A. Jakubauskas: „Visada kelininkai yra kalti, jei daugiau prisninga“
VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Šilutės kelių tarnybos viršininkas Algirdas Jakubauskas: „Ne gamtinės sąlygos, o kelininkai visada kaltinami...“
Šalies žiniasklaida vėl pranešinėjo, kad blogiausios eismo sąlygos yra Klaipėdos apskrityje. Kodėl taip atsitiko, ar kaltos gamtinės sąlygos, ar kelininkai, žiemą nesugebantys prižiūrėti kelių? Tokį klausimą „Šilokarčemos“ žurnalistas pateikė VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Šilutės kelių tarnybos viršininkui Algirdui Jakubauskui.
ELTA pranešė, kad pirmadienio, sausio 9osios, rytą Klaipėdos apskrityje dėl dulksnos ant valstybinės reikšmės kelių dangų susiformavo plikledis. Lietuvos automobilių kelių direkcija vairuotojų, važiuojančių šiais keliais, prašė atkreipti dėmesį į tai, kad eismo sąlygas čia sunkina susiformavęs plikledis, ir neskubėti, nedaryti staigių manevrų. Šie keliai, pasak kelininkų, yra barstomi.
Rajoniniai keliai visoje šalyje tebėra padengti prispausto sniego sluoksniu ir slidūs. Visoje Lietuvoje vakar dirbo žiemos priežiūros mechanizmai.
Šilutės kelių tarnybos viršininkas A. Jakubauskas pašmaikštaudamas sakė: „Visada kelininkai yra kalti, ar daugiau, ar mažiau... Ką čia kitą begalima apkaltinti? Šilutės rajone iškrito daugiausia sniego, o šiaip dabar visi keliai yra išvažiuojami. Žinote, šitų šalčių buvo nemažai, o pasiekus minusinę 10 laipsnių temperatūra, ant kelių išbarstyta druska jokios įtakos nebeturi. Galima palyginti, jei Pagėgiuose iškrito keli centimetrai sniego, tai pas mus – daugiau nei 20 centimetrų. Praėjusį trečiadienį, nuo 12 valandos, snigo ištisai 10 valandų, praktiškai – tai ekstremali situacija“.
Pasak A. Jakubausko, visą dieną keliai buvo valomi, bet juk krito drėgnas sniegas, paskui staiga atšalo. „Nuo Nidos pusės atslinko toks gūsis, pasiekęs ir Žemaičių Naumiestį, Šilalę, Telšius bei nuėjęs Šiaulių, Panevėžio link, - pasakojo kelininkų vadovas. – Pagėgiams ir Klaipėdai mažiau kliuvo to sniego, mažiau buvo apledėjusių vietų, nereikėjo tiek daug barstyti. Trečiadienį nuolat dirbo penkios Šilutės kelių tarnybos barstymo-valymo mašinos. Yra apie pusantro šimto krašto kelių, todėl ne visur galima tuo pačiu momentu suspėti. Barstėme nuo pat ryto, nes jau buvo kelių apledėjimas. Ir 14 valandą išvažiavo mechanizmai, o paskui vyko kas valandą. Klaipėdos link, kur intensyvesnis eismas, pridrėbė sniego ir iškart jį prišaldė prie ledo. Kol greideris per tą pačią vietą pirmyn atgal pravažiuoja, praeina pora valandų. Atrodo, barstėme ir visa kita, bet vis tiek šiek tiek ledo atsirado. Nebuvo taip jau baisiai slidu, bet nepatogumų žmonės, aišku, kažkiek tai patyrė. Visi nori vasariškų kelių, bet yra kaip yra. Yra stichija, su kuria kai kada nelabai ir pakovosi“.
A. Jakubauskas turi ir geresnių naujienų – nuo š. m. sausio 1 dienos įsigaliojo pakeitimai, kad dabar jau bus barstomi ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas per parą siekia 500 automobilių. Anksčiau turėdavo būti intensyvumas – nuo 1 000 automobilių. Dabar jau barstomi keliai Priekulė-Sakūčiai-Ventė, Sakūčiai-Žemaitkiemis, Žemaičių Naumiestis-Švėkšna, Degučiai-Stoniškiai-Katyčiai-Degučiai... Deja, kelias Verdainė-Tarvydai-Pašyšiai, nors jame pernai ir paklota nauja asfalto danga, nebus barstomas, nes šiame kelyje eismo intensyvumas yra mažesnis nei 500 automobilių per parą.
„Bet neatsisakome ir tokių kelių, jeigu juose bus labai slidu, imsime ir pabarstysime. Dabar, pasikeitus tvarkai, barstysime apie 80 kilometrų daugiau kelių, nei iki šiol“, - sakė A. Jakubauskas.
...Šilutės rajono policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkas Alvydas Balandis „Šilokarčemai“ teigė, jog dėl pablogėjusių eismo sąlygų per pastarąsias šešias dienas registruota daugiau eismo įvykių. Pasak pareigūno, ne apie visus neįskaitinius eismo įvykius policija ir sužino – jeigu automobilis paprasčiausiai nuslysta į griovį ir nesugadina pakelės objektų, tokie atvejai į apskaitą neįtraukiami. Apie eismo nelaimes, kai apgadinami automobiliai, bet nukentėjusių asmenų nėra, pakanka užpildyti eismo įvykio deklaraciją, o policijai pranešti – nebūtina.