Vaistinės raginamos daugiau dėmesio skirti pacientui

2015-12-06, SAM Ryšių su visuomene skyrius
sam.lrv.lt nuotrauka
sam.lrv.lt nuotrauka
Sveikatos apsaugos ministrės iniciatyva, surengtas susitikimas su Lietuvos vaistinių tinklų atstovais. Aptarti kiekvienam Lietuvos gyventojui svarbūs klausimai: vaistų kainų tendencijos, farmacinių paslaugų kokybė ir prieinamumas, visuomenės švietimas, e. recepto diegimas ir kt. Posėdyje taip pat dalyvavo Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėja Aira Mečėjienė, ministerijos Farmacijos departamento ir Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos specialistai. Artimiausių metu planuojami susitikimai su Valstybine ligonių kasa ir teritorinėmis kasomis, kurios, pagal kompetenciją atlieka vaistinių veiklos priežiūrą.

„Situacijos, kai žmogus nuolat eina į vaistinę nusipirkti tokių pačių vaistų, bet kaskart jam tenka mokėti skirtingą, kartais žymiai didesnę sumą, arba kai vaistininkė nepaaiškina pirkėjui apie galimybę nusipirkti pigesnį tokio paties ar net efektyvesnio poveikio vaistinį preparatą ir neakcentuoja šios informacijos vaistinės monitoriaus ekrane ar panašiai, vis dar dažnai pasitaiko ir tai kelia mūsų susirūpinimą, – teigė sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė. – Todėl esu pasiryžusi imtis veiksmų, kad visos farmacinės paslaugos būtų skaidrios ir kokybiškos, kad visuomenė būtų gerai informuota apie vaistų politikos aktualijas, o vaistinių darbuotojai jautriau reaguotų į klientų poreikius ir galimybes“.

Pasak ministrės, nuolat gaunami žmonių nusiskundimai verčia farmacinių paslaugų kokybę ir skaidrumą vertinti nuolat, pavyzdžiui, nustatyti ar receptiniai vaistai neišduodami be recepto, ar teikiama informaciją apie pigesnį vaistą, apie galimas nuolaidas, apie kainų pokyčius. Tai įmanoma tik taip vadinamo „kontrolinio pirkimo“ metu. Šiuo metu pagal Viešojo administravimo įstatymą, vaistinės darbuotojai turi būti informuojami apie neplaninį patikrinimą. Sveikatos apsaugos ministerija parengė projektą, pagal kurį Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos darbuotojai turėtų teisę atlikti aptarnavimo kokybės vaistinėse patikrinimus, neperspėjus apie tai. Šiam projektui LR Seime nebuvo pritarta. „Tikrai nenuleisime rankų ir, patobulinę, teiksime savo siūlymus pakartotinai, – pabrėžė R. Šalaševičiūtė. – Mes privalome užtikrinti vaistinių veiklos skaidrumą, tinkamą informavimą, teikiamų paslaugų kokybę. Tik bendradarbiaudami su farmacijos sistemos partneriais gerinsime situaciją, kartu taupysime pacientų lėšas ir ginsime jų teises. O svarbiausia – kartu sieksime, kad vaistai būtų vartojami racionaliau“.

Susitikimo ministerijoje metu Lietuvoje veikiančių vaistinių tinklų atstovai pasikeitė nuomonėmis apie savo vaistinių vykdomas farmacines paslaugas, apie jų požiūrį į vaistų kainų sistemos pokyčius ir tendencijas, apie vaistinių darbuotojų galimybes teikti daugiau paslaugų ir informacijos pacientams. Akcentuotas būtinumas ir toliau dirbti kartu. Buvo pareikšta nuomonė, kad daugiau dėmesio būtina skirti visuomenės ir farmacijos specialistų švietimui. Vaistinių darbuotojai daugiau laiko turėtų skirti kiekvienam lankytojui, aiškinti visus jį dominančius aspektus. Ministrė pabrėžė spartesnio e. recepto įgyvendinimo svarbą, farmacinės rūpybos plėtrą. Vaistinių tinklų vadovai iškėlė mintį apie tai, kad aktualu būtų skatinti vaistinių darbuotojus už skaidrų ir efektyvų darbą su klientais, siūlant pigesnius kokybiškus vaistus, aiškinant apie racionalų vaistų vartojimą, nuolaidų sistemas ir sveikatinimo aktualijas.  


Straipsnio komentarai

arnetaip2015-12-06
kam tie daktarai reikalingi jai vaistininku pagalba daugiau praverčia nei daktaru Komentaras patinka Komentaras nepatinka