Kada praeis „gulinčių policininkų“ laikai?

2015-12-30, Stasys BIELSKIS
Prieš Laučių kaimo gyvenvietę, kur stovi tik vieniša sodyba ir greitis yra ribojamas iki 50km/val., greitį slopinantis kalnelis priverčia dar labiau sumažinti greitį...
Prieš Laučių kaimo gyvenvietę, kur stovi tik vieniša sodyba ir greitis yra ribojamas iki 50km/val., greitį slopinantis kalnelis priverčia dar labiau sumažinti greitį...
Praėjo tie laikai, kai jau prieš Kalėdas slidinėdavome nuo kalnelių slidėmis – būdavo linksma ir sveika gamtoje. Dabar sparčiai daugėja naujoviškų kalnelių, turinčių įmantrų pavadinimą - inžinerinės greičio mažinimo priemonės. Tie kalneliai skirti ne slidininkams, o ir automobilių vairuotojams sukelia ne džiaugsmą, o tik susierzinimą...

Parašyti apie tai paskatino „Šilokarčemos“ skaitytojų laiškai, išsakytos mintys. Vairuotojai piktinasi, kad dėl vieno ar kelių padaužų tūkstančiai žmonių priversti stumdyti pavarų svirtį, prieš kalnelį vos ne sustabdyti automobilį, nors toje gyvenamojoje vietovėje yra leistinas 50 km per valandą greitis.

Pyksta ir šalia tokių kalnelių gyvenantys žmonės, nes nakties metu juos kankina sunkvežimių variklių triukšmas, kadangi pradėjus važiuoti sklinda didesnis garsas.

Nežino, kiek kokiame rajone yra kalnelių

Kalbama, kad Šilutės rajonas tikriausiai pirmauja Lietuvoje pagal tų greitį slopinančių kalnelių ir iškiliųjų perėjų skaičių. Norėdami sužinoti, ar tikrai taip yra, paprašėme

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos pateikti statistiką apie kiekvieną rajoną atskirai – kiek jų teritorijoje yra tokių inžinerinių greičio mažinimo priemonių. Kelių direkcijos atstovė Živilė Jankauskaitė atsakė, kad tokius darbus kelininkai vykdo valstybinės reikšmės keliuose, kurie skirstomi ne pagal administracines vietovių ribas, bet pagal Vyriausybės patvirtintą valstybinės reikšmės kelių sąrašą.

„Įrengiami objektai taip pat nustatomi ne pagal savivaldybių ar apskričių ribų kriterijus, o pagal konkrečių kelių ruožų avaringumo ir pavojingumo reikšmes. Atsižvelgiant į tai, Kelių direkcija gali pateikti informaciją tik apie konkrečiuose keliuose įdiegtas saugaus eismo inžinerines priemones. Tikslų greičio mažinimo priemonių skaičių nustatyti konkrečiame mieste yra pakankamai sudėtinga, kadangi kiekviename mieste yra tiek valstybinės reikšmės, tiek savivaldybės kompetencijai priklausančių kelių (priemones valstybinės reikšmės keliuose diegia Kelių direkcija, vietinės reikšmės keliuose - Savivaldybė). Vertinant absoliučiais skaičiais, Kelių direkcija kiekvienais metais valstybinės reikšmės keliuose (tarp jų ir valstybinės reikšmės kelių tęsiniuose, patenkančiuose į miestų ir miestelių, kitų gyvenviečių teritorijas) įrengia 100-120 inžinerinių greičio mažinimo priemonių“, - paaiškino Ž. Jankauskaitė.

Sugriežtinta „gulinčių policininkų“ įrengimo tvarka

VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Šilutės kelių tarnybos viršininkas Algirdas Jakubauskas „Šilokarčemai“ davė jau turbūt paskutinį šiais metais interviu, o jis - apie „gulinčius policininkus“.

„Tuos kalnelius įrengiame ten, kur yra „juodosios dėmės“ – avaringi kelių ruožai, kuriuose kas kelerius metus kartojasi avarijos, - pasakojo A. Jakubauskas. – Vilkyčiuose, kur dažni eismo įvykiai, yra įrengta viena iškilioji perėja. Žemaitkiemio gyvenvietėje įrengti trys kalneliai. Ten irgi  buvo avaringa vieta, automobiliai atsitrenkdavo į pakelės medžius, bet juos iškirtus, vairuotojai ėmė lakstyti kaip akis išdegę. Atrodo, padarėme gerą darbą, bet vėl ėmė didėti avarijų skaičius, todėl buvo priimtas sprendimas įrengti ten greitį mažinančius kalnelius. Dabar avarijų jau sumažėję. Buvo avaringas ruožas tarp Laučių ir Jonaičių, iškirtome ten medžius ir nusprendėme įrengti dar kelis kalnelius. Du kalneliai tarp Jonaičių ir tilto per Šyšą, kur būdavo nemažai avarijų ir žuvusiųjų, buvo įrengti jau prieš šešerius ar septynerius metus. Avaringa vieta buvo ir Gardamo gyvenvietėje, kur automobiliai ne kartą buvo įvažiavę ne tik į medžius, bet ir į parduotuvę - dabar ten, ties mokykla, įrengta iškilioji perėja. O kitoje pusėje, prie bažnyčios, įrengtas greitį mažinantis kalnelis. Iškilioji pėsčiųjų perėja yra įrengta Gorainiuose“.

A. Jakubauskas taip pat pripažino, kad jeigu vairuotojai paisytų eismo ženklų, ypač ribojančių greitį, ir nelėktų kaip akis išdegę, nereikėtų tų kalnelių.

„Jeigu tie ženklai padėtų, niekas tokių drąstiškų priemonių nesiimtų, - kalbėjo kelių tarnybos viršininkas. – Ir Europos šalyse kažkada egzistavo tie kalneliai, kol vairuotojai išmoko kultūringai važinėti. Gal ir pas mus po kokių penkerių metų atliekant kelio kapitalinį remontą tie kalneliai bus po truputį nufrezuojami. Ir tada pereisime prie normalios vairavimo kultūros. Prieš 5-10 metų daug kalnelių buvo įrengta Lenkijoje, bet dabar jau ir ten jų atsisakoma. Vairavimo kultūra po truputį kyla ir jie tampa jau kaip ir nebereikalingi. Šiandien pas mus jie dar reikalingi, nes vairavimo kultūra tebėra žema“.

Vieno „gulinčio policininko“ įrengimas kainuoja 2 020- 2 300 eurų. Tai yra nemaži pinigai, švaistomi dėl kelių erelių netinkamo elgesio. Pastaruoju metu, kad įrengus vieną ar kitą kalnelį neatsirastų prieštaraujančių ir diskuotuojančių, yra sugriežtinta jų įrengimo tvarka. Dėl kiekvieno atvejo turi būti pateikti trys prašymai-sutikimai – seniūnijos, bendruomenės ir tų žmonių, kurie gyvena šalia prašomo įrengti kalnelio. Prašymų įrengti kalnelius Šilutės kelių tarnyba dar turi gana daug, bet didesnei jų daliai trūksta sutikimų.


Straipsnio komentarai

darius2015-12-31
Žiūriu, Stasys rimtai įkibęs į kelininkus Komentaras patinka Komentaras nepatinka
Liudas2015-12-31
Nuo Jonaiciu ir per Liauciu gyv. sesi "saugumo " kalneliai. Ar jie tikrai sudaro ta sauguma ? Daug kelio dangos nugrando vadinamos ''furos". Ar tai saugu ? Taip ir i griovi gali nulekti ar i priespriesine masina atsitrenkti. Antra vertus, kuro sanaudos zenkliai padideja, o apie ismetamas duju kiekius nera net kalbos. Dar prisideda ir triuksmas. Persasi mintis, kad nera kur ''deti" keliu prieziurai skirtus pinigelius, o gal jie turi kita "paskirti " ?
Komentaras patinka Komentaras nepatinka