Dužus lėktuvui, lietuviai gautų mažesnes kompensacijas

2016-05-23, lrytas.lt
lrytas.lt nuotrauka
lrytas.lt nuotrauka
Dingus ar sudužus lėktuvui, žuvusių keleivių artimiesiems priklauso kompensacijos. Tačiau jų dydis gali skirtis net tuo pačiu lėktuvu skridusių keleivių artimiesiems. Taigi, kaip draudžiasi oro bendrovės ir kokiu būdu apskaičiuojama artimiesiems padaryta žala?

„Balto Link“ draudimo brokerių bendrovės aviacijos draudimo ekspertas Gabrielius Marozas sako, kad dažniausiai oro linijos draudžiasi Londone pasaulinėje „Lloyd's“ rinkoje.

„Viskas priklauso nuo lėktuvo pobūdžio, dydžio. Didesni lėktuvai draudžiasi ne vietinėse rinkose, o Londone, ten labai daug draudikų, kurie sudaro sindikatus. Jie prisiima riziką“, – sakė Gabrielius Marozas.

Beje, „Lloyd's“ draudžia ne tik lėktuvus, taip pat ir laivus, kosminius palydovus, viską, kas neatitinka standartų.

Didesnių lėktuvų nedraudžia vienas draudikas, jų gali būti nuo penkių iki dviejų dešimčių. Draudimo įmonės prisiima procentinę rizikos dalį. Jos kompensuoja paieškos, orlaivio praradimo, trečiųjų asmenų nuostolius.

Draudimo sumą reglamentuoja ES direktyva, priklausomai nuo lėktuvo svorio, dydžio.

„Norint, kad draudimo įmonės išmokėtų kompensaciją turi įvykti netikėtas įvykis. Visuomet yra pagrindinis draudikas, jis pateikia pasiūlymą. Tai dažniausiai būna patikima kompanija, turinti gerą vardą, pateikianti geras sąlygas, visi likę draudikai palaiko pagrindinį ir jo sąlygas“, – dėstė G.Marozas.

Pagrindiniam draudikui gavus informaciją apie įvykį, paskiriama reguliuojanti įmonė, kuri ir pradeda tyrimą, renka informaciją.

Kompensacijos gali skirtis

Sudužus lėktuvui, sumos, kurias gaus mirusiųjų artimieji, gali skirtis.

„Viskas priklauso nuo aplinkybių, niekas nemoka už bet ką, sumos pagrįstos. Jei pateikiama pretenzija, tikėtina, kad ji bus jungtinė visų artimųjų. Skiriama suma priklauso nuo to, ar miręs asmuo buvo šeimos maitintojas, kiek vaikų turėjo, kiek uždirbo“, – dalinosi aviacijos draudimo ekspertas.

Beje, artimieji visada gali nesutikti su oro linijų siūlymu ir kreiptis į teismą. Tokiu atveju suma gali priklausyti ir artimųjų pilietybės.

„Nukentėjęs asmuo gali kreiptis į teismą toje valstybėje, kur bendrovė registruota, arba ten, kur jis gyvena. Kompensacija priklauso nuo to, kokia praktika toje valstybėje. Rusijoje ar Lietuvoje sumos žymiai mažesnės, o didžiausios Jungtinėse Amerikos Valstijose. Ten už bet ką galima prašyti milijoną“, – sakė G.Marozas.

Kiek laiko gali trukti procesas, kol bus aiški kompensacijos suma, pasakyti sunku. Tai priklauso nuo aplinkybių.

„Dingus Malaizijos lėktuvui, procesas buvo ilgas. Neseniai nukritusio „EgyptAir“ lėktuvo atveju neaišku, kas turi mokėti išmoką. Yra du būdai: pirmasis – standartinis, lėktuvui sugedus. Tačiau karo, terorizmo atveju, draudžia kiti draudikai, tad labai svarbios priežastys“, – paaiškino G.Marozas.

Galima gauti ir kelias kompensacijas

Jeigu lėktuvu skridęs asmuo buvo apsidraudęs gyvybės draudimu, jo artimieji tam tikrais atvejais gali gauti išmokas ir iš draudimo bendrovės.

„Priklauso nuo draudimo rūšies, kaip ji galiotų. Labai svarbu, kad draudimas galiotų visame pasaulyje 24 valandas per parą. Juk yra rūšių, draudžiančių nuo nelaimingų atsitikimų darbe, tad atostogaujant negalioja“, – sakė „Balto Link“ matavimo programų skyriaus vadovas Juozas Sargūnas.

Šis draudimas nesusijęs su nelaime ir tuo, ką turi išmokėti oro bendrovė. Išmokos gali būti skirtingos, priklausomai nuo žmogaus draudimo. Vidutinė gyvybės draudimo suma 30-40 tūkst. eurų.


Straipsnio komentarai

..2016-05-23
marozas, sargūnas ne lietuviškos pavardės. čia rusų kalbos žodis kuris lietuviškai verčiasi kaip "šaltis". kas įdomiausia Balto Link, UADBB vadovas yra "robertas šaltis". ar turi cžvistėliai leidimus gyventi lietuvoje? kokios mokyklos ruošia draudimo specialistus? jų turbūt yra kokie 5 milijonai lietuvoje, bet nei viena profkė, technikumas, kolegija, universitetas ar institutas ruošia tokius. Komentaras patinka Komentaras nepatinka