Savivaldybės įtraukiojo ugdymo patirčių įvairovė, realybė ir iššūkiai

2022-11-24, Jurgita VINGIENĖ, Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vyriausioji specialistė
Renginio akimirka. Silute.lt nuotr.
Renginio akimirka. Silute.lt nuotr.
Į lapkričio 4 d. Šilutės rajono savivaldybės švietimo ir kultūros skyriaus, Šilutės švietimo pagalbos tarnybos ir rajono savivaldybės mokytojų organizuotą konferenciją „Šilutės rajono įtraukiojo ugdymo patirčių įvairovė, praktinė realybė ir iššūkiai“ Šilutės Martyno Jankaus pagrindinėje mokykloje  rinkosi kolegos švietimiečiai – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai, Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus, Švietimo pagalbos tarnybos specialistai,  mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai. Konferencijos tikslas – padėti rasti atsakymus į klausimą, ar  įtraukioji mokykla netolimoje ateityje gebės atliepti visų mokinių (taip pat ir turinčių specialiųjų poreikių) ir tėvų lūkesčius.

Konferencijos dalyvius sveikino savivaldybės vadovai, Virginija Kazakauskienė, ŠMSM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento atstovė Klaipėdos apskrityje, Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja Dainora Butvydienė, Traksėdžių Šilojų mokyklos vaikai, vadovaujami muzikos mokytojos Aušros Šlažienės ir socialinės pedagogės Renaldos Matevičienės.

Konferencijos svečių pranešimai bei pasidalijimai gerąja patirtimi padėjo rasti kai kuriuos atsakymus. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patarėjas įtraukiajam ugdymui Ignas Gaižiūnas pristatė pranešimą „Įtrauktis Lietuvoje: kur esame ir kur judame“. Kalbėta apie  įtraukties politikos viziją ir kryptis. Daug diskutuota apie saugią mokyklą, socialinį emocinį ugdymą, projektines mokinių veiklas, įtraukiojo ugdymo  galimybes ir iššūkius, įtraukiojo ugdymo organizavimą mokykloje.

Gintarės Šatės, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus vedėjos, pranešimo tema „Mokykla kiekvienam: autistiškų vaikų įtraukties galimybės“. Mokytojai dalijosi pagalbos kryptimis, metodais ir būdais mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, kinestetiniais ir kitokiais metodais. Visų čia susirinkusiųjų tikslas buvo bendras – siekti sėkmingos mokinių socialinės integracijos į ugdymo procesą, daugiau sužinoti apie jau taikomas gerąsias praktikas užsienyje.

Pilnutėlėje mokyklos salėje visiems buvo aktualių temų, nes klausytojų salėje nemažėjo ir vakarėjant. O darbas priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo sekcijose taip pat apėmė daug temų ir potemių, aktualijų, kurios mokykloje svarbios jau šiandien. Visi dalijosi patirtimis, siūlė sprendimus. Darbas sekcijose buvo rezultatyvus, nes jo metu išgirsti ir aptarti jau konkrečių švietimo įstaigų rezultatai, kuriais mokytojai dalijosi ir džiaugėsi tuo, kas pasiekta.

Metodinėje praktinėje konferencijoje „Šilutės rajono įtraukiojo ugdymo patirčių įvairovė, praktinė realybė ir iššūkiai“ apžvelgėme atnaujintas Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos edukacines erdves, kolegos dalijosi patirtimi ir įžvalgomis švietimo įstaigų metodinių priemonių parodoje.

Visi turime savitumų, tačiau galime mokytis drauge. Nebestebina kitokie vaikai, nes jie šalia mūsų. Konferencijoje drauge ieškojome atsakymų, kad mokykla būtų kiekvienam, ugdytume joje įvairių gebėjimų  mokinius.


Straipsnio komentarai

dirbusi mokytoja2022-11-24
tas svietimas kazkoks beprotnamis su tomis vizijomis , paciu laiku isejau. Sekmes varguoliai Komentaras patinka Komentaras nepatinka
s2022-11-24
Jeigu tėvai laiku panaudodų atinkamas priemones, ar nutrauktų aktą, nereikėtu sukti galvą apie įtraukiamo ugdymo termino prasmes. Terminų išmonėje valdininkai tiesiog genijai, kasdien po naujadarą…
Komentaras patinka Komentaras nepatinka