Dvi pedagogės iš pamario sėmėsi patirties Turkijoje
Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja metodininkė Aida Skarbalienė ir pradinių klasių mokytoja ekspertė Dalia Elena Solovjovienė - dvi iš dvidešimties Lietuvos pedagogių, kurios, laimėjusios konkursą, sėmėsi žinių Turkijoje.
Sėmėsi įvairių žinių
„eTwinning” - tai bendruomenė Europos mokykloms. Švietimo darbuotojams - mokytojams, direktoriams, bibliotekininkams ir kitiems, dirbantiems mokykloje vienoje iš Europos šalių, ji suteikia platformą, kurioje jie gali bendrauti, bendradarbiauti, kurti projektus, dalintis ir, trumpai tariant, jaustis bei būti įdomiausios besimokančios Europos bendruomenės dalimi. Todėl šalies mokytojai balandį dalyvavo dvišaliame kontaktiniame seminare „Europos kultūrų įvairovė su ‚eTwinning“, skirtame projektų kūrimui tarp Lietuvos ir Turkijos mokyklų. Jie vyko Turkijoje, Nevsehiro mieste. Mokymuose šilutiškės siekė įgyti praktinės patirties tobulinant anglų kalbos žinias, išmokti naudotis naujais Web 2.0 įrankiais, sukurti naujus projektus „eTwinning” platformoje, susipažinti su kolegomis iš Turkijos ir užmegzti bendradarbiavimą.
Visi seminaro dalyviai sėmėsi žinių, kaip kurti tarptautinius projektus „eTwinning“ aplinkoje, juos registruoti ir darbti TwinSpace erdvėje. Taip pat visi supažindinti su daugybe įrankių, kurie reikalingi kuriant minėtus projektus. Pasak D. E. Solovjovienės, darbas vyko tarptautinėse grupelėse, susidariusiose patiems dalyviams pasirinkus vieną iš pateiktų dešimties temų. „Ši idėja parodė, kad kartais užtenka rasti partnerius, norinčius bendradarbiauti, o darbo metodus, įrankius galima pasirinkti jau užmezgus kontaktą. Šilutės Martyno Jankaus pagrindinė mokykla užregistruota vykdyti „eTwinning“ platformoje du naujus projektus: „Daisies of Europe“ („Europos ramunės“) ir “Legends and Tales of Countries“ („Šalių pasakos ir legendos“). Kūrybinių projektų tikslas – ugdyti laisvą, mąstantį, kūrybišką ir laimingą žmogų. Šie projektai duos galimybę geriau pažinti Lietuvos bei Turkijos kultūras, atrasti tarpkultūrinius skirtumus bei panašumus“, - sakė pedagogė.
Mokantis kurti projektus vyko diskusijos, visi galėjo teikti savo pasiūlymus grupėse bei atsirinkti tinkamiausias idėjas, kurias bus galima pritaikyti kiekvienai mokinių amžiaus tarpsnio grupei. Numatyti projektų įgyvendinimo planai, trukmė, darbo metodai, Web 2.0 įrankiai. Viešnias iš pamario krašto nustebino Turkijos mokytojų paprastumas, malonus bendravimas ir bendradarbiavimas bei kompetencija. Tai skatino dalyvius tobulėti ir siekti kuo aukštesnių kompetencijų.
Suteikė daug teigiamų emocijų
Dalyviai išklausė kolegų iš Lietuvos ir Turkijos pranešimus. Mokytoja D. E. Solovjovienė pristatė stendinį pranešimą apie savo patirtį „eTwinning“ platformoje bei pristatė vykdytą projektą „Droblet‘s travel“ („Lašelio kelionė“), kuriame dalyvavo Turkijos, Lietuvos, Ukrainos, Gruzijos, Graikijos, Italijos, Prancūzijos, Čekijos, Rumunijos mokyklos.
Mokytoja A. Skarbalienė patirtimi pasidalino žodiniu pranešimu, pateikdama skaidres, apie veiklą „eTwinning“ platformoje, savo vykdytus projektus. Ji pasakojo ir apie sėkmes bei nesėkmes vykdant projektinę veiklą.
Pasak šilutiškių, rimtą seminaro darbą praskaidrino abiejų šalių kultūrinių programų pristatymai, pažintis su nuostabia Kapadokijos gamta, vietiniais amatais ir tradicinių turkiškų valgių degustacija.
Seminaras Turkijoje „Europos kultūrų įvairovė su „eTwinning“ dalyviams suteikė daug teigiamų emocijų. Paskatino siekti naujovių, leido tobulinti komunikavimą anglų kalba - žodžiu ir raštu, suprasti sakytinę ir rašytinę kalbą, kurti ir organizuoti ugdymo(si) procesą. Anot pedagogių, tai bus puikus indėlis dirbant šiuolaikiškai, gerinant pamokos bei ugdymo kokybę, optimizuojant ugdymo procesą bei pasitarnaus vykdant gerosios patirties analizę ir sklaidą, skatins naudoti šiuolaikines technologijas bei mokymo priemones siekiant dalykinio bei profesinio tobulėjimo.