Ištisinės linijos taisyklė: vairuotojai kartoja vieną klaidą
„Jei pradėjai lenkimą per punktyrą, gali baigti per ištisinę“, „Tu ką, nežinai, lėtaeigį transportą lenkti galima visada“, „Jei sankryžą užblokuoja priešais važiuojanti ir sukti sumąsčiusi mašina, tiesiog persirikiuoji“, – tokių replikų ir diskusijų pilni vairuotojų forumai.
O kaip iš tikrųjų – galima ar ne kirsti ištisines eismo ženklinimo juostas?
Daugelis manevruodami gatvėse piko metu tarp automobilių net nesusimąstydamas kerta ištisines eismo juostas persirikiuodami prieš pat perėjas, sankryžose ar užmiestyje lenkdami traktorius bei vadeliotojus ten, kur kelio ženklinimas to neleidžia.
Draudžiama lenkiant
Pasirodo, tokie manevrai dažniausiai pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET). Vienas jų – jeigu dvipusio eismo kelyje lenkimas pradėtas esant punktyrinei linijai, o pabaigtas esant ištisinei (ją kertant).
Pasak policijos atstovų, pamatęs, kad artėja prie ištisinės linijos, vairuotojas turi stabdyti ir nutraukęs lenkimo manevrą, grįžti į savo juostą.
Pasiteisinimas, kad grįžti nespėjote, nuo baudos tikrai neišgelbės, nes ištisinė linija neatsiranda staiga. Perėjimą į ją žymi prieš ištisinę einanti artėjimo linija.
Beje, jei lenkimo metu būsite kirtęs ištisinę liniją ir susidursite su iš šalutinio kelio išvažiavusia kliūtimi, būsite kalti abu.
Išvažiavęs į pagrindinį kelią kaltas dėl to, kad nedavė kelio pagrindiniu keliu važiuojančiai transporto priemonei (ir nesvarbu, kad ji buvo priešpriešinio eismo juostoje) ir dėl to įvyko eismo įvykis. O lenkusiam bus surašytas ATP protokolas už ženklų, ženklinimo reikalavimų pažeidimą.
Beje, ištisinę liniją kirsti draudžiama, nesvarbu, kokiu greičiu važiuoja kita transporto priemonė (KET tokių išlygų nenumato).
Tad tie, kurie mieste drąsiai pučia pro šoną kelią valančiam transportui ar užmiestyje lenkia iš laukų išriedėjusią žemės ūkio techniką, turėtų nepamiršti dirstelėti ir į kelio ženklinimą.
Sankryža – ne išimtis
Ypač tada, kai kartu su ištisine juosta dar yra ir kelio ženklas „lenkti draudžiama“. Policijos atstovai pabrėžia, kad ištisinės linijos kirsti negalima, nors ženklo galiojimo ribose lėtaeiges transporto priemones lenkti leidžiama.
Vairuotojams reikėtų nepamiršti ir to, kad jau seniai praėjo laikai, kai traktoriai vos judėdavo. Šiandien jie išvysto tikrai nemažą greitį, tad traktorius, kombainas ar kaimo autobusas dar nereiškia, kad priemonė yra lėtaeigė (važiuojanti iki 30 km per valandą greičiu).
Tad, pasivijus tokį kolegą, belieka tikėtis, kad jis atsimins, jog KET numato prievolę kur kas lėčiau už leidžiamą greitį važiuojančiam vairuotojui praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukus kuo labiau į dešinę.
Dar vienas galvosūkis – ar galima persirikiuoti sankryžoje, kai vienos krypties juostas skiria ištisinė linija, jei priešais važiuojantis automobilis, pavyzdžiui, įjungė posūkį į kairę , o tu važiuoji tiesiai ir dešinė juosta yra tuščia? Pasirodo, ir čia kirsti ištisinę liniją draudžiama.
Pamiršo taisykles
Privalu palaukti, kol pirmasis baigs manevrą. Pažvelgus į daugumos vairuotojų manevrus, kai persirikiuojama sankryžose ar prieš pat pėsčiųjų perėjas, atrodo, kad daugelis jų pamiršo, jog KET parašyta – jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis.
Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą.
Kirsti ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas leidžiama tik tada, kai jos žymi važiuojamosios dalies kraštą, stovėjimo vietą, negalioja viešojo transporto juostą žymintys ženklai arba važiavimo kryptimi greta jos eina brūkšninė.
Jeigu yra ištisinė horizontaliojo ženklinimo linija (vienguba ar dviguba), skirianti priešingų krypčių eismo juostas, vairuotojas privalo važiuoti dešiniau nuo jos).