Smėlio kopos Dakare sėkmingos ne visiems – Benediktas Vanagas finišavo 34-as
Pirmadienį Dakare – 394 km ilgio greičio ruožas, padalintas į dvi dalis. Pirmoji primena klasikinio ralio trasas, antrojoje – smėlio kopos, kuriose didelė tikimybė ne tik įklimpti, bet ir paklysti. Lietuviams sekėsi skirtingai: Antano Juknevičiaus komanda kopė aukštyn, Benedikto Vanago ekipažas suklupo prieš pat finišą, o Vaidoto Žalos automobilį kamavo techninės problemos.
Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio duetas, startavęs iš 33-ios pozicijos, pirmą greičio ruožo dalį baigė 32-i.
„Tarpinis finišas! Pavadinčiau tai auksiniu narveliu. Startą gavome tarp 1 ir 2 vietos sunkvežimių. Prieš juos dar 2 kamazai. Sunkvežimiai tokie dulkių siurbliai... Visus 160 km dulkėse. Šį tiesiog reikėjo pravažiuoti. Kai nieko nematai, tai nieko ir padaryti negali. Akyse, burnoje vien smėlis. Tikėkimės antroje dalyje bus geriau...“, – finišavęs pirmoje greičio ruožo dalyje, kalbėjo B.Vanagas.
Antroji aštunto Dakaro etapo dalis driekiasi smėlio kopomis ir čia B.Vanagui sekėsi kur kas geriau. Po 6 kontrolės punkto jis pakilo į 26-ą vietą, po septinto – dar vienu laipteliu aukščiau, į 25-ąją. Tą pačią vietą B.Vanagas išlaikė ir po 9 kontrolės punkto. Pirmąsias smėlėtos trasos atkarpas jis įveikė tokiu tempu, kokį demonstruoja „Top 20“ lenktynininkai.
Pasaka baigėsi prieš pat finišą. Čia B.Vanagas patyrė nedidelę avariją, kurios padariniams pašalinti prarado apie 20 minučių ir nukrito į 34-ą vietą.
„Pradžioje atrodė, kad antroji trasa bus tokia kaip ir pirmoji – greita ir daug dulkių. Bet greitai mus „įmetė“ į smėlį ir tikrai prasidėjo labai sudėtingas etapas. Galvojau, kad automobilis fiziškai nevažiuoja, nes buvo be galo klampu, bet po to supratau, kad ne viskas taip blogai.
Ir tai dar ne viskas. Važiuojant trasa visai nedideliu greičiu stipriai atsitrenkėm į didžiulį akmenį, kurio nepamačiau ir visiškai dingo elektra. Tai praradom turbūt apie 15 – 20 minučių kol suradom problemą ir sujungėm pagrindines elektros jungtis“, – po finišo kalbėjo B.Vanagas.
Antanas Juknevičius su Mindaugu Slapšiu, po pirmosios Dakaro pusės užėmę 40-ą vietą automobilių įskaitoje, vylėsi, kad Dakarui persiritus į antrąją pusę, pagerins savo rezultatus – pirmoje to daryti neleido porą kartų sugedęs automobilis, tačiau jo problemas mechanikai per laisvą dieną sutvarkė.
Pirmoje aštunto greičio ruožo dalyje tai akivaizdu – A.Juknevičiaus ir M.Slapšio ekipažas, startavęs iš 58-os vietos, pakilo iki 44-ios. Smėlio kopose ekipažas atrodo dar geriau – preliminariais duomenimis, po aštunto kontrolės punkto jis užima 37-ą vietą. Finiše ekipažas palypėjo dar laipteliu aukščiau, iki 36-os vietos.
Trečiajam lietuviškam ekipažui, Vaidotui Žalai su Sauliumi Jurgelėnu, sekasi permainingai. Startavę iš 62-os pozicijos, jie jau pirmame kontrolės punkte pakilo iki 52-os, tačiau antrame krito žemyn iki 59-o, o ketvirtame – iki 68-os.
„32-ame kilometre turbina ir vėl parodė savo charakterį. Negana to, buvo daug dulkių, tad negalėjome saugiai lenkti“, – trumpai pirmąją aštunto Dakaro etapo dalį komentavo S.Jurgelėnas.
Antroje dalyje baigėsi aukštikalnės, o „Agrorodeo“ komandos „SEAT Leon Dakar“ parodė charakterį. Smėlio kopų tiek V.Žala, tiek S.Jurgelėnas nebijo, tad jau po septynių kontrolės punktų ekipažas buvo klasifikuojamas 55-oje vietoje.
Aukštas tempas truko neilgai. Prieš pat aštuntą kontrolės punktą „SEAT Leon Dakar“ lūžo vairo traukė, o lenktynininkai ją susitvarkė ir judėjo toliau. Tiesa, remontas užtruko – komanda finišą pasiekė tik apie 8 ryto Lietuvos laiku (3 val. Argentinos laiku).
Dakaro 8-o etapo rezultatus galite pamatyti lentelėje žemiau.
Automobiliai
„Peugeot“ vienvaldystė baigėsi, o Sebastienui Loebui parankūs klasikinio ralio greičio ruožai – taip pat. Prasidėjus smėlio kopoms, patyrę Dakaro lenktynininkai įrodė pranašumą prieš devyniskart WRC čempioną ir Dakaro naujoką.
Aštuntame greičio ruože greičiausias buvo katarietis Nasseras Al-Attiyah su MINI. Jis – pirmas ne „Peugeot“ vairuojantis lenktynininkas, nugalėjęs šių metų Dakaro greičio ruože. Jis trasą įveikė per 4 val. 12 min. 23 sek.
Vos 12 sek. nuo jo atsiliko Carlosas Sainzas, o 31 sek. – Stephane'as Peterhanselis. Lyderių trijulę pastoviai vijosi dar vienas „Peugeot“ vairuotojas Cyrilis Despres, tačiau jis nuo lyderio atsiliko beveik 5 minutes ir užėmė 4-ą vietą.
Labai nesėkmingai debiutas smėlio kopose susiklostė iki šiol bendros automobilių įskaitos lyderiu buvusiam S.Loebui. Jis įklimpo kopose, o prieš pat finišą apvirto. Lenktynininkas sugaišo daugiau nei valandą, kol išsivadavo iš kopų ir sugebėjo automobilį atstatyti iki padorios būsenos – tai jam kainavo ne tik aukštą vietą aštuntame etape, bet ir lyderio poziciją bendroje įskaitoje.
Motociklai
Dviračių transporto priemonių įskaitoje nepralenkiamas buvo Toby Price'as iš Australijos, aštunto greičio ruožo distanciją įveikęs per 4 val. 33 min. 14 sek. Antras liko Paulo Goncalvesas, atsilikęs daugiau nei 5 minutes, trečias – dar minutę atsilikęs Pablo Quintanilla.
Bendroje motociklų įskaitoje vėl į priekį išsiveržė T.Price'as. Dabar jo persvara prieš P.Goncalvesą – kiek daugiau nei dvi minutės. Trečią vietą užimantis Stefanas Svitko atsilieka beveik 13 minučių.
P.Goncalvesas vienoje greičio ruožo atkarpoje griuvo nuo motociklo. Skaudžiai atrodęs incidentas didelės žalos nepadarė – portugalas atsistojo, nusipurtė dulkes ir sėdo ant motociklo.
Keturračiai
Šioje grupėje toliau dominuoja broliai Patronelli iš Argentinos. Šįkart pirmas – Marcosas (5 val. 41 min. 18 sek.), aplenkęs Alejandro ne tik aštuntame etape, bet ir bendroje įskaitoje.
Jiems pasipriešinti bandė Brianas Baragwanathas iš PAR, tačiau nuo antrą vietą užėmusio A.Patronelli atsiliko vos 23 sekundėmis.
Sunkvežimiai
Čia greičiausias – olandas Gerardas de Rooy'us, pakilęs į pirmą vietą ir bendroje įskaitoje. Antras liko Eduardas Nikolaevas, trečias – Andrejus Karginovas.