Viceministras G. Klimavičius: „Bendradarbiavimas su vaikų ir jaunimo linijomis bus tęsiamas“
Socialinės apsaugos ir darbo viceministras Gintaras Klimavičius, išklausęs pirmą kartą Lietuvoje atlikto nepriklausomo emocinės paramos telefonu vaikams ir jaunimui kokybės tyrimo rezultatus, patvirtino, kad ministerija džiaugiasi tyrimo rezultatais dėl kokybiškos Vaikų linijos ir Jaunimo linijų veiklos, teikiant emocinę pagalbą telefonu vaikams ir jaunimui.
„Emocinę pagalbą telefonu vertinu kaip ilgalaikę ir kokybišką prevencinę paslaugą vaikams ir jaunimui kovojant su patyčiomis, smurtu ir netgi savižudybėmis. Ateityje tikrai tęsime bendradarbiavimą su šiomis linijomis svarstydami, kaip didinti ne tik kokybinį, bet ir kiekybinį efektyvumą“, - pažymėjo G. Klimavičius.
Primename, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nuo 1998 metų finansuoja emocinės pagalbos telefonu teikimą, apmokėdama gyventojų skambučius bei iš dalies dengdama emocinę pagalbą teikiančių tarnybų veiklą. Pažymėtina tai, kad jau eilę metų siekiama didinti finansavimą emocinei pagalbai telefonu. Palyginimui, 2012 m. tam buvo skirta 635 tūkst. litų, 2014 ir 2015 m. – beveik trečdaliu daugiau – po 905 tūkst. litų (beveik po 270 tūkst. eurų kasmet).
Maždaug pusė šios sumos skiriama apmokėti gyventojų skambučius, o daugiau nei 115 tūkst. eurų skiriama tarnybų administravimo išlaidoms iš dalies padengti, t.y. savanorių rengimui, patalpų nuomai, komunalinėms išlaidoms, pačių organizacijų administravimui.
Sutartį su Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacija, kurią sudaro 10 tarnybų, susijungusių į 5 linijas (Jaunimo, Vaikų, „Vilties“, Pagalbos moterims bei „Linija doverija“), pasirašo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba. Asociacijos narės savarankiškai sprendžia lėšų pasiskirstymą tarp tarnybų.