Netrukus Šilutėje gali nebelikti taksi paslaugų
„Negerai, kai, vežantiems už atlygį, nenumatyti jokie reikalavimai mašinos apipavidalinimui“, - sakė neprisistatęs taksi vairuotojas.
Tautos išrinktieji vos per tris minutes priėmė įstatymo pataisas, kurioms įsigaliojus nuo metų pradžios, gali nelikti taksi paslaugų.
Paslaugas galės teikti vairuotojai, turintys automobilius
Praėjusių metų rugsėjo 27 d. ankstesnės kadencijos Seimas viename iš paskutinių posėdžių kone vienbalsiai priėmė kai kurias Kelių transporto kodekso pataisas. Baiminamasi, kad jos keleivių pervežimo verslą padarys nekontroliuojamu, dėl jų kentės klientai ir dalis įmonių, o valstybė neteks pajamų.
Pataisomis įteisinta nauja sąvoka – keleivių vežimo organizatorius. Jis apibrėžiamas kaip fizinis ar juridinis asmuo, organizuojantis keleivių vežimą ar sudarantis technines ir organizacines sąlygas vežėjui ir keleiviui susitarti dėl vežimo už atlygį lengvuoju automobiliu paslaugų.
Keleivių vežimas už atlygį lengvuoju automobiliu – vežimo paslauga, atlygintinai teikiama lengvuoju automobiliu pagal sudarytą sutartį arba dėl kurios vežėjas su keleiviu susitaria tarpininkaujant keleivių vežimo organizatoriui.
Kai keleivių vežimo sutartis sudaroma telekomunikacijų galiniais įrenginiais (pvz., telefono programėle), duomenis apie susitarimą dėl keleivių vežimo už atlygį sąlygų nustatyta tvarka vežėjas ar jo pavedimu keleivių vežimo organizatorius privalo pateikti kelių transporto kontrolės institucijoms. Taigi, įsigaliojus kodekso pataisoms, telefono programėlių valdytojai tapo keleivių vežimo organizatoriais, o jomis iškviečiami vairuotojai – vežėjais. Paslaugas jie gali teikti teisėtai valdomais automobiliais, atitinkančiais bendruosius reikalavimus ir savivaldybei pateikę deklaraciją apie ketinimą vykdyti tokią veiklą.
Pataisos kritikuojamos
Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas kritiškai vertino naujoves. Pasak jo, pakeitus kodeksą, Susisiekimo ministerija iki Naujųjų turėjo patvirtinti taisykles, kurios aiškiai reglamentuotų vežimo už atlygį paslaugas.
Vadovas įsitikinęs - vežimo už atlygį paslaugas galės teikti bet kas, bet kokiais automobiliais, dėl to nenumatyta jokia rizikos prevencija ar atsakomybė.
Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas tikino, kad, priimant pataisas, nebuvo atsižvelgta į kai kuriuos ministerijos pasiūlymus, o taisyklėmis esą negalima nustatyti daugiau nei yra nustatyta įstatyme.
Pvz., buvo siūlyta aiškiai atskirti vežimą už atlygį nuo vežimo taksi, įtvirtinti licencijuojamos veiklos sąlygas, taip pat numatyti, kad keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais paslaugas galėtų teikti tik nustatyta tvarka apipavidalintais automobiliais ir kt.
Šilutėje taksi įmonę turintis Saulius Čižauskas sako, kad apie naujas pataisas skaitė internete. „Netikiu kad bus chaosas. Taksi kaip buvo, taip ir bus. Žmonės kaip naudojosi paslaugomis, taip ir naudosis. Nuo sausio 1-osios atsirado nauji mokesčiai už individualias veiklas. Turi sumokėti mokesčius valstybei nuo minimalaus atlyginimo. Nėra taip, kad taksistai daro, ką nori. Yra nustatyti reikalavimai ir jų laikosi. Žmonės nėra sąžiningi. Visada stengsis apgauti. Tiesiog, reikia priversti mokėti. Valstybė tikrai nebus nuskriausta“, - kalbėjo verslininkas.
Taksistais galės būti bet kas
Septintus metus plėtojantis taksi paslaugas, turintis devynis darbuotojus, S. Čižauskas teigė, kad Šilutėje žmonės naudojasi taksi paslaugomis ir konkurencija, tarp šias paslaugas teikiančiųjų – jaučiasi. Anot jo, būna, kad darbo padaugėja, būna, kad sumažėja. Tai labai priklauso nuo metų laiko. „Baimei dėl pataisų nepasiduodame Nėra kada. Kol kas viskas stabilu. Net nediskutuojame, neskaudiname galvos anksčiau laiko. Daug visko rašo, bet kaip žmonės naudojosi, taip ir naudosis taksi paslaugomis“, - įsitikinęs pašnekovas.
Neprisistatęs taksi vairuotojas tvirtino, kad naująsias pataisas atidžiai skaitė. Pasak jo, dabar vežimo už atlygį paslaugas galės teikti bet kas, bet kokiais automobiliais, dėl to nenumatyta jokia atsakomybė. „Negerai, kai, vežantiems už atlygį, nenumatyti jokie reikalavimai mašinos apipavidalinimui. Juk dėl to ir kontroliuoti nelabai išeina – neatskirsi automobilio iš kitų. Galės taksistais dirbti, kas tik norės“, - savo pastebėjimus dėstė vairuotojas.
Paklaustas, ar nebus taip, kad taksi paslaugos gali išnykti ir liks tik teikiantys vežimo už atlygį paslaugas asmenys? Atsakymo sulaukėme, jog taip, mat niekas nenorės laikytis taisyklių, jei galima dirbti kaip nori.
Kiti kalbinti taksistai, situacijos nekomentavo, mat įsitikinę, kad jų nuomonė vis tiek niekam neįdomi. „Šuns balsas į dangų neina“, - ne vienas taip baigė taip ir neprasidėjusį pokalbį.
Straipsnio komentarai
Teko karta pasinaudoti Silutes taksi - MASINOS bukle. Verkti norisi. Gal man pasiseke ir kitos masinos geresnes bukles. Bet su tokia luzena senai neteko vaziuoti.
Sekmes Jums darbuose.