Pagalba dvyliktokams, besirenkantiems profesiją
„Viena diena su puikiu mokytoju yra geriau nei tūkstantis dienų stropaus mokymosi“. Japonų patarlė
Dažnas dvyliktokas nežino, kokią profesiją pasirinkti, kur studijuoti, todėl Šilutės pirmojoje gimnazijoje yra organizuojamas profesinis mokinių švietimas: tėvai pristato savo profesijas, mokytojai organizuoja edukacines-pažintinės ekskursijas, išvykas į miesto įmones ir organizacijas.
Teigiama, jog mokinys geriau atsimena tas žinias, kurios sukelia emocijas, kurios pateikiamos ne tik vadovėlyje, bet mokantis per patirtį ir jausmus. Todėl trims Šilutės miesto anglų kalbos mokytojoms Natalijai Mulerovai, Redai Klimanskienei (Šilutės pirmoji gimnazija) bei Renatai Ivaščenkienei (Šilutės Žibų pradinė mokykla) kilo mintis tęsti supažindinimą su profesijomis.
Mokytojos jau antrus metus organizuoja kitokias, netradicines pamokas Žibų pradinės mokyklos ir Šilutės pirmosios gimnazijos mokiniams. Vieną lapkričio dieną gimnazijos dvyliktokai turėjo puikią galimybę išbandyti save mokytojo vaidmenyje vedant anglų kalbos pamoką „British Culture: Holidays and Traditions“ Žibų pradinės mokyklos ketvirtų klasių mokinukams. Šios pamokos tikslas - atskleisti mokinių gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti užsienio kalba, skatinti savarankiškumą ir atsakomybę už savo mokymą(si) bei gebėjimą valdyti emocijas ar situaciją. Gimnazistai galėjo ne tik pasitikrinti ir įvertinti savo anglų kalbos žinias, bet ir išbandyti save mokytojo vaidmenyje. Netradicinei anglų kalbos pamokai dvyliktokai ruošė užduotis apie Helovino, Padėkos dienos, Kūčių bei Kalėdų šventes. Pradinukai grupėse sprendė kryžiažodžius, žiūrėjo trumpus filmukus, atsakinėjo į klausimus.
Ar netradicinė dvyliktokų vedama pamoka patiko pradinukams? Be abejonės, kad taip. Tokių pamokų jie norėtų ir daugiau. Tačiau dvyliktokų paklausus, ar jie rinktųsi mokytojo profesiją, šie suabejojo. Klausimas liko be atsakymo. Kodėl? Gimnazistai pripažino, kad būti geru mokytoju yra labai sunkus darbas: reikia ne tik praleisti daug laiko ir įdėti nemažai pastangų ruošiantis kiekvienai pamokai, ieškant informacijos, bet ir turėti psichologinių žinių, gebėti valdyti klasę, nuolat turi būti pasiruošęs netikėtumams, kad pamoka gali vykti ne taip, kaip planavai. Nelengva išlaikyti mokinių dėmesį, teisingai išspręsti ,,čia ir dabar“ iškilusias problemas. O kur dar pagrindinis kiekvienos pamokos tikslas – ne tik perteikti, bet ir padėti kiekvienam mokiniui įsisavinti žinias... Ir visa tai per 45 minutes!
Mokytojos norėtų, kad tokių netradicinių pamokų ateityje būtų ir daugiau, nes tai ne tik didina mokinių motyvaciją mokytis, bet ir skatina mokinių tarpusavio bei pačių mokytojų bendradarbiavimą, dalijimąsi žiniomis ir patirtimi.