Žiūrovų ir KVMT simfoninio orkestro solistų ryšys mezgėsi scenoje
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro solistų koncertas „Tolimosios žemės ilgesys“ pradėjo naują, didelio publikos susidomėjimo sulaukusį kamerinių koncertų ciklą, kuriame pasirodo teatre reziduojančių muzikos kolektyvų nariai jiems kiek neįprastais kamerinės muzikos atlikėjų amplua. Žiūrovai koncerto klauso sėdėdami scenoje, tad mėgaujasi ne tik muzika, bet ir atidžiai stebi retai taip arti išvystamus muzikantus, susipažįsta su instrumentais ir jų išskirtiniu skambesiu.
Didžiosios salės „Jūra“ scena šiame koncerte virto savotiška sala aidžioje tuščios salės erdvėje, o joje susitikę muzikos atlikėjai ir klausytojai – ne vien atsitiktiniais pakeleiviais, bet tikrais bendrakeleiviais kaskart vis naujais atradimais stebinančioje, nenuspėjama kryptimi vedančioje muzikinėje kelionėje po įvairių laikotarpių, kraštų ir kultūrų kompozitorių kūrybą.
Spalio 30 d. pirmajame ciklo koncerte „Tolimosios žemės ilgesys“ didžiosios salės „Jūra“ scenoje grojo KVMT simfoninio orkestro muzikantai: Martyna Rudelytė-Lisovoj (kontrabosas), Regina Sarkisova (smuikas), Aliaksandr Serdziukou (violončelė), Anita Barlote (fleita), Miglė Kristina Sakavičiūtė (arfa), Artūras Šukys (klarnetas) ir Gintaras Stebuliauskas (altas). Jiems akompanavo šio koncerto sumanytoja, KVMT pianistė korepetitorė Narine Stepanyan. Koncertą vedė KVMT orkestro muzikantas Matvej Golberg.
„Nustebino koncerto „Tolimosios žemės ilgesys“ neįprastas pateikimo būdas. Mes, klausytojai, buvome neįprastai arti muzikuojančių atlikėjų. Tiek mane, tiek mano anūkėlę Kotryną, tiek bičiulius nustebino muzikantų nuoširdus atsidavimas savo profesijai. Jie su tokia meile muzikos pagalba mus perkėlė į įvairius laikotarpius, kraštus, pristatė gražiausius muzikinius kūrinius. Patiko visi kūriniai, tačiau kapričas arfai ir klarnetui ilgam užbūrė sielą. Pagarba Miglei Kristinai Sakavičiūtei (arfa) ir Artūrui Šukiui (klarnetas). Tai du šaunūs virtuozai sukūrę elegantišką kūrinio nuotaiką. Nuoširdžiai dėkoju organizatoriams už idėją surengti šį koncertą, už bendrystės, artumo jausmą“, – sako Klaipėdos miesto VšĮ „Trečiasis amžius” direktorė Birutė Petraitienė.
Pirmojoje ciklo programoje skambėjo KVMT simfoninio orkestro muzikantų atliekama įvairius romantizmo laikotarpius reprezentuojančių kompozitorių kamerinė kūryba – nuo ankstyvojo vokiečių romantiko Franzo Schuberto prieš pat mirtį 1827 m. sukurto Fortepijoninio trio Nr. 2 iki vėlyvajam romantizmui priskirtinos vengrų kompozitoriaus Vilmoso Montago 1967 m. parašytos Sonatos kontrabosui. Fortepijonu kameriniuose ansambliuose skambino šios programos sudarytoja, KVMT pianistė korepetitorė Narine Stepanyan. Pasak jos, koncerte dalyvaujantys atlikėjai ne tik pademonstravo skirtingų instrumentų – smuiko, violončelės, kontraboso, fleitos, klarneto, arfos, fortepijono – išraiškos galimybes. Programiniu romantizmo šūkiu galintis tarnauti koncerto pavadinimas „Tolimosios žemės ilgesys“ susiejo skirtingos nuotaikos kūrinius, skirtingus tembrų derinius – spalvingus ir sykiu švelniai melancholiškus lyg rudeniška pajūrio gamta.