BPC sujungus su medikais, bus paprasčiau išsikviesti pagalbą
Bendrasis pagalbos centras (BPC) ir greitosios medicinos pagalbos (GMP) dispečerinės baigia derinti informacines sistemas – netrukus skambinantieji 112 nebeturės kelis kartus kartoti, kas jiems nutiko ir kokios pagalbos reikia.
BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas sakė, kad sistemos turėtų būti baigtos derinti per artimiausias tris savaites.
„Mūsų pusė dabar yra jau paruošta perduoti duomenis, mes tuos darbus jau esame priėmę, dabar, kiek žinau, apie trijų savaičių reikia pabaigti darbus GMP pusei“, – BNS sakė T.Maroščikas.
BPC viršininkas Audrius Čiuplys yra sakęs, kad problemų esama penkiose iš aštuonių šalyje veikiančių GMP dispečerinių. Anot jo, Marijampolės, Panevėžio ir Utenos dispečerinės nuotoliniu būdu naudojasi BPC informacine sistema ir Vidaus reikalų ministerijos radijo ryšio tinklu, tuo metu Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Alytaus medikai – kitomis sistemomis ir radijo ryšio tinklu, tad duomenų mainai nevyksta automatiškai.
Anot T.Maroščiko, sistemų suderinimas leis greičiau išsiųsti pagalbą.
„Mes tikimės, kad GMP gavus duomenis iš mūsų, kai bus sujungiamas skambinantysis su greitąja pagalba, nebus klausinėjama to, ką jau būsime mes sužinoję – vietą, telefono numerį. Mums nereikės perpasakoti įvado į skambutį, kai sujungiame pranešėją su GMP. Ši techninė duomenų perdavimo sąsaja reikš, kad sutrumpėtų laikas, kuris sugaištamas klausinėjimui“, – BNS aiškino jis.
Tačiau jis nemano, kad dėl to reikėtų atsisakyti planų ateityje GMP dispečerines visiškai integruoti į BPC.
„Aš manau, kad tam tikram laikotarpiui esamas modelis gali išlikti, nes BPC dabar ir kompetencijos, ir žmonių neturi visiškai perimti medicininio pobūdžio pagalbos skambučių, kita vertus, dvi sistemos kainuos ir vienai, ir kitai pusei, tai, mano požiūriu, vėliau vis tiek būtų logiška eiti susijungimo ir vienos sistemos naudojimo keliu“, – sakė T.Maroščikas.
Sveikatos apsaugos ministerija siūlo, kad greitosios medicinos pagalbos pajėgos būtų valdomos iš trijų dispečerinių Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje ir šios dispečerinės liktų atskiros nuo BPC. Trys dispečerinės atliktų aštuonių dabartinių dispečerinių funkcijas.
Pagal šį siūlymą greitąją pagalbą būtų galima išsikviesti tik per BPC numeriu 112. BPC operatorius, gavęs prašymą dėl greitosios medicinos pagalbos paslaugų, konferencijos būdu sujungtų skambinantį asmenį su greitosios medicinos pagalbos dispečeriu, kuris ir galėtų išsiųsti medikus į įvykio vietą.
Pagal alternatyvą, kurią siūlo priimti SAM, greitosios medicinos pagalbos dispečerines Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje valdytų naujas Nacionalinis greitosios medicinos pagalbos centras, kuris būtų pavaldus ministerijai. Pačių greitosios pagalbos paslaugų organizavimas būtų paliktas savivaldybėms.
Ministerijos pateiktos kelios alternatyvos, kas turi valdyti greitosios medicinos pagalbos pajėgumus, turėtų būti aptariamos Strateginio planavimo komitete.