Prekybos centre saldainiai su gyvų kirmelių įdaru
Ne kartą spaudoje plačiai nuskambėjo informacija, kad prekybos centruose pirktuose maisto produktuose pirkėjai dažnai aptinka įvairių netikėtų radinių, tokių kaip plastiko likučiai ar gamybos metu į produktus patekusios nevalgomos medžiagos. Dažnai randama pakuotėse ir „apsigyvenusių“ kirminų. Tokius „siurprizus“ praėjusią savaitę rado ir viena šilutiškė.
Pašiurpino saldainių vaizdas su kirminų įdaru
Siurprizas nebuvo malonus. Moteris sugalvojo saldainiais pavaišinti bendradarbes, todėl užsuko į didžiąją Šilutės „Maximą“. Ten ji nusipirko sveriamų saldainių „Pergalė“, kuriuose turėjo būti vyšnių įdaras. Vėliau, susėdus prie kavos puodelio, paaiškėjo, kad saldainiai nėra vien tik su vyšnių įdaru, juose raitėsi balti kirminai. Koleges pašiurpino saldainiai su kirminų įdaru.
Netrukus moterys įdėjo socialiniame tinklalapyje „Facebook“ nuotraukas su perspėjimais, kad nepirktų šių saldainių. Pasipylė komentarai. „Saldainiai su proteinų ir baltymų šaltiniu. O siaube ... Net supykino! Žiauru - eini pirkti bandelių ir saldainių, dar tuo pačiu pasiimti nuodų „Kobra“ reikia. Kaip gerai, ranka nebekils saldainių pirkti tokį vaizdelį pamačius, dieta ir pinigai sutaupyti“, - tai tik keletas moterų komentarų.
Netrukus apie šią nemalonią situaciją pirmiausia papasakojome „Maximos“ tinklo atstovei spaudai Renatai Saulytei, o vėliau ir Šilutės rajono valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkui Edmundui Cipariui. Todėl netrukus specialistai jau tikrino Lietuvininkų g. 58 įsikūrusį prekybos centrą. Vyriausioji specialistė, maisto produktų inspektorė Virginija Kirjanovienė patikrinimo metu nustatė, kad sveriamais saldainiais „Pergalė Cherry“ ar dėžutėmis su šiais saldumynais nebuvo prekiaujama. Paskutinė jų 20 kg partija buvo gauta šių metų liepos 21 d. Anot specialistės, daugiau vartotojų nusiskundimų dėl minėtų saldainių kokybės nebuvo gauta.
Nežinia, kodėl šių saldainių nebebuvo prekyboje – ar dėl to, kad jie jau buvo parduoti, ar todėl, kad mes pirmiausia informavome prekybos tinklo „Maxima“ darbuotoją, kuris ir pasirūpino, kad jie būtų išimti iš prekybos.
V. Kirjanovienė teigė, kad prekybos centro administracijai nurodyta paskirti atsakingus asmenis ir sugriežtinti visų saldainių, kuriuose kaip ingridientai panaudoti džiovinti vaisiai ir riešutai, juslinę ir kokybinę kontrolę.
Privalo grąžinti pinigus arba pakeisti produktą kokybišku
Vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, pirkėjas su pirkimo čekiu ir maisto produktu pirmiausia turėtų kreiptis į to prekybos subjekto darbuotojus. Prekybos centras privalo, pirkėjui pageidaujant, grąžinti pinigus arba pakeisti produktą kokybišku. Ši nuostata galioja ir įsigijus maisto produktą su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu. Pasak V. Kirjanovienės, jei pardavėjai nesutinka gražinti pinigus ar pakeisti prekę, tuomet vartotojas gali kreiptis į VMVT ar į VMVT nemokama telefono linija ar elektroniniu paštu.
Kas būtų, jei patikrinimo metu būtų rasti saldainiai su kirmėlėmis? „Pirmiausia būtume atlikę jų juslinį vertinimą. Jei akivaizdžiai matytųsi kirmėlės, tai visa jų partija prekybos centre, nesvarbu koks kiekis būtų buvęs, būtų uždrausta tiekti į rinką. Atsakingam prekybos centro darbuotojui būtų pritaikytos poveikio priemonės, nustatytas tiekėjas ar platintojas“, - dėstė specialistė. Taip pat VMVT apie nekokybiškus ir galimai nesaugius maisto gaminius, esančius rinkoje, būtų informavusi visoms teritorinėms VMVT. Taip pat teritorinė VMVT, kurios kontroliuojamoje teritorijoje yra saldainių gamybos įmonė, būtų atlikusi jos patikrą. Jeigu patikros metu būtų radusi minėtus saldainius, bet vertinant juslinius rodiklius, kirmėlių nebūtų pastebėta, o tinkamumo vartoti terminas atitiktų reikalavimus, saldainių partijos tiekimas rinkai būtų laikinai sustabdytas, būtų atrinkti mėginiai laboratoriniams tyrimams. Gavus teigiamus tyrimų atsakymus procedūra kartotųsi - produktą būtų draudžiama tiekti į rinką ir t. t. Gavus neigiamą atsakymą, atnaujinamas produkto tiekimas į rinką.
Atliekami prevenciniai patikros veiksmai
„Apgailestaujame dėl šios nemalonios situacijos. Stengiamės užtikrinti, kad „Maxima“ parduotuvėje būtų parduodamos tik kokybiškos prekės. Gavę informaciją apie kenkėjus saldainiuose ir meduoliuose, iškart informavome minėtą parduotuvę ir šiuo metu atliekami prevenciniai patikros veiksmai. Taip pat informavome kitas savo tinklo parduotuves, kuriose taip pat vykdomi minėtų produktų patikrinimai“, - kalbėjo „Maximos“ atstovė spaudai Renata Saulytė. Ji priminė, kad įsigijus nekokybišką prekę klientas ją visada gali grąžinti ir jam bus sugrąžinti sumokėti pinigai. Svarbu tik turėti pirkimo kvitą.
Pasak atstovės spaudai, tokie atvejai – pavieniai, nes dirba laikydamiesi visų higienos normų ir taisyklių. Anot pašnekovės, įvairūs nepageidaujami gyviai į maisto produktus gali patekti laikant produktus netinkamai arba greta produktų, kurie jau turi užkratą. Vyraujant palankioms sąlygoms, šie gyviai dauginasi ir užkrečia kitus maisto produktus. „Mes savo ruožtu nuolatos valome ir dezinfekuojame savo patalpas, o pasitaikius panašiems atvejams informuojame visas savo parduotuves bei tiekėjus, kad ši problema kaip įmanoma greičiau būtų išspręsta“, - baigė pokalbį R. Saulytė.
Neaišku, kodėl inspektoriai prekybos centre nerado „Pargalės“ saldainių su vyšnių įdaru – ar dėl to, kad pirmiausia paaiškinimo paprašėme „Maximos“ tinklo atstovės, kuri galimai nieko nelaukdama pasirūpino, kad jų neliktų lentynose, ar dėl to, kad jie tiesiog jau buvo išpirkti. Tikėkimės, kad saldumynų su kirmėlių įdaru neteko skaunauti kitiems šilutiškiams.