Kodėl žmonės nepatenkinti tilto per Veiviržą rekonstrukcija?
Spaudos konferenciją dėl tilto per Veiviržo upę rekonstrukcijos problemų surengę politikai ir kelininkai. Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas E. Skrodenis – antras iš kairės.
Praėjusį penktadienį Šilutėje surengta spaudos konferencija, kurioje dalyvavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Egidijus Skrodenis. Šis renginys buvo, matyt, ne šiaip sau – ir „Šilokarčema“, ir kitos žiniasklaidos priemonės prieš tai ne kartą viešino keistus dalykus dėl tilto per Veiviržo upelį rekonstrukcijos. Mat vieni gyventojai nori, kad tiltas po remonto išliktų autentiškas, kiti – valdžios atstovai ir kelininkai – pasirinko lengviausią variantą – senąjį nugriauti, naująjį pastatyti... O šilutiškiai visuomenininkai pasipiktino tuo, kad Kultūros vertybių apsaugos departamento vadovai „pamiršo“ šį statinį įrašyti į Kultūros paveldo vertybių registrą. Todėl kelininkai su juo dabar gali elgtis kaip tik nori...
Šilutės rajono savivaldybėje vykusioje spaudos konferencijoje dalyvavo Seimo Pirmininko pavaduotojas Kęstas Komskis, Seimo narys Artūras Skardžius, Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, Savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Šeputis ir VĮ „Klaipėdos“ regiono keliai“ vadovai.
LAKD direktorius E. Skrodenis pranešė, kad tilto rekonstrukcijos darbai bus tęsiami. Pasak jo, naujieji tilto turėklai bus panašūs į iki šiol buvusius, tai yra išlaikys senovinę formą. Atsižvelgiant į Klaipėdos rajono savivaldybės (jos teritorijoje yra šis tiltas) kultūros vertybių vertinimo komisijos nuomonę, šalia tilto žadama įrengti aikštelę su stendais, kuriuose bus patalpintos senojo tilto nuotraukos. Dėl stendų įrengimo ir senojo tilto atramų eksponavimo bus skelbiamas konkursas, specialiai sudaryta komisija iš Vilkyčių bendruomenės atstovų ir Šilutės rajono savivaldybės tarybos narių įvertins pateiktus pasiūlymus.
Į priekaištus, kad jau ardomi tilto pamato akmenys, kurie pagal projektą turėjo išlikti autentiški, E. Skrodenis paaiškino, jog jie yra numeruojami ir bus iš naujo sumūryti, kadangi platėja tilto važiuojamosios dalies plotis.
Seimo nariai pasidžiaugė, kad tilto statyba pagaliau prasidėjo, todėl pagerės eismo sąlygos per Veiviržo upę, bus dvi eismo juostos, važiuojamosios dalies plotis – 7 metrai.
Seimo narys A. Skardžius teigė iškart po to, kai kilo šilutiškių nepasitenkinimas dėl pradėto griauti istorinio tilto, lankęsis Kultūros paveldo departamente prie Kultūros ministerijos, kur kalbėjosi su direktore Diana Varnaite. Į „Šilokarčemos“ korespondento klausimą, kaip D. Varnaitė vertina tai, kad paminklosaugininkai „pražiopsojo“ tiltą per Veiviržą neįtraukdami jį į kultūros paveldo registrą, A. Skardžius atsakė:
„Sprendimus priima departamento regioniniai padaliniai, šiuo atveju - Klaipėdos rajono savivaldybės kultūros vertybių vertinimo komisija. Jai yra suteikta teisė priimti sprendimą, bet ta komisija neįžvelgė, kad jos teritorijoje esantis objektas turi istorinę vertę. Kai prasidėjo tilto rekonstrukcijos darbai ir buvo pastatytas laikinasis, tada mano prašymu buvo sustabdyti darbai ir pakartotinai atliktas šio objekto vertinimas. Bet sprendimas buvo priimtas toks, matyt, ginant savo mundurą... Mano asmenine nuomone, buvo surašyta pažyma taip, kad neva tokių tiltų yra ne vienas, todėl visų nebūtina išsaugoti. Matyt, taip buvo tiesiog apsidrausta. Komisija, slėpdama savo neveiklumą, ir priėmė tokį verdiktą. Atsakomybę turėtų prisiimti tik Klaipėdos rajono savivaldybės kultūros vertybių vertinimo komisija. Įvertinti vertybes komisija privalėjo dar projektavimo stadijoje, ir nebūtų iškilę tokių dalykų, kai projektas jau metus laiko rengiamas, o po to staiga atsibundama ir iš naujo bandoma vertinti. Kultūros paveldo departamento Vilniuje specialistai, stabdydami tilto rekonstrukcijos darbus, įžvelgė, kad ir laikančiosios šoninės metalinės tilto konstrukcijos, ir pačios atramos gali turėti vertę. Juk be pagrindo niekas nestabdo darbų, nes tai kainuotų didelius pinigus. Mane stebina tai, kad Mažosios Lietuvos paveldas taip lengva ranka yra naikinamas“.
LAKD ir „Klaipėdos regiono kelių“ vadovai žurnalistams pristatė ir kitas Šilutės rajono teritorijos kelių remonto bei tiesimo problemas. Patikslino, kokiuose keliuose šiemet vykdoma vadinamoji žvyrkelių asfaltavimo programa „Zebras“, kurios rajono gyvenvietės bus išasfaltuotos, ir t. t.
O štai LAKD direktorius E. Skrodenis prisipažino išvakarėse važiuodamas į Rusnę išbandęs tuos linksmuosius (arba – amerikietiškus) šiame kelyje esančius kalnelius. Važiavo taip „smagiai“, kad apvirto automobilio bagažinėje buvęs trilitrinis stiklainis su medumi ir visas jo turinys išsiliejo bagažinėje...