Žiemą užklupkime netikėtai
Šis vietinės reikšmės kelias (atšaka nuo Šėrių-Leitgirių kelio Domaičių kaimo link) nepriklauso valstybei, todėl kelių tarnyba jo neprižiūri. Tokį kelią turi tvarkyti savivaldybė, o tiksliau – Juknaičių seniūnija, kurios teritorijoje jis yra ir taip „pasipuošęs“ laukia žiemos... Paaiškėjo, kad pavasarį tą kelią išrausė vėjo jėgainių statytojai, klodami po juo elektros kabelį. Juknaičių seniūnas Alfredas Gaubys „Šilokarčemai“ sakė, kad „vėjininkai“ pažadėjo artimiausiu metu tą kelią sutvarkyti.
Jau ne kartą žiniasklaidos priemonėse baigiantis metams kritikuota, kad žiema kelininkus užklumpa vis netikėtai. Mat per naktį pasnigus, žmonės ryte važiuodami į darbą keiksnoja ne gamtos išdaigas, o būtent kelininkus, laiku nenuvaliusius kelių, jų nepabarsčiusių...
Šiemet valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“, užbėgdama tokioms kalboms už akių, ragina visus gyventojus - žiemą užklupkime netikėtai.
Kelininkai kreipėsi į eismo dalyvius
„Klaipėdos regiono keliai“ jau nuo šių metų spalio 15 dienos pradėjo budėjimus žiemos režimu ir kreipėsi į eismo dalyvius su priminimu bei prašymu, kad jau reikėtų keisti vasarišką vairavimo stilių.
„Kol nėra sniego dangos, vairuojame labai drąsiai. Tačiau naktimis ir rytais oro temperatūrai esant netgi pliusinei, bet artimai nuliui, važiuojamoji dalis gali pasidengti plonu ledo sluoksniu, kuris yra nepastebimas ir labai pavojingas. Kaip taisyklė, šiuo sezono metu apledėjimai būna staigūs ir trumpalaikiai.
Todėl įspėjame, jog prieš pradedant važiuoti būtina pasitikrinti kelio dangos būklę, o kelionėje atidžiai stebėti kelio dangą. Labiausiai dėmesingiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus bei miškingose vietovėse, šie kelių ruožai apledėja pirmiausiai.
Tad nelaukime, kol žiema mus užklups netikėtai, kuomet kaltinami tik kelininkai, tačiau lygiai tokia pat atsakomybės dalis tenka ir eismo dalyviams. Pasirinkime saugų greitį, patikrinkime savo transporto priemonių techninę būklę, sekime meteorologų informaciją, psichologiškai nusiteikime, kad jau esame ant žiemos slenksčio ir tuomet mes visi kartu užklupsime žiemą netikėtai“, - rašoma kelininkų pranešime.
Šilutės kelių tarnyba jau pasiruošusi
O kaip žiemai pasiruošusi „Klaipėdos regiono kelių“ Šilutės kelių tarnyba? Apie tai „Šilokarčemos“ žurnalistas kalbėjosi su šios tarnybos viršininku Algirdu Jakubausku. „Šilutės kelių tarnyboje dirba 48 žmonės, beveik visi jie susiję su kelių priežiūra žiemą, - pasakojo A. Jakubauskas. – Turime paruošę 1 600 tonų smėlio-druskos mišinio, 700 tonų grynos druskos. Kai lauko tempertūra yra 5-7 laipsniai šalčio, keliams geresnis poveikis būna, kai barstoma gryna druska“.
Štai praėjusio antradienio rytą, apie 9 valandą, ties Laučių kaimu buvo slidus asfaltas. Vairuotojai, aišku, keiksnojo kelininkus. A. Jakubauskas paaiškino, kad barstymas turi būti baigtas iki 8 valandos. Ir gali būti taip, kad barstymas druska iškart nedavė jokios naudos, nes išvakarėse lijo, ant kelio atsirado nevienodo storio ledas. O šiaip druska pradeda tirpti tik po pusantros valandos, kartais ir dar vėliau.
Magistraliniai keliai pradedami valyti 4 valandą ryto, bet Šilutės rajone tokių kelių nėra. Krašto ir rajoniniai keliai pradedami valyti 6 valandą, baigiama 19 valandą. Rajone reikia pabarstyti apie 150 kilometrų kelių, vienas barstytuvas pabarsto apie 27-30 kilometrų. Iš viso dirba šeši barstytuvai, todėl valymas gali užtrukti ir pusantros, ir dvi valandas.
A. Jakubauskas sakė, kad pagal nustatytą tvarką, rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas per parą yra mažiau nei tūkstantis automobilių, nėra barstomi – jie tik valomi. Kadangi mūsų rajoniniuose keliuose eismo intensyvumas nesiekia tūkstančio automobilių (yra tik nedidelių atkarpų, kuriose viršija tūkstantį), jie nebarstomi. Yra barstomi tik pavojingose vietose.
„Nėra barstomi keliai: Priekulė-Sakūčiai-Ventė, Sakūčiai-Žemaitkiemis, Šilutė-Povilai, kadangi juose eismo intensyvums yra tik 600-700 automobilių per parą“, - pasakojo kelių tarnybos viršininkas, pridurdamas, kad iki 2008 metų būdavo barstomi tie keliai, kuriuose eismo intensyvumas būdavo 600 ir daugiau automobilių.
Yra valomi ir barstomi penki krašto keliai: Kaunas-Jurbarkas-Klaipėda, Šilutė-Rusnė, Kvėdarna-Švėkšna-Saugos, Šilalė-Šilutė, Tauragė-Žygaičiai-Vainutas. Tie darbai nėra pigūs, pasak A. Jakubausko, vieno barstytuvo išvažiavimas į kelią ir 10 tonų mišinio išbėrimas kainuoja apie 580-725 eurus.