Būtinoji medicinos pagalba teikiama nemokamai

2016-09-17, sam.lrv.lt

Kiekvienas privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamas asmuo, kuriam skubiai prireikė pirmosios medicinos pagalbos, turi teisę ją gauti nemokamai. Tai įtvirtinta teisės aktais, tačiau kartais gydymo įstaigose, turinčiose sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis, iš pacientų už būtinąją medicinos pagalbą neteisėtai reikalaujama papildomo mokesčio.

Į Vilniaus teritorinę ligonių kasą (Vilniaus TLK) kreipėsi vilnietė, norėdama išsiaiškinti, ar pagrįstai buvo apmokestintos jos sūnui suteiktos gydymo paslaugos.  

Kelias dienas devynių mėnesių kūdikis karščiavo, buvo irzlus, nevalgė. Poliklinikoje berniuką apžiūrėjo šeimos gydytojas, kuris paskyrė gydymą. Tačiau po keturių dienų kūdikio būklė pablogėjo, pakilo dar aukštesnė temperatūra, jį išbėrė. Vaikas pasidarė vangus. Ūmai pablogėjusi nė vienų metukų neturinčio sūnaus būklė rimtai išgąsdino mamą ir ji kreipėsi į greitąją medicinos pagalbą. Iškviesti medikai berniukui įtarė sunkią infekciją, todėl nusprendė jį vežti į ligoninę. Vienoje Vilniaus gydymo įstaigų kūdikis buvo apžiūrėtas, atlikti tyrimai. Už sūnaus ištyrimą vilnietei teko susimokėti savo lėšomis. Tai jai sukėlė įtarimą ir paskatino kreiptis į Vilniaus TLK. 

Išanalizavus prašymą paaiškėjo, kad mažajam pacientui dėl ūmios klinikinės būklės reikėjo skubios medicinos pagalbos, tad berniukui gydymas turėjo būti suteiktas nemokamai. Gydymo įstaiga turėjo paciento mamai grąžinti nepagrįstai iš jos paimtus pinigus.

„Būtinoji medicinos pagalba, kai asmens gyvybei gresia pavojus, visiems draudžiamiesiems privalomuoju sveikatos draudimu teikiama be siuntimo ir nemokamai. Skubiosios medicinos pagalbos mastą nustato pacientą apžiūrėjęs gydytojas. Tais atvejais, kai į ligoninę kreipiamasi ne dėl būtinosios pagalbos, gyventojas turi turėti siuntimą. Jį išrašyti gali šeimos gydytojas ar kitas specialistas. Taigi pirmiausia gyventojas turi kreiptis į savo polikliniką, prie kurios yra prisirašęs, o jos ne darbo metu – į tą gydymo įstaigą, su kuria jo poliklinika yra sudariusi sutartį dėl paslaugų teikimo jai nedirbant", – gyventojų dėmesį atkreipia Vilniaus TLK Kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Karolina Kaminskaitė. 

Kilus abejonei, pirmiausia klauskite gydytojo, kaip paslaugą galima gauti nemokamai, o negavę aiškaus atsakymo, kreipkitės į gydymo įstaigos administraciją. Nepavykus išsiaiškinti, galima kreiptis į teritorinę ligonių kasą.


Straipsnio komentarai

Komentarų nėra. Parašyk komentarą pirmasis!