Šaltis ir ledo lyčių gniaužtai surakino dvi baržas
Vasario 14 dienos popietę socialiniuose tinkluose pasirodė informacija, kad netoli Rusnės salos Nemune ledo lytyse įstrigo barža, o kita stovi Atmatoje netoli Uostadvario.
Dar penktadienį Atmatoje esanti barža 1 800 tonų svorio buvo atkabinta ir palikta ledų gniaužtuose, o laivas – stūmikas „Žuvintas“ atplaukė likusius šešis kilometrus iki Rusnės uosto. Šeštadienį „Žuvintas“ Rusnės uoste buvo remontuojamas. Liudininkų teigimu, buvo atvykusi narų komanda, kuri po vandeniu remontavo laivo vairo mechanizmą. Suremontuotas laivas dar šeštadienio vakarą iš uosto išskubėjo prie baržos, esančios Nemune prie Ragininkų salos.
1 000 tonų svorio barža su laivu-stūmiku „Vikingas“ leduose įstrigo skersai upės vagos. Sekmadienio rytą darbuojantis laivams-stūmikams ir farvaterį žyminčiam laivui „Skalvis“ barža buvo išjudinta. Lėtai judant per lyčių užtvaras baržą pavyko priplukdyti arčiau Rusnės uosto apie kilometrą. Priplaukus prie Ragininkų salos barža vėl įstrigo ir iki pirmadienio ryto dar buvo nepajudinta iš vietos, nors dedamos maksimalios turimos pastangos.
Paprašius Vidaus vandenų kelių direkciją pakomentuoti esamą situaciją, į klausimus atsakė laivybos direktorius Aurelijus Rimas. Pirmiausia apgailestavo, kad dėl netinkamos komunikacijos netinkamai buvo įvertinta situacija Nemuno žemupyje, neįvertintos hidrometeorologinės sąlygos.
Direktorius sakė: „Dabar pagrindinis tikslas išlaisvinti baržą, kuri yra pastrigusi ant ledo lyčių, po visu laivu iki pat upės dugno yra lytys. Antras etapas: išlaužti ledus, padaryti kelią ir įstrigusią baržą Atmatoje nuplukdyti į Uostadvario uostą. Trečia: iš Rusnės uosto kitą baržą perkelti į Uostadvario uostą. Ten abi baržos turės stovėti, kol baigsis ledonešis ir galės tęsti pradėtas kelionės.“
Belieka tikėtis, kad daugiau didelių šalčių nebus, potvynis bus nedidelis ir ankstyvas.