Vairavimo mokykloje „Šoferiukai“ - pamoka apie sportą ir saugų eismą
Kęstutis Kelpša ir Simas Knapkis prie šonaslydžio varžyboms parengto automobilio „BMW“, turinčio apie 550 arklio galių.
Septintus metus veikiančioje Šilutės vairavimo mokykloje „Šoferiukai“ surengta įdomi pamoka, kurioje šonaslydžio meistras Kęstutis Kelpša būsimiesiems vairuotojams pasakojo apie sportą ir saugumą kelyje. Pamokai pasibaigus buvo pasveikintas tūkstantasis šios mokyklos moksleivis. Tuo laiminguoju tapo naumiestiškis Povilas Pocius.
Simas Knapkis pakeitė anapilin išėjusį tėvelį, vairavimo mokyklos „Šoferiukai“ įkūrėją Albiną Knapkį. Naująjį vadovą prieš prasidedant minėtajai pamokai pasveikino mokyklos kolektyvas, A. Knapkio atminimas buvo pagerbtas tylos minute.
Vairavimo mokykloje „Šoferiukai“ dirba septyni darbuotojai. Šią laidą baigė į paskutinę pamoką susirinkę 14 būsimųjų vairuotojų.
Naujasis vairavimo mokyklos „Šoferiukai“ direktorius S. Knapkis „Šilokarčemai“ pasakojo, kad Kintuose veikia mūsų krašte dar mažai žinomas šonaslydžio sporto klubas „Drift Devil“ (liet. - šoniaslydžio velnias). Šito klubo vadovas K. Kelpša skaitė įdomią paskaitą apie eismo saugumą. Tai yra populiarėjanti sporto šaka, gana saugi, nors lenktynių metu ir yra didžiuliai greičiai.
Prie įspūdingai atrodančio „BMW“ K. Kelpša ir jo komandos draugas Vitalijus Retenis papasakojo apie šio sportinio automobilio galimybes. Šis aštuntos serijos automobilis turi 4 400 kub. cm darbinio tūrio, 550 arklio galių variklį. Varžybose vienam kilometrui nuvažiuoti reikia apie 10 litrų benzino. Varžybų metu sunaudojama apie dešimt komplektų padangų. Naujų padangų komplekto užtenka tik keturiems išvažiavimams į trasą. Viena padanga kainuoja apie 60 eurų, todėl šis sportas yra gana brangus.
Pasak K. Kelpšos, didžiausias maksimalus greitis Kaune, Nemuno žiedo trasoje, praėjusią vasarą buvo išvystytas 217 km per valandą. O pats didžiausias greitis, kuriuo teko važiuoti K. Kelpšai trasoje, buvo 195 km per valandą.
Kai kurie priekiniai ir galiniai automobilio kėbulo elementai yra pagaminti iš plastiko, kadangi varžybų metu jie dažnai sugadinami ir tenka pritvirtinti naujus. K. Kelpša paaiškino, kad šonaslydis (angl. - drifting) – tai vairavimo technika, kai vairuotojas per didelio pasukamumo dėka sukelia sukibimo su danga trūkumą, kurios metu prasisuka galiniai ratai ir vairuotojas, kontroliuodamas transporto priemonę, įgyja didesnį pagreitį posūkio pabaigoje. Slydimo metu automobilio galinės dalies kampas yra didesnis nei priekinės. Priekiniai ratai yra nukreipti į priešinga pusę nei atliekamas posūkis pavyzdžiui, jei automobilis slysta dešinėn, ratai susukti į kairę pusę, o vairuotojas kontroliuoja šių veiksmų eigą.
Tokiose varžybose yra svarbu ne tik greitis, bet ir šoninis automobilio slydimas, kurio trajektorija yra vertinama balais.
Pasak S. Knapkio, kelių erelių vairavimas ir sportinis vairavimas yra du skirtingi dalykai. „Nesu matęs tikro lenktynininko, neprisegusio saugos diržo, o štai kelių ereliams saugos diržai nereikalingi, - pasakojo S. Knapkis. - Tai, ką dabar matome Lietuvoje, Vakarų Europoje jau praėję laikai. Ten, kai automobiliai tapo labiau prieinami, irgi buvo karas keliuose, nusinešęs daug jaunų žmonių gyvybių. Deja, tai dar tebevyksta Lietuvoje. Kelių ereliai neišmano automobilio galimybių, rizikuoja ir dėl savo, ir dėl kitų žmonių gyvybių“.