Šimtmetį skaičiuojantis Šilutės rajono tiltas atsidurs metalo lauže
Kone šimtą metų skaičiuojantis metalinis tiltas, perjuostas per Veiviržo upę, iškeliaus užmarštin. Šiuo metu vyksta valstybinės reikšmės krašto kelio Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 205,35 km rekonstrukcija. Aiškėja, kad tiltas bus supjaustytas ir iškeliaus į metalo laužą.
Ties Vilkyčiais, Šilutės ir Klaipėdos rajono ribose, esantis geležinis tiltas per Veiviržo upę buvo pastatytas 1921 metais, tad netrukus skaičiuotų šimtmetį.
Apylinkių gyventojai netruko sužinoti, jog tiltas bus supjaustytas ir tokį precedento neturintį sprendimą vadina barbarišku. Esą ne vienas panašus tiltas buvo atnaujintas ir tarnauja toliau. Daugelis tokių tiltų įtraukti į paveldo sąrašą, tačiau šis jame nebuvo atsidūręs.
„Šis tiltas atlaikė karus, tankai važinėjo. Per pastaruosius keletą metų suremontuota visa eilė tiltų, kurie jungia Šilutės ir Klaipėdos miestus, dauguma jų metaliniai tiltai, visi panašaus laikmečio, – sakė 15min skaitytojas. – Pastarąjį kartą tiltas remontuotas Priekulėje per Minijos upę, pakeistos sijos, tačiau jis išlaikęs savo autentišką išorinę išvaizdą. Jis yra puošmena“.
Rekonstruojant panašius tiltus, kurie yra siauri, vienos juostos, šalia buvo pastatomas dar vienas gelžbetoninis tiltas, taip užtikrinant abipusį eismą.
„Kas tie barbarai, kurie pakels ranką prieš tiek metų išgyvenusį tiltą? Ištisos kartos juo naudojosi. Tebūnie jis siauras ir liktų kaip kiti tiltai, vienos juostos“, – sakė skaitytojas.
Per senas saugoti
Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas 15min patvirtino, jog šiuo metų vyksta valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda (205,35 km) rekonstrukcija. Šiais metais pasirašyta sutartis su bendrove „Lemminkainen Lietuva“, kurios vertė kone 1,6 mln. eurų. Darbai vyks iki kitų spalio. Jų metu išliks tik senosios tilto atramos, o visa kita bus pakeista visiškai.
„Beveik 100 metų amžiaus tiltas buvo blogos būklės. Reikia žinoti, kad projektinis tilto tarnavimo laikas yra 100 metų, o šiuolaikinės tiltų apkrovos yra daug didesnės negu buvo statant šį tiltą, nekalbant apie eismo intensyvumą.
Jokia priežiūra negali padėti tokio amžiaus ir būklės tiltui, todėl jis yra nerekonstruojamas. Kadangi tiltas nepriklauso Nekilnojamam kultūros paveldui, jo perdangos ir pakloto konstrukcijos keičiamos į naujas, o atramos rekonstruojamos, – sakė E.Tamariūnas. – Minėti anksčiau suremontuoti tiltai, – tai tiltas per Perkasą tame pat kelyje ir tiltas per Miniją Priekulėje. Tiltas per Perkasą priklauso Nekilnojamam kultūros paveldui, todėl buvo rekonstruotas pagal paveldosaugos reikalavimus – keičiamos tik nematomos konstrukcijos. Šis tiltas, pastačius Priekulės aplinkkelį, tarnaus tik vietiniam eismui. Tiltas per Miniją Priekulėje nepriklauso paveldui, bet jis yra paveldui priklausančioje teritorijoje, todėl irgi turėjo tenkinti kai kuriuos paveldosaugos reikalavimus“.
15min žiniomis, į Klaipėdos savivaldybę kreipėsi Kultūros paveldo departamento darbuotojai, kurie paprašė suskubti ir pasirūpinti, kad tiltas būtų išsaugotas, nes jis turi kultūrinę ir istorinę vertę.