Kurjeris iš Švėkšnos – vienas geriausių pasaulyje
Kasdien į Lietuvos gatves išvažiuoja daugybė kurjerių, džiuginančių šalies gyventojus ir verslus jų taip laukiamomis siuntomis, o lapkričio 18 d. buvo pažymima Kurjerių diena. Vienas iš jų – jau trejus metus „DPD Lietuva“ Klaipėdos padalinyje dirbantis Aurimas Budvytis, šiemet vykęs atstovauti Lietuvą į Kroatiją, kur spalį vyko geriausių įmonių grupės kurjerių konkursas. Kurjerių dienos proga jis pasakoja apie savo karjeros pradžią, kartais ekstremalią, tačiau pamiltą siuntų pristatymo kasdienybę bei dalijasi mintimis, ką jam reiškia geriausio DPD kurjerio šalyje vardas.
Švėkšniškis A. Budvyčio teigimu, kurjerio darbą prieš ketverius su puse metų jis pasirinko norėdamas išbandyti savo jėgas naujoje srityje. Pasak pašnekovo, save šiuose batuose atrado iškart, tačiau po pusantrų metų praleistų vienoje šalies siuntų pristatymo bendrovėje, naujų galimybių Aurimas nusprendė ieškoti „DPD Lietuva“ gretose.
„Apskritai, kurjerio darbas man labai patinka, tačiau ypač džiaugiuosi, kad prieš trejus metus paskatintas draugų priėmiau sprendimą pakeisti darbovietę, bet ne profesiją. Galiu pasakyti, kad „DPD Lietuva“ komandoje viskas vyksta gerokai sklandžiau, turiu daugiau klientų, tenka judėti platesniu mastu. Be to, žmonės apie siuntos pristatymą ir mano atvykimą yra informuojami iš anksto, todėl jie jau būna pasiruošę, laimingesni ir laukia manęs. Tokiu būdu išvengiama potencialių pykčių su klientais, procesas vyksta sklandžiau“, – teigia kurjeris.
Labiausiai žavi bendravimas su klientais
Jis pratęsia, kad kurjerio darbas – itin atsakinga, dinamiška ir ne vienos unikalios savybės reikalaujanti specialybė. Anot A. Budvyčio, mėgstamiausia jo darbo dalis – bendravimas su klientais.
„Jeigu įsivaizduotume tobulą kurjerį, jis turėtų būti iškalbingas, mėgstantis bendrauti su klientais bei lankstus. Toks darbuotojas visada būtų geros nuotaikos, žmonės jo veide visada matytų šypseną, o siuntos gavėjai atsidėkotų tuo pačiu. Žinoma, jis turi gebėti greitai priimti sprendimus, būti budrus kelyje. Šių idealų link stengiuosi stiebtis ir aš.
Jei reikėtų išskirti vieną darbo dalį, tai būtų bendravimas. Pastaruoju metu siuntas pristatinėju nusistovėjusiu maršrutu, todėl per šį laiką spėjau užmegzti artimesnį ryšį su ne vienu nuolatiniu klientu, kurie ne tik sveikinasi, bet ir laukia, paklausia, kaip sekasi. Galima sakyti, kad susitinki su kurį laiką nematytu draugu“, – sako Aurimas.
Sykį teko sprukti nuo šunų
Vis dėlto pašnekovas pažymi, kad dirbant kurjeriu nutinka ir kurioziškų ar net ekstremalių įvykių: „Turbūt labiausiai atmintyje įstrigo situacija, kuomet atvykus pas klientą ir jam atidarius duris, pro jas žengė ne tik siuntą norintis atsiimti vyriškis, bet ir išbėgo du šunys. Siuntą greit padėjau į šalį ir puoliau bėgti atgal. Vienas iš šunų net spėjo krimstelti man į kelnes, tačiau likau sveikas, viskas baigėsi gerai.“
Kalbėdamas apie kitus iššūkius, su kuriais susiduria darbe, A. Budvytis akcentuoja, kad jeigu darbas yra atliekamas atsakingai, problemų skaičių galima minimizuoti. Tačiau patekus į keblesnes situacijas, kurjeris stengiasi išlikti ramus.
„Visą vasarą buvo matuojama daugiau nei 600 „DPD Lietuva“ kurjerių darbo kokybė, našumas, įvairūs sėkmingo pristatymo rodikliai bei klientų patirtys siuntos pristatymo ar paėmimo metu. Galiu pasakyti, kad papildomų pastangų į darbą šiuo laikotarpiu nedėjau – užduotis atlikau taip, kaip ir visada. Tuomet geriausi 20 kurjerių, tarp kurių patekau ir aš, turėjo atsakyti į 20 klausimų, susijusių su siuntų pristatymu ar tvarumu. Čia pasirodžiau geriausiai ir buvau deleguotas vykti į Kroatiją, kur dėl „DPDgroup“ „kurjerių kurjerio“ nominacijos teko grumtis su dar 16–kos Europos šalių kolegomis“, – sako A. Budvytis.
Pašnekovas pratęsia, kad galimybė atstovauti Lietuvą ir įmonę tokiame konkurse jam buvo didžiulė garbė: „Finaliniame etape Kroatijoje savo jėgas turėjome išbandyti skirtingose rungtyse. Atlikę dar vieną teorinių žinių patikrinimą taip pat dalyvavome stabdymo varžybose, važiavimo ir parkavimosi užduotyse, turėjome atlikti siuntos pristatymo simuliaciją ir važiuojant elektromobiliu išnaudoti kuo mažau energijos. Nors tarp trijų geriausių kurjerių ir nepatekau, vis tiek labai vertinu šią galimybę – tai buvo didelis įvertinimas ir mano darbo pripažinimas.“
„Pavyzdžiui, neretai atvežus siuntą ir prašant pasirašyti sutartį, klientas nori pastarąją prieš tai išnagrinėti. Tokiais atvejais stengiuosi būti malonus, informuoju klientą, kad sutarties kopija yra viduje, o jis turės net 14 dienų siuntos atsisakyti, tad ją galės neskubėdamas perskaityti prie arbatos puodelio. Tai svarbu, nes kurjeriams brangi yra kiekviena minutė, tačiau privalome į viską reaguoti ramiai, net kai skubame“, – tvirtina Aurimas.
Galimybė atstovauti Lietuvą – didžiulis pripažinimas
Pasakodamas apie visai neseniai DPD grupės mastu vykusį „Delivery Excellence Challenge“ – geriausių kurjerių konkursą – Aurimas pažymi, kad pergalė Lietuvoje jam buvo netikėta.