Šilutėje vairuotojai žieminių padangų pradeda ieškoti paskutinę minutę
Padangų montuotojai Mantas Zubrickas (kairėje) ir Tomas Kupstas neabejoja, jog kai pašals, klientų atsiras didelė eilė.
Nuo lapkričio 10 dienos šalies keliuose bus draudžiama važiuoti su vasarinėmis padangomis. Tačiau dalis vairuotojų neskuba keisti automobilių apavo.
Rizika atsiranda anksčiau nei iškrinta pirmasis sniegas
Saugaus eismo tarnybos specialistai teigia, kad didesnė avarijų rizika dėl netinkamų padangų atsiranda anksčiau nei iškrinta pirmasis sniegas. Ji iškyla, termometro stulpeliui nukritus žemiau 7 laipsnių. Tada avarijos tikimybė net 6 kartus didesnė, nes, esant šaltesniam orui, vasarinės padangos kietėja ir blogiau sukimba su kelio danga.
Šį rudenį vairuotojai ne kartą rytais jau rado apšalusius automobilių stiklus. Todėl jau laikas prisiminti, kur padėti grandikliai, jų neradus, laikinai teks naudotis banko kortelių, kompaktinių diskų ar kitų aštriabriaunių įrankių paslaugomis.
Specialistai rekomenduoja ne tik patikrinti pagrindinių žiemą reikalingų atributų buvimą automobilyje, bet ir pakeisti padangas. Lietuvoje dygliuotas padangas naudoti galima nuo lapkričio 1 dienos, o žiemines privaloma naudoti nuo lapkričio 11 d. Vasarines montuoti galima jau balandžio 1 dieną, o paskutinė diena, kada galima važiuoti dygliuotomis padangomis, yra balandžio 10-oji. Taip sudarytas padangų keitimo intervalas sudaro vos 10 dienų, per kurias montavimo dirbtuves užplūsta vairuotojai.
Autoservisų darbuotojai teigia, kad šiomis dienomis žmonės dar neskuba keisti transporto priemonių apavo.
Taupyti neverta
Individualia veikla užsiimantis Artūras Šimkevičius turi autoservisą Aukštumalės gatvėje. Vyras suskaičiavo, kad per šią savaitę sulaukė tik kelių klientų, kurie keitė padangas. „Praėjusiais metais tokiu metu buvo daug norinčių, o šiemet tik keli žmonės. Gal dėl to, kad pernai oras buvo šaltesnis. Viską, ko gero, oras ir lemia. Jei pranašaujami šalčiai, žmonės suskumba rūpintis dėl savo saugumo. Pastebėjau, kad dabar daug kas montuoja naujas padangas. Gal dėl to, kad kinietiškos yra atpigusios. Tai mažiau žinomų gamintojų produkcija, bet gera“, - sakė A. Šimkevičius.
Kurias geriau rinktis – naujas ar restauruotas? Pasak pašnekovo, jei yra galimybė geriausia rinktis naujas padangas, nes senųjų būna sukietėjusi struktūra ir jos neatlieka savo funkcijų žiemą. „Rinktis tik naują ar restauruotą? Bet pastaroji – tai ant senos padangos uždėtas protektorius. Dažnai būna, kad restauruotas apavas vairuotojus paveda. Reikšmės turi ir tų padangų restauratorius. Į tai reikia atkreipti dėmesį“, - patarė specialistas.
Brangesnių padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi. Todėl jos saugesnės. Restauruotos padangos nėra tokios efektyvios kaip naujos. Jų guma kietesnė ir nepasižymi reikiamomis savybėmis, lyginant su naujomis, ypač esant šaltam orui.
A.Šimkevičiaus duomenimis, geros firmos padanga kainuoja apie 80 eurų ir daugiau, o lenkų, kinų gamybos – nuo 35 eurų, restauruota – nuo 30 eurų, o dėvėta – nuo 15 eurų. „Dabar prieinamesnės naujų padangų kainos. Anksčiau jos buvo brangesnės. Jei automobilis techniškai tvarkingas, sutaupai pirkdamas naujas, nes jas naudoji net keturis ar penkis sezonus, o padėvėtas tik vieną“, - dėstė pašnekovas.
A.Šimkevičius įsitikinęs – taupyti perkant padangas neverta, nes jos - tai saugumas.
Jo vadovaujame servise standartinių ratų montavimo kaina 15 eurų.
Keičia tie, kas turi pinigų
Tilžės gatvėje įsikūrusio „Padangų pasaulio“ ratų montuotojas Mantas Zubrickas taip pat tvirtino, jog šiemet niekas neskuba keisti vasarinių padangų į žiemines. „Dar oras šiltas. Kai pašals, eilė nusidrieks. Visada taip būna. Pastebėjau, kad dabar keičia tie, kurie turi pinigų, turi iš ko tai daryti. Vėliau keis tie, kurie tai darys iš paskutiniųjų. Dabar atvažiuoja prabangesni automobiliai, turintys kokybiškesnes padangas“, - pasakojo jaunas vaikinas.
Serviso direktorė Edita Auškalnienė mano, kad daug gyventojų laukia paskutinio termino kol bus galima pasikeiti padangas, nes mėnesio pradžioje gaus pašalpas, atlyginimus.
Prieš perkant padangas, M .Zubrickas skaitytojams patarė atkreipti dėmesį į padangų pagaminimo metus, nes kuo ji naujesnė, tuo bus geresnis sukibimas su kelio danga.
Mechanikas tikino, kad padanga tinkamiausia naudoti penkerius metus nuo pagaminimo datos. Jau dabar pastebėta, kad apie 70 procentų klientų renkasi restauruotas padangas, 25 procentai – naujas, o 5 procentai – dėvėtas.
Lietų ratų komplekto pakeitimas čia kainuoja 20 eurų, standartinių – 16 eurų. „Iš žmonių tenka visko išgirsti: daug dejuojančių, išklausome kaip kunigai per išpažintį“ - atviravo šilutiškis.