Patogesnė mokėjimo tvarka už komunalinius – ne visiems

2016-03-27, Erika Fuks, DELFI.lt, LRT.lt
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
Mažesnių bankų klientams dar teks palaukti patogaus atsiskaitymo už komunalines paslaugas: galimybės keliais paspaudimais kartu sumokėti už dujas ir elektrą. Didžiųjų bankų klientams tokia galimybė yra nuo šių metų pradžios.
 
Energetikos bendrovė „Lietuvos energija“ mokantiems už komunalines paslaugas šiemet pasiūlė naujovę: už dujas ir elektrą mokėjimus priims ta pati įmonė, todėl nebereikia daryti dviejų pavedimų.

Tačiau kol kas ne visų bankų klientai gali vienodai patogiai atsiskaityti už komunalines paslaugas.

Apsilankę mokėjimus už dujas ir elektrą priimančios bendrovės tinklalapyje manogile.lt iškart prie savo elektroninės bankininkystės gali prisijungti, deklaruoti sunaudotus kiekius ir tiesiogiai atsiskaityti didžiųjų bankų SEB, „Swedbank“ ir DNB klientai.

Norintys atsiskaityti per kitus bankus turi pirmiausia prisijungti prie manogile.lt, deklaruoti sunaudotus elektros ir dujų kiekius, suformuoti mokėjimą, o tada – atskirai jungtis prie savo elektroninės bankininkystės, suvesti suformuoto pavedimo duomenis ir tik tada mokėti.

Abiem atvejais mokama atsiskaitymus už dujas ir elektrą priimančiai įmonei „Elektroninių mokėjimų agentūra“.

Jei vartotojai nori deklaruoti sunaudotus kiekius ir sumokėti už dujas bei elektrą prisijungę prie savo e-bankininkystės, tuomet reikia atlikti atskirus pavedimus įmonėms „Energijos skirstymo operatorius“ (buvusi „Lesto“) ir „Lietuvos dujų tiekimas“.

Sprendimą, kodėl kol kas tiesiogiai prie banko sistemos gali prisijungti ir automatiškai suformuotu pavedimu atsiskaityti „Swedbank“, SEB ir DNB klientai, paaiškino „Lietuvos energijos“ Korporatyvinės komunikacijos tarnybos direktorė Ernesta Dapkienė.

„Šie trys bankai turi didžiausią dalį visų Lietuvos gyventojų sąskaitų, todėl integracijos greičio vardan nuspręsta startuoti tik su šiais bankais, vėliau prijungiant kitus. Šiuo metu baigiamos derybos ir pradedami programavimo darbai, kad suteiktume galimybę vartotojams atsiskaityti tokiu pačiu automatizuotu būdu ir per visus kitus Lietuvoje veikiančius bankus“, – komentavo ji.

Planuojama didesnį funkcionalumą vartotojams pasiūlyti iki gegužės.

Lietuvos bankų asociacijos vadovas Stasys Kropas dėsto, kad kiekvienas bankas skaičiuoja, ar jam teikti konkrečias paslaugas apsimoka.

„Klientą nukreipti iškart į banko svetainę mokėjimui yra tik kai kurių bankų teikiama papildoma paslauga, papildomas funkcionalumas klientui. Žinoma, investicijos kainuoja, tad turbūt bankams, turintiems daugiau klientų, investuoti į tokias paslaugas apsimoka“, – kalbėjo jis.

Lietuvos bankų klientų asociacijos vadovas Rūtenis Paukštė sako, kad didesni bankai turi daugiau finansinių ir žmogiškųjų galimybių, tad gali teikti daugiau paslaugų.

„Veikiausiai mažesnieji bankai susikoncentravę į kitus dalykus, galbūt jie kai kurias paslaugas gali pasiūlyti pigiau, o jau vartotojai pasirenka, kieno paslaugomis naudotis“, - teigė jis.

Primename, kad valstybės valdoma įmonė „Lietuvos energija“ sukūrė galimybę vienu mokėjimu atsiskaityti už dujų ir elektros energijos tiekimo paslaugas.

Dėl to buvę „Lesto“ ir „Lietuvos dujų tiekimo“ klientai aptarnaujami „vieno langelio“ principu. Jungtinė atsiskaitymo paslauga papildomai vartotojui nekainuoja.

Neatmetama, kad vėliau pavedimu vienai įmonei bus galima sumokėti ir už daugiau komunalinių paslaugų. Anksčiau informacinių technologijų paslaugų bendrovės „Tieto Lietuva“ verslo plėtros vadovas Andrius Adamonis komentare DELFI dėstė, kad „Lietuvos energija“ turi potencialo teikti ne tik elektros ir dujų aptarnavimą bei rinkti mokėjimus, bet ir jungti kitus komunalinių paslaugų teikėjus.

Analogiškas paslaugas už papildomą mokestį anksčiau pradėjusi teikti įmonė „Viena sąskaita“ piktinosi šia naujove.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!