„Pirmą kartą kai registravausi reikėjo laukti mėnesį, tačiau buvo dar vasaris, buvo galima laukti. Dėl klaidos, kai į posūkį įsukau ne iš tos linijos, egzamino neišlaikiau.
Balandžio 7 dieną registravausi pakartotiniam egzaminui ir laisva data buvo tik gegužės 25 diena. Labai gaila, nes sezonas tikrai ir taip trumpas. Be to, tiek laukiant egzamino ir įgūdžių neliks, arba pamokas privačiai teks lankyti.
Manau, tokią problemą „Regitra“ turėtų išspręsti parūpindama daugiau motociklų ar instruktorių. Reikėtų derintis prie situacijos, siūlyti pagal paklausą, nes taip ir sezonas gali praeiti“, – sakė 24-erių prisistatyti nenorėjęs vaikinas, nekantraujantis vairuoti garaže jau stovintį motociklą.
Šiuo metu registruojantis egzaminui sistema siūlo tai padaryti birželio mėnesį.
Klaipėdoje – situacija kaip ir visoje Lietuvoje
„Regitra“ 15min informavo, jog Klaipėdoje prasidėjus motociklininkų egzamino sezonui per vieną dieną vidutiniškai priimami 6 šios kategorijos egzaminai. Kaip rodo pernai metų duomenys, visoje Lietuvoje vidutiniškai per vieną dieną buvo priimta apie 30 būsimų motociklininkų egzaminų.
Pažymima, kad Vilnius ir Kaunas atskirai registruoja tuos pretendentus į vairuotojus, kurie egzaminą planuoja laikyti su savo motociklu, nuo tų, kurie naudosis „Regitros“ transportu.
Pernai metų būsimų motociklininkų egzaminavimo rezultatai rodo, kad geriau sekėsi egzaminą laikyti su „Regitros“ pasiūlyta transporto priemone – naudojantis ja Klaipėdoje pasiektas 61 išlaikomumo proc., kai su savo motociklais egzaminą išlaikė 58 proc. klaipėdiškių.
Šiuo metu kiekvienas „Regitros“ filialas turi po 1 motociklą, skirtą A kategorijos (be apribojimų) egzaminui laikyti. Dar papildomai po vieną transporto priemonę turima žemesnių motociklo (A1, A2) kategorijų egzaminams.
Tikslas – trumpinti egzamino laukimo eilėje laiką
Šių metų I ketvirčio „Regitros“ statistika rodo išaugusį (palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu) priimtų egzaminų kiekį – teorinių žinių patikrinimo egzaminą išlaikė 1,3 tūkst. daugiau pretendentų į vairuotojus, metų pradžioje priimta beveik 2,2 tūkst. daugiau vairavimo praktikos egzaminų.
Pažymima, kad būsimų motociklų vairuotojų transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų patikrinimo duomenys paaiškės tik antro ketvirčio pabaigoje, kadangi būsimų motociklininkų egzaminavimas vyksta balandžio–lapkričio mėnesiais.
„Skaičiai sako, kad su turimais ištekliais pasiekėme geresnį strateginio įmonės tikslo rezultatą, suteikėme daugiau paslaugų gyventojams. Per tą patį laiką padarėme daugiau, vadinasi, ir laukimo eilėje egzamino laikas sutrumpėjo“, – teigia valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Prioritetas – pirmą kartą egzaminą laikantiems
„Regitroje“ sukurta registracijos į vairavimo teorijos ir praktikos egzaminą informacinė sistema pirmenybę suteikia pirmą kartą praktikos egzaminą laikantiems asmenims – jiems automatiškai yra rezervuojama dalis visų galimų egzamino laikų.
Jeigu rezervacija informacinėje sistemoje neužpildoma, algoritmas rezervuotą laiką palaipsniui mažina, suteikdamas galimybę tuo metu registruotis egzaminą kartojantiems būsimiems vairuotojams.
Kalbant apie kitus veiksnius turinčius įtakos egzaminavimo paslaugos spartai, minima tai, kad „Regitros“ valdyba nurodo siektinus egzaminavimo paslaugos rodiklius, tačiau maksimalų galimą dienos/mėnesio/ketvirčio egzaminų priėmimo skaičių nustato „Regitros“ filialų vadovai, atsižvelgdami į realiai filiale dirbančių egzaminuotojų skaičių, filiale turimą transporto priemonių parką bei darbuotojų darbo laiką, jų faktinį užimtumą.
Laukimą trumpinantys sprendimai
Siekiant trumpinti egzamino laukimo trukmę nedidinant viešosios paslaugos įkainio prieš trejus metus pageidaujantiems įgyti teisę vairuoti motociklą (A kategorijos transporto priemonę be apribojimų) buvo leista šį egzaminą laikyti su savo transportu. Retesniems atvejams, kai siekiama įgyti teisę vairuoti motociklus, kurių galia iki 35 kW (A1 ar A2 kategorijos), transporto priemone aprūpindavo ir iki šiol aprūpina „Regitra“.
„Kai reguliavimą liberalizavome, atsirado motociklų nuomotojai, kurie siūlydavo transportą egzaminui net iki 5 kartų brangiau, nei buvo vidaus reikalų ministro nustatytas šios paslaugos įkainis, tad 2014 m. vėl įsigijome motociklus, nes tokį poreikį parodė mūsų klientai“, – žiniasklaidai yra pasakojęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Suteikti daugiau galimybių pasirinkti transporto priemonę „Regitra“ galėtų ir profesionaliems vairuotojams, siekiantiems įgyti teisę vairuoti sunkvežimius (C, C1, CE, C1E kategorijos).
„Nuo pernai metų su vidaus reikalų ministro pritarimu esame atitinkamą reguliavimo pakeitimo siūlymą pateikę Susisiekimo ministerijai“, – teigia „Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis.
Pasak valstybės įmonės generalinio direktoriaus, pateikto teisės akto projekto derinimas užsitęsė ir tai trukdo įmonės valdybai priimti investicinius sprendimus.
„Šiandien, kai dalis „Regitros“ valdomo ir egzaminams naudojamo sunkvežimių parko yra pasenęs, neaišku, kas ekonomiškai naudingiau, ar laukti klientų pageidavimus atitinkančios C kategorijos egzamino laikymo tvarkos iš valdžios, ar pirkti naujus sunkvežimius, kiek jų įsigyti“, – kalba D. Prevelis.
Pažymėtina, kad tuo pačiu teisės aktu, kurio pakartotinis derinimas su Susisiekimo ministerija vyksta šiuo metu, savo motociklus siūloma leisti naudoti ir A1, ir A2 kategorijos egzaminą besiruošiantiems laikyti asmenims.
Tapti egzaminuotoju nelengva
Įmonės vadovas taip pat atkreipia dėmesį į ilgą egzaminuotojų atrankos prieš priimant į darbą procesą, trunkantį kelis mėnesius.
Pirmiausia yra testuojami filialų vadovų atrinktų pretendentų į egzaminuotojus vairavimo įgūdžiai ir elgsena, testo vaizdo įrašus peržiūri „Regitros“ Egzaminų metodikos skyrius. Tuomet atrinkti kandidatai išklauso įvadinį teorinių mokymų ciklą (24 akad. val. kursas). Trečias etapas – asmeninių savybių ir bendravimo testas, kurį atlieka profesionalūs psichologai.
Tuomet vykdomas šiuos etapus praėjusių kandidatų žinių patikrinimas (įskaita). Įskaitą išlaikę pretendentai toliau mokomi praktinio darbo ir teisės aktų (136 akad. val. kursas) ir stebėtojo teisėmis dalyvauja „Regitros“ egzaminavimo veikloje. Mokymų pabaigoje vyksta egzaminas, kurį išlaikiusiems pretendentams suteikiami įgaliojimai egzaminuoti ir jie gali būti įdarbinti.
Pernai lapkritį tokį atrankos procesą pereiti buvo pasiryžę apie 40 pretendentų. Po pirmosios įskaitos jų liko 16. Galutinį egzaminą laikė 7 pretendentai. Iš jų, šių metų kovo viduryje „Regitros“ egzaminuotojų gretas papildė 5 kolegos.
Klientų poreikis, jog „Regitra“ priimtų daugiau egzaminų, vadinasi ir turėtų daugiau transporto priemonių, ir daugiau egzaminuotojų, ateityje gali lemti egzaminavimo paslaugos įkainio didinimą.
Galima pasirinkti egzamino vietą
Atsižvelgdama į gyventojų lūkesčius, „Regitra“ yra sudariusi galimybę egzaminus laikyti bet kuriame „Regitros“ egzaminų centre nepriklausomai nuo asmens gyvenamosios vietos. Užsiregistruoti į egzaminą galima internetu arba paskambinus informacijos telefonu.
Siekiant įgyti teisę vairuoti motociklus, vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“ galima laikyti pasiruošus savarankiškai, o prieš praktikos egzaminą privaloma baigti mokymo kursą vairavimo mokymo įstaigoje. Dėl mokymosi vairavimo mokykloje yra klientams patogių išlygų: jeigu jie turi dvejų metų vairavimo patirtį žemesnės kategorijos motociklu, mokymai vairavimo mokymo įstaigoje nebūtini. Pavyzdžiui, dvejų metų A1 kategorijos vairavimo teisė suteikia galimybę savarankiškai pasirengti A2 kategorijos egzaminui, o turint A2 kategoriją – A kategorijos (be apribojimų) egzaminui.
Atkreipiamas būsimų motociklininkų dėmesys, kad svarbu atvykti laikyti egzaminą apsirūpinus saugos priemonėmis – šalmu; pasirūpinus alkūnių, kelių ir pečių apsaugomis, pirštinėmis bei tinkama avalyne.
Šaltinis: 15min.lt