Stoniškiuose gadinami keliai
Į redakciją kreipėsi ne vienas skaitytojas dėl gadinamų kelių Stoniškių seniūnijoje. Bandėme išsiaiškinti, kas iš tikrųjų ten vyksta.
Opoka (išvertus iš lenkų kalbos - uola, akmenuota dirva) – nuosėdinė silicitinė uoliena. Lietuvoje kreidos sistemos opoka yra Stoniškių-Žemaitkiemio telkinyje, paleogeno – pietų Lietuvoje daugiau kaip 100 m gylyje. Ji naudojama ir kaip priedas cemento gamyboje, garso izoliacijai gaminti. Taigi, todėl sunkiasvoriai sunkvežimiai ir zuja pakrauti minėtos medžiagos, kuri gabenama į Alytų.
Gyventojai kreipėsi į redakciją – ką daryti, pakrautos transporto priemonės gadina kelius?
Stoniškių seniūnė Dalia Alkimavičienė teigė, kad žmonės ir į ją kreipėsi šiuo klausimu ne kartą, o ir pati dėl to ne su viena institucija bendravo.
„Medžiagą gabena į Akmenės cemento gamyklą dažniausiai pagrindiniu keliu. Suka ir Katyčių link per Rukų kaimą, Pakamonių link. Gyventojai kreipėsi. Jie pergyvena, kad bus sugadintas kelias – atsiras provėžos. Dėl to bendravome su įmonės vadovu. Pažadėjo imtis priemonių, kad to nenutiktų. Kreiptasi ir į „Tauragės regiono kelius“. Negalime stabdyti verslo. Turime jį palaikyti. Bet...Turime tokią problemą ir Anužiuose. Kelias nelaistomas. Dulka. Važiuoja gana intensyviai. Gyventojai įkalinti. Ten iš karjero veža žvyrą. Dėl laistymo jau kreipėmės į Savivaldybę“, - kalbėjo seniūnė.
Anot D. Alkimavičienės, tai užburtas ratas – negali kenkti verslui, keliai genda, uždrausti važiuoti taip pat negali.
Stoniškių-Žemaitkiemio telkinyje darbuojasi ir iš čia opoką Į Naująją Akmenę gabena įmonė UAB „Kalsita“. Jos vadovas Algirdas Rimkus teigė, kad opokos pervežimo paslaugą perka ir jis nenurodo, kokiais kelias ją vežti.
„Mes samdome vežėjus. Jei nėra ženklų, ribojančių svorį, tuomet ir veža. Vasarą keliai nesigadina. O rudenį, ko gero, net nevešime. Mokesčiai mokami. Suprantu gyventojus. Čia dviprasmiška situacija“, - sakė A. Rimkus. Jis priminė, jei bus važiavimą ribojantys kelio ženklai, vežėjai jais vadovausis.