatų pakeitimo priežastis.
Šilutės TIC direktorės Agnės Abromavičienės nuomone, ne visa kultūra yra nukreipta į turizmą. Dalis kultūros yra nukreipta į vietinę bendruomenę, o įstaigos tikslai - plėtoti turizmo procesą.
„Tam, kad būtų pasiekti mūsų įstaigos tikslai ir kultūros vadybininko tikslai, turi vykti visi procesai. Taip, kaip dabar yra, tai neveikia“, – teigė direktorė, atsakydama į oponuojančiųjų abejones dėl Švėkšnos miestelio kultūrinio gyvenimo ateities.
Jai pritarė ir meras Vytautas Laurinaitis, sakydamas, kad dabar atėjo tas laikas, kai reikia atskirti kultūrą nuo amatų. Jis pažymėjo ir tai, kad per ne pilnus penkerius metus Švėkšnos amatų centre pasikeitė trylika darbuotojų. Šių pokyčių esminė priežastis ir glūdi tame, kad amatininkas nenori organizuoti renginių, jie nori amatą daryti, o ne renginius organizuoti. Čia kalba eina apie švenčių organizavimus.
„Amatų centre lieka kultūrinė veikla su edukacinėmis programomis. Šilutės kultūros centras turi visas sąlygas, taip pat ir technines, išskyrus transporto priemonę, ir gali organizuoti renginius“, – išaiškino nepritariantiems politikams esamą padėtį meras. Jis taip pat pažymėjo, kad amatų centras Švėkšnoje buvo įsteigtas dėl ten esančių amatininkų, o kultūrinį gyvenimą organizavo Žemaičių Naumiesčio kultūros centras. O štai kultūros darbuotojai, dirbantys amatininkų centre, nesupranta, kodėl turi dalyvauti edukacinėse programose.
„Gal galų gale nepolitikuokime, nežiūrėkime, kas čia gaus kokių dividendų. Aš suprantu, kad yra rinkiminiai metai, bet mes turime atkreipti dėmesį ir į darbuotojus“, – gėlė meras sprendimo projekto oponentams, siūlantiems amatų centrą paversti kažkokiu kultūros centru Švėkšnoje.
Kas skleidžia netiesą?
Švėkšnos bendruomenei atstovaujantys politikai teigė, kad savo daromomis iniciatyvomis ir renginiais švėkšniškiai nusipelnė kultūros centro. Buvo siūloma prisiminti Švėkšnos potencialą kultūroje, turizme ir dvarų kultūroje. Tam reikėtų daugiau kultūros darbuotojų, apjungiančių šią veiklą.
„Turime daug nevyriausybinių organizacijų, dešimt bendruomenių. Kai gerbiamas administracijos direktorius sako, kad Švėkšnoje nėra bendruomenių, aš suskaičiavau dešimt,“ – teigė Arūnas Kurlianskas. Šis bendruomenių skaičius tapo kitu nesutarimų ir ginčų objektu, kuris parodė, kad politikai sunkiai orientuojasi jų veikloje ir kaltina vienas kitą melu. Mat, V. Laurinaičio teigimu, politikas meluoja ir klaidina kitus. Meras aiškino, kad Švėkšnoje nėra nė vienos oficialiai įregistruotos bendruomenės, kuri galėtų palengvinti ir savivaldos darbą. Netiesos skleidimu buvo apkaltinta ir Tarybos narė Lijana Jagintavičienė, kuri priminusi, kad amatų centras išugdė ne vieną kultūros darbuotoją, klausė, kodėl tada tiek metų buvo smurtaujama prieš amatų centro darbuotojus, prievarta verčiant dirbti kultūrinių renginių organizavimo darbą, nors jie prieš.
„Jūs, Lijana, pasakėte netiesą, amatų centras neišugdė ne vieno kultūros darbuotojo, o atėjo specialistai ir jie pasirinko darbą tokį, kokį jie nori dirbti, dėl to ir išėjo iš amatų centro, kadangi jie ne amatininkai, jie yra kultūros darbuotojai“, – drėbė meras. Bet jis tuo pačiu ir tvirtino, kad ir kiti dirbantys amatininkai nebenori dirbti. Pagrindinė jų išėjimo priežastis, tai renginių organizavimas. Panašu, kad ne tik kultūros darbuotojai tuos renginius organizuoja...
Giminystės prieskoniai
Kad ir kaip besisvaidė kritikos strėlėmis oponentai, sprendimas buvo priimtas balsų dauguma. Nekvestionuojant gero noro sureguliuoti dviejų artimų pagal veiklą įstaigų darbuotojų ir kraštą padaryti patrauklesniu turizmui, vis tik yra dar viena aplinkybė, kuri galimai sudėliotų taškus.
Visai neseniai Tradicinių amatų centrą paliko vienas darbuotojas, labai artimas giminyste administracijos direktoriui Virgilijui Pozingiui. Redakcijos žiniomis, pasitraukimo priežastis ir buvo būtent ta, dėl kurios buvo daug kalbėta šiandien. Tai renginių organizavimo prievolė asmeniui, kuris savo natūra yra tikras menininkas. Nors ir daugiau yra menininkų amatų centre, kurių netenkina tokia prievolė. Ar tik ne čia ir yra esminė pokyčių priežastis, kuri galimai paslėpta po TIC direktorės darbo organizavimo naujos vizijos vualiu. Kas žino, gal iš tikrųjų čia šuo ir yra pakastas.
Kaip bebūtų, bet meras V. Laurinaitis čia nepraleido progos priminti, kad artėja rinkimai ir suskubo padalinti pažadus: „Mes galime pažadėti, kad naujoje kandencijoje, būnant mūsų koalicijai, bus įsteigtas naujas kultūros centras Švėkšnoje“, – šiuos žodžius galime priimti kaip įsipareigojimą. Tačiau po sinagogos remonto neišvengiamai bus naujas kultūrinio gyvenimo etapas Švėkšnoje, nepriklausomai nuo to, kokios sudėties bus valdančioji koalicija po naujų rinkimų.
Straipsnio komentarai
Dabar, kai kurie, visiškai kultūroje nekompetetingi Šilutės tarybos nariai, bando aiškinti, kad Švėkšnai reikia kultūros centro. Gal ir reikia, bet kodėl ant Šilutės TIC užkraunama kultūros renginių našta? Gal leiskit jiems dirbti savo darbą - rūpintis turizmu ir "kokiu šonu" čia administracijos direktorius V. Pozingis, kad kažkoks tariamas giminaitis amatininkas, išėjo iš darbo, gal jam žodis kultūra asocijuojasi su žodžiu chaltūra??? Kiek metų Kultūros sk. vedėja Vilma Griškevičienė užsiiminėja kultūros genocidu ir niekas to nemato? Va čia gal ir reikėtų paklausti V. Pozingio, už ką jinai algą gauna?
Meras dar tais 2014m. per atidarymą gražiai kalbėjo ir žadėjo. Klausimas, kodėl tik dabar bandoma, kaip sakoma" atskirti pelus nuo grūdų"?