Kas yra SEO optimizavimas ir kaip jis veikia?

2024-05-27, Pranešimas spaudai

SEO optimizavimas (angl. Search Engine Optimization) yra speciali metodika, kuri pritaikoma siekiant padidinti svetainės matomumą paieškos varikliuose, iš kurių žinomiausias, be abejo, yra „Google“. Pagrindinis SEO tikslas yra pagerinti svetainės pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose, dažniausiai pagal pasirinktus raktinius žodžius.

Kaip konkrečiai to pasiekiama? Tai – pakankamai komplikuotas procesas, nes SEO optimizavimas apima daug skirtingų veiksmų skirtingose srityse. Todėl siekiant tinkamai optimizuoti svetainę yra būtina žinoti ne tik, kas yra SEO optimizavimas, bet ir suprasti, kaip veikia šiuolaikinis paieškos variklis.

Kaip veikia „Google“ paieškos variklis?

Šiuolaikiniai paieškos varikliai, kurių geriausias pavyzdys yra „Google“, veikia dėl daugybės sudėtingų algoritmų bei dirbtinio intelekto sąveikos. Apie kiekvieną šių algoritmų ar dirbtinio algoritmo panaudojimą būtų galima parašyti po atskirą straipsnį, tačiau apžvelgiant bendrus principus, galima sakyti, kad paieškos variklio veikimo procesas apima keletą pagrindinių etapų:

  • Nuskaitymas (angl. Crawling). Paieškos varikliai naudoja automatinius robotus, vadinamus „vorais“ ar „botais“, kurie nuskaitydami interneto svetaines renka informaciją apie jų turinį. Šie robotai seka nuorodas iš vienos svetainės į kitą, siekdami rasti ir indeksuoti kuo daugiau turinio (su sąlyga, kad atrastas turinys atitinka paieškos sistemos kokybės standartus).
  • Indeksavimas (angl. Indexing). Surinkta informacija yra saugoma milžiniškose duomenų bazėse, vadinamose indeksais. Indeksas yra tarsi bibliotekos katalogas, kuriame saugoma informacija apie visą paieškos „vorų“ ar „botų“ surastą ir kokybės standartus atitinkantį turinį.
  • Reitingavimas (angl. Ranking). Kai į paieškos laukelį yra įvedama paieškos užklausa, paieškos variklis peržiūri savo indeksą ir reitinguoja rezultatus pagal jų atitiktį pateiktai užklausai. Šis procesas remiasi daugybe veiksnių: pvz. turinio kokybe, jo atitiktimi užklausai, svetainės autoritetu, atgalinių nuorodų kiekiu ir kokybė ir t.t.
  • Rezultatų pateikimas. Galutinis šio proceso rezultatas yra paieškos rezultatų puslapis, kuriame naudotojui pateikiami geriausiai jo užklausą atitinkantys puslapiai. Šiame puslapyje gali būti organiniai rezultatai, mokami skelbimai ar kiti specialūs fragmentai, susiję su konkrečia užklausa.

Žinoma, kaip jau minėjome, tai tėra bendra paieškos variklio apžvalga. Kiekvienoje stadijoje savo darbą atlieka bent kelios dešimtys kartu veikiančių algoritmų, kurie taip pat sąveikoje ir su dirbtiniu intelektu.

Kaip veikia SEO?

Nors tai ir kiek supaprastina realią situaciją, tačiau galima sakyti, kad SEO veikia dėl dviejų esminių sričių sąveikos: vidinio ir išorinio SEO. Abi šios sritys turi savo specifiką, kurią privalu išmanyti, jei siekiama tinkamai optimizuoti svetainę paieškos varikliams.

  • Vidinis SEO. Tai apima visus optimizavimo veiksmus, atliekamus svetainės viduje, siekiant pagerinti jos matomumą paieškoje. Tai apima raktažodžių tyrimą, įvairių turinio HTML elementų optimizavimą, svetainės URL architektūros bei turinio žemėlapio kūrimą ir išpildymą, tinkamų sąsajų kūrimą per vidines nuorodas, techninį svetainės optimizavimą, jos pritaikymą mobiliesiems įrenginiams ir t.t.
  • Išorinis SEO. Tai apima veiksmus, atliekamus už svetainės ribų, siekiant padidinti jos autoritetą. Daugiausia tai yra susiję su kokybiškų atgalinių nuorodų gavimu iš autoritetingų šaltinių, bet taip pat apima ir kitus išorinius signalus, kurie paieškos varikliui siunčia teigiamą signalą apie svetainės patikimumą ir kokybę.

Apibendrinant, galime teigti, kad vidinis SEO padeda paieškos varikliams geriau suprasti ir vertinti jūsų svetainę, tuo tarpu išorinis SEO padidina jūsų svetainės patikimumą ir autoritetą per išorinius, nuo jūsų tiesiogiai nepriklausančius signalus. Abu šie aspektai yra būtini norint pasiekti aukštesnių pozicijų paieškos rezultatų puslapiuose ir taip pritraukti daugiau lankytojų.

Tačiau realybėje SEO optimizavimas reikalauja daugiau, nei viso labo veiksmų atlikimo pagal iš anksto parengtą šabloną. SEO optimizavimas iš jį atliekančio asmens reikalauja paieškos sistemos variklio veikimo principų ir algoritmų išmanymo, prisitaikymo prie konkrečių konkurencinių ir kitų aplinkybių bei gebėjimo suvokti semantinius principus, kuriais yra grįstas „Google“ paieškos variklis ir jo pagrindą sudarantis dirbtinis intelektas. Susipažinti su įvairiomis SEO optimizavimo dedamosiomis dalimis galite seobit.lt. Todėl jei yra abejojama dėl savo galimybių savarankiškai optimizuoti svetainę, geriausia kreiptis į SEO specialistus dėl profesionalių SEO optimizavimo paslaugų.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!