„Programavimo studijoje“ vaikai ir jaunimas susipažino su naujovėmis bibliotekoje

2022-06-24, Informacijos skyriaus informacija

Birželio 10 d. bibliotekininkai kvietė mažus ir didelius į atvirų durų dieną „Programavimo studijoje“. Tai naujasis šių metų projektas, finansuotas Lietuvos kultūros tarybos ir Šilutės rajono savivaldybės. Projekto vadovė Sandra Jablonskienė bei edukacinių veiklų vadovai Ovidijus Kulda, Ovidijus Normantas, Akvilė Tamošiūnė pristatė „Programavimo studijos“ veiklas.

Atvykę visi norintys galėjo išbandyti konstruojamus Lego Mindstorms EV3, Vex IQ robotus bei naujai įsigytus robotus humanoidus EdBot, edukacinius robotukus Blue-Bot ir Bee-Bot, buvo galima stebėti 3D spausdinimo procesą ir 3D modeliavimo kūrybinių dirbtuvių dalyvių sukurtų ir atspausdintų darbų parodą.

Pirmieji „Programavimo studijoje“ apsilankė lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ priešmokyklinės grupės vaikai su mokytoja Vilija Valančiene ir padėjėjomis. Vaikai, tik mažiesiems būdingu nuoširdumu, krykštavo iš nuostabos ir džiaugsmo stebėdami EdBot humanoido roboto akrobatinius triukus ir šokius, džiaugėsi robotais „bitutėmis“, išbandė vyresniesiems skirtus programuojamus Lego robotus ir puikiai perprato jų valdymą.

Ne ką mažiau sužavėti buvo ir Šilutės Pamario progimnazijos ketvirtokai, kuriuos atlydėjo mokytoja Daiva Žygaitienė. Didžiausią įspūdį visiems paliko robotai Edbot, pavadinti Rimu ir Jonu. Robotas Rimas pasisveikino, šoko, stojosi ant galvos, darė atsilenkimus. Vėliau moksleiviai turėjo galimybę sudalyvauti Lego robotų lenktynėse bei sumo varžybose. Jiems pristatyti programavimo Blue-Bot ir Bee-Bot robotukai, kurių pagalba mokomasi iššifravimo bei programavimo pradmenų. Nors jie yra skirti mažiesiems, tačiau ir vyresnio amžiaus pradedantiesiems programuotojams tai puikus ir žaismingas pažinimo įrankis.

Šilutės M. Jankaus pagrindinės mokyklos 5-8 klasių moksleivių būrį atlydėjo ugdymo karjerai koordinatorė Edita Bendžiuvienė. Vaikai ir jaunimas aktyviai domėjosi kaip kas veikia, apipylė klausimais projekto veiklų vadovus. Naudodami Scratch ir Javascript programavimo kalbas patys programavo robotus, kūrė jų veiksmų sekas bei valdė juos. Plačiau sužinojo apie 3D modeliavimo ir 3D spausdinimo galimybes. Pristatytas ir programavimo būrelis „CoderDojo“ skatinantis vaikus/jaunimą domėtis programavimu. Pademonstruoti būrelio dalyvių sukurti vaizdo žaidimai, interneto svetainės, „Arduino“ mikrovaldiklių pagalba sukurtos šviesos ir garso grandinės, schemos.

Diena tiek lankytojams, tiek patiems projekto sumanytojams buvo kupina įspūdžių ir pačių geriausių emocijų. Visi norintys išsamiai ir nuosekliai mokytis programavimo yra kviečiami registruotis į nemokamus „Programavimo studijos“ užsiėmimus (tel. 8 441 77 137 arba atvykus į bibliotekos Informacijos skyrių).


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!