Įsigaliojo atliekų tvarkymo ir apskaitos naujovės
2017 m. sausio 1 d. įsigaliojo pakeistos Atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitos ir ataskaitų teikimo taisyklės. Viena pagrindinių naujovių – tai, kad vykdyti atliekų susidarymo apskaitą ir teikti metines ataskaitas Aplinkos apsaugos agentūrai jau privalo ir su maisto ruošimu bei prekyba susijusios įmonės (viešbučiai, moteliai, restoranai, kavinės ir kt.), kuriose per kalendorinius metus susidaro daugiau kaip 5 tonos viešojo maitinimo atliekų ar vartoti netinkamų maisto produktų.
Kita naujovė – metines ataskaitas apie pavojingų atliekų susidarymą Aplinkos apsaugos agentūrai turės teikti visos įmonės, kuriose susidaro tokių atliekų, nepriklausomai nuo jų kiekio. Iki šiol tokias ataskaitas reikėjo teikti tik tada, jeigu įmonėje susidarydavo daugiau kaip 0,6 tonos pavojingų atliekų per metus.
Atliekų tvarkymo apskaitos galės nevykdyti įmonės, kurioms atliekų tvarkymas nėra pagrindinė veikla ir kurios ne dažniau kaip kartą per savaitę pagal sutartį teikia atliekų vežimo paslaugą ir nėra vežamų atliekų turėtojos. Įmonės, norinčios transportuoti atliekas daugiau negu kartą per savaitę, turės užsiregistruoti Atliekų tvarkytojų valstybės registre kaip atliekų tvarkytojai (atliekų vežėjai).
Naujosios taisyklės taip pat papildytos reikalavimu pateikti daugiau informacijos apie atliekas jų tvarkytojui pristačiusį fizinį ar juridinį asmenį. Atliekų tvarkymo apskaitos žurnalo skiltyje „Kodas“ turės būti pažymėtas atliekų turėtojo (darytojo, vežėjo, surinkėjo, kito atliekų tvarkytojo, tarpininko ar prekiautojo atliekomis) kodas. Jeigu atliekos gautos iš juridinio asmens ar jo padalinio – jo JAR kodas, jeigu iš individualią veiklą vykdančio fizinio asmens arba gyventojo – jo paso arba asmens tapatybės kortelės numeris. Šios skilties nereikia pildyti, jeigu atliekos gautos iš gyventojų grupės. Jeigu atliekos gautos iš kitos šalies, reikės nurodyti tos šalies atliekų turėtojo (juridinio ar fizinio asmens), iš kurio buvo gautos atliekos, identifikacinį kodą.