Naujovė Šilutėje – padangų pripūtimui pradėta naudoti azotą
UAB „Arkma” kolektyvas mažas. Viduryje – vadovė Edita Auškalnienė. Ji tikisi, jog ši naujovė greitai prigis Šilutėje.
Ar žinote, kad azoto naudojimas vietoje oro automobilių padangose sumažina kuro sąnaudas, o pradūrus padangą azotas sulėtina slėgio padangoje kritimą? Azotas – tai padangų ir jas naudojančių žmonių saugumo sinonimas. Pagrindinės oro sudedamosios dalys yra azotas (78 %) ir deguonis (21 %). Šią naujovę šilutiškiams siūlo įmonė UAB „Arkma“, įsikūrusi Šilutėje, Tilžės g. 48.
Azoto padangose privalumai: padangos nusidėvėjimo ir disko korozijos prevencija, nes nėra drėgmės, alyvos, dulkių dalelių, mažinančių padangos ilgaamžiškumą; padangos sprogimo tikimybės sumažinimas. Padanga neįkaista važiuojant dideliu greičiu ir stabdžių sistemos „užpleišijimo“ atveju, nes nėra plečiančio elemento – deguonies (tai ypač svarbu sunkvežimiams); padangos slėgio stabilumo didinimas. Visiems žinoma, kad slėgį padangoje reikia tikrinti kartą per dvi savaites, tačiau naudojant azotą šis periodiškumas pailgėja tris kartus; taip pat azoto padangose privalumas – sukibimo su keliu gerinimas. Palyginti su oru, kuris paprastai veikiamas temperatūros ir slėgio permainų, grynas azotas pasižymi didesnėmis absorbcijos savybėmis, t. y. ratas veikia kaip papildomas amortizatorius.
Taip pat yra ir begalė kitų privalumų, kuriuos suteikia padangų pildymas azotu, lyginant su pildymu oru: kelio dangos nelygumų važiavimo glotnumo ir minkštumo didinimas, ratų amortizacijos gerinimas ir automobilio pakabos apkrovos mažinimas, stabilumo gerinimas atliekant posūkius, persirikiuojant ir nuvažiuojant į kelkraštį, sukibimo su kelio danga gerinimas ir stabdymo kelio mažinimas, triukšmo ir vibracijos dėl padangos kontakto su kelio danga mažinimas, padangų nusidėvėjimo mažinimas ir jo tolygumo užtikrinimas, disko pažeidimo tikimybės mažinimas įvažiavus į duobę, užvažiavus ant bordiūro ir kt.
Pagrindiniai privalumai: sumažėja padangų pripūtimo ir slėgio padangoje kontrolės poreikis, didėja padangos ilgaamžiškumas, gerėja padangos darbas, lengvėja jos remontas, nes vidinis padangos paviršius ir karkasas nesusiliečia su deguonimi, o tai pašalina korozijos tikimybę, sumažėja ratlankių ir ventilių korozija, apsaugoma nuo padangos degimo ar jos plyšimo įvykus savaiminiam užsidegimui.
Visas pripūtimo procesas įgyvendinamas reduktoriaus ir 99,996 % grynumo azoto, kuris yra aukšto slėgio dujų balione, pagalba.
UAB „Arkma“ vadovės Editos Auškalnienės manymu, ši naujovė turėtų pasiteisinti ir Šilutėje. „Šį azoto aparatą įsigijome vos prieš mėnesį. Pas mus atvykstantiems žmonėms jau pasiūlome savo naujovę. Dar ne visi drąsiai ją išmėgina, bet išbandžiusių yra. Servise dirbame trise, ir labai puikiai apsisukame. Žinoma, prieš žiemos sezoną pas mus klientų būna daugiausia, bet visus metus klientų stygiumi skųstis negalime“, - džiaugėsi vadovė.
Kaip vyksta padangų pripūtimas azotu, galėjome įsitikinti savo akimis. Tai labai greitas procesas: automobilis yra pakeliamas, iš jo išleidžiamas buvęs oras, padanga vakuumuojama ir tada pučiamas azotas. Iš pažiūros lyg ir niekas nepasikeičia, tačiau pavažinėjus ilgesnį laiką įvairia kelio danga jaučiamas ir matomas akivaizdus skirtumas.
Straipsnio komentarai
http://www.adidas-shoes.co.nl/
Siluteje.As tai labai patenkintas , tikrai nevaziuociau kitur .Tad ir toliau linkiu jiems sekmes