Ar duos naudos 10 dienų pailginti mokslo metai?
Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai užsimojo mokslo metus bendrojo ugdymo įstaigose pailginti dešimčia dienų. Mokinių tėvų manymu, jie neprieštarautų tokiam sumanymui, tačiau pabrėžtinai norėtų, jog tomis dienomis dėmesys būtų skiriamas per mokslo metus sukauptoms žinioms stiprinti arba praktiniams įgūdžiams gilinti. Tačiau pedagogai nuogąstauja, kad pailginus mokslo metus, jų pačių atostogos – sutrumpėtų.
Susisiekėme su Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos direktoriumi Audriumi Astasevičiumi. Direktorius teigė, jog ilgesni mokslo metai yra jau ilgus metus. „Berods, nuo 1993 m. yra ilgesni mokslo metai tik tiek, kad tai yra ne pamokos, o projektinė veikla. Tai ilgametė tradicija ir vaikai jau įpratę. Manau, jei tai būtų taikoma nuo mažųjų klasių, būdami vyresni jie jau būtų pripratę prie ilgesnių mokslo metų“, - teigė direktorius. Paklausus, ar tai netrukdys egzaminams, direktorius sakė: „Vidurinio ugdymo kontingente tai tikrai trukdo egzaminams. Vis tiek tai ir pertraukos, ir triukšmas, ir tuo pačiu metu egzaminai. Be to, pradinio ugdymo mokytojai yra kviečiami būti vykdytojais arba vertintojų komisijos nariais egzaminuose. Šiuo metu tikrai negaliu atsakyti, kaip tai atsilieps mokslams“, - sakė A. Astasevičius.
Taip pat paskambinome į Pamario pagrindinę mokyklą. Nepavykus susisiekti su mokyklos direktoriumi Jonu Bendžiumi, paskambinome pavaduotojai ugdymui Vitalijai Kurpeikienei. Pavaduotoja teigė, jog ilgesni mokslo metai – jokia naujiena: „Pas mus jau daugybę metų mokiniai pirmąją birželio savaitę mokykloje užsiiminėja projektine veikla, tvarko kitus su mokslais susijusius reikalus. Ilgesni mokslo metai – ilgametė patirtis mūsų mokykloje. Manau, jog tikrai gerai, kad prailgins oficialiai. Pedagogams atostogų laikas tikrai nesutrumpės – mūsų mokykla atostogų išeina liepos mėnesį, ir nė dienos anksčiau.“ – sakė V. Kurpeikienė. Praėjus keletui dienų, pamėginome pasikalbėti su pačiu mokyklos direktoriumi J. Bendžiumi: „Taip, mūsų mokykloje, kaip ir manau visose kitose, yra taikoma ši priemonė – pirmomis birželio dienomis mokykloje užsiimti projektine veikla, ar kita su mokslais susijusia veikla. Mokiniai su mokytojais vyksta į pažintines ekskursijas, rengia referatus, įdomesnes, neeilines pamokas, po to jas aprašo ir už tai gauna įvertinimus. Su mokytojais diskutavome dėl pačių mokslo metų pailginimo ir tik po to paliekant keletą dienų projektinėms veikloms. Iš esmės manau, jog mokslo metų pailginimas – labai geras sprendimas. Tik mes savo mokykloje manome, kad gal 10 dienų yra per ilgas laikotarpis. Pakaktų ir 5 dienų“, - sakė J. Bendžius.
Pakalbinome ir mokinių tėvus. Neigiamų šūksnių išgirdome ne vieną, tėvai nerimauja dėl lankomumo: „Birželis – vasaros pradžia. Už lango geras oras, šviečia saulė, vaikams tikrai nebe mokslai bus galvoje" , - teigė viena mama. Kitos mamos beveik vieningai klausė: „Kodėl mokyklose mokiniams yra šitiek atostogų? Jas puikiausiai galima sutrumpinti ir mokslo metų ilginti nereikės. O gal mūsų vaikams ir apsigyventi mokyklose?“. Kitos mamos džiaugėsi, jog nereikės tokiu atveju rūpintis vaikų užimtumu.