A. Pitrėnienė apie mokyklų darbą: tai yra nenormalu
Ministrė Audronė Pitrėnienė susitiko su Lietuvos moksleivių sąjungos (LMS) ir Lietuvos mokinių parlamento (LMP) vadovais. Susitikimo metu aptarti mokinių savivaldos plėtros, pilietiškumo ugdymo, mokyklų veiklos, mokslo metų trukmės ir kiti aktualūs klausimai.
„Moksleivių organizacijų veikla man puikiai pažįstama, dirbdama švietimo skyriuje kurį laiką kuravau ir Lietuvos mokinių parlamento veiklą, padėjau moksleiviams organizuoti renginius, plėsti savo veiklą. Mokinių savivalda – puiki pilietiškumo pamoka, o jos veiklą kuruojantys pedagogai turi puikią galimybę padėti jauniems žmonėms skleistis, augti“, – kalbėjo A. Pitrėnienė.
Ji pritarė mokinių iniciatyvai parengti savivaldybėse dirbančių mokinių savivaldos kuratorių pareigines nuostatas, kad būtų aiškiau apibrėžta ir aktyvinama jų veikla.
Ministrė teiravosi mokinių pozicijos dėl mokslo metų trukmės. LMS buvo išreiškusi nepritarimą mokslo metų ilginimui. LMP atstovai pabrėžė, kad jie pritarė ilginti mokslo metus su sąlyga, jog bus aiškiai įvardyta, ką mokiniai veiktų pridėjus papildomas mokymosi dienas.
„Aš nesu prieš mokslo metų ilginimą, bet pasisakau už tai, kad mokykloms turi būti duotas instrumentas, kaip ir ką daryti pailginus mokslo metus, – sakė A. Pitrėnienė. – Tai, kas vyksta neretoje mokykloje pavasario pabaigoje ir vasaros pradžioje – ugdymo proceso imitavimas – yra nenormalu ir žalinga mokiniams. Vaikams suformuojama nuostata, kad nieko neveikimas tuo metu, kai reikia dirbti, yra pateisinamas reiškinys. Šito neturi būti.“
Ministrė pabrėžė, kad ji susitiks su įvairiomis švietimo bendruomenei atstovaujančiomis organizacijomis ir aptars mokslo metų trukmės klausimą. „Jei visi pasisakys prieš – atšauksiu mokslo metų ilginimą“, – sakė ministrė.
Susitikimo metu mokiniai užsiminė ir apie viešumoje pasirodžiusią iniciatyvą dėl trumpesnio mokymosi laiko – tik 11 klasių. Ministrė pritarė mokinių nuomonei, kad tikslingiau pradėti viešas diskusijas dėl mokymosi amžiaus ankstinimo nuo 6 metų.
Susitikimo metu taip pat aptarti klausimai dėl efektyvesnio pilietiškumo ugdymo, akademinio sąžiningumo, kalbėjimo įskaitos koncepcijos pakeitimo.
„Abejojame, ar mintinai išmoktas tekstas, kuri abiturientas pasako per kalbėjimo įskaitą, yra geriausias kalbėjimo įgūdžių patikrinimas“, – sakė LMS prezidentė Akvilė Burneikaitė.
Ministrė pripažino, kad šis klausimas buvo ne kartą svarstytas Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komitete ir pakeitimai bus iniciuojami.
A. Pitrėnienė pakvietė mokinius deleguoti savo atstovus į visuomeninius patarėjus.